Olisiko mielestäsi noloa työskennellä mäkkärillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kyselyä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kyselyä"

Vieras
Joko työskentelisit itse tai lapsesi työskentelisi?
Oletetaan nyt, että kävisit työssä opintojen ohella tai viettäisit välivuotta, eli et varsinaisesti suunnittelisi "uraa" mäkkityöstä.

Kertoisitko vielä vastauksesi perään koulutuksesi?

Ja huom. nyt vielä; itseäsi koskeva työskentely olisi tapahtunut nuoruudessa, eli teidän ei nyt tarvitsisi vaihtaa työpaikkaa. :D

Olen käsittänyt, että hampparipaikoissa duuni on tosi joustavaa ja nimenomaan opiskelijalle sopivaa. Mikä siinä olisi noloa? Ansaita lisätienestejä kehnon opintotuen päälle? Oppia arvostamaan työntekoa ja vastuullisuutta?

Missään työskentely ei ole noloa. Noloa on ruikuttaa työttömyyttä, jos ei ole valmis työskentelemään tai opettelemaan mitään.

Ai koulutukseni? Turvallisuusvalvojan erikoisammattitutkinto, muun muassa.
Työkokemusta on kyllä laidasta laitaan, mut ei mäkkäristä.
Tunnen kyllä useitakin ihan aikuisia ihmisiä, jotka ovat vuosia siellä työskennelleet.
Onhan tuo palkittu jonakin vuonna parhaana työpaikkanakin.

Varmaan 18-vuotiaana olisi voinut siellä työskennelläkin, mutta juu, ois ollut noloa.

Mieluummin sitte siivoojaksi tai tiskariksi pois ihmisten silmistä. Yhden kesän olinkin tiskaajana, ja se taitaa olla vielä enemmän p*skaduuni ku mäkin kassa :)

Missään työssä oleminen ei ole noloa! Mieluummin "huonommissakin" hommissa kuin työttömänä.
Yleensä mäkkärit jne. on väliaikaisia ratkaisuja joista edetään sitten opintojen jälkeen tai akuutin työttömyyden jälkeen itselle sopivampiin hommiin.
Itse olen ollut yögrillillä töissä sekä siivooamassa lihatiskejä, tiskaajana, junavaunusiivoojana sekä pesemässä tavaratalojen lattioita. Koskaan, ikinä en mitään tekemääni työtä ole hävennyt.

Minä vain ja ainoastaan arvostan jokaista joka itse rahansa tienaa ja veronsa maksaa.

Niin, itselläni on opiskeltuna useampi, mutta toisiaan tukevat, ammatit ja toimin tällä hetkellä ylempänä toimihenkilönä isohkossa yrityksessä.

nolo olet ap itse kun tommosia kyselet! ottaa niin kaaliin nämä tämmöset et just mäkki,kaupan kassa,siivooja on noloja ja aliarvostettuja hommia! jotain noista kun ei olis,niin tulis itku näille ns. paremman työpaikan omaaville :mad:

Ei, olen ylpeä siitä että olin pikaruokapaikassa töissä. En ole niin ylpeä että olisin työtä nyrpistellyt vaan nöyränä nuorena alotin työstä joka oli kaikkea muuta kuin unelmatyö, aika rankkaa työtä muuten! Nyt varsinkin kun luin idioottien ylpeiden pullamössöjen kommentteja kuvakkeessa josta tämäkin ketju ehkä sai alkunsa?
Koulutus on vasta lukio, mutta haku amk:hon alkaa tänä vuonna ja ens vuoden puolella yliopistoon. Enemmän haluan amk:n puolelle kuitenkin, eli jos paikka aukeaa, tuskin haen edes yliopistoon. (ala tuntuu oikeammalta)
Töissä olen ollut Hesburgerissa, Linnanmäellä ja huoltomiehenä sairaalassa.
(pieniä pätkiä mainosjutuissa ja toisessa ravintolassa)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ElaineH
Mikään työ ei ole noloa.

Mitä ikinä ryhdytkin tekemään, ole ylpeä siitä. Tällöin mm. asiakkaat saavat parasta mahdollista palvelua ja tätä kautta tunnet ylpeyttä itsestäsi, saat myös enemmän arvostusta esimieheltäsi.

• Tykkää
Reactions: kaalimaan vartija
Joo siis omasta mielestäni ei ole todellakaan noloa, mutta törmäsin toisella nettisivustolla nuorten (20-30v) naureskeluun mäkkityöskentelyä kohtaan ja sitä pidettiin nolona.
Jotkut epäilivät mäkkärissä työskentelevien älyllisiä lahjoja ja yksi ilmoitti, että on mielummin työtön, kuin menisi "johonkin mäkkäriin töihin".

Tuli vaan jotenkin epätoivoinen ja raivostunut olo kun niitä luki, että halusin kuulla täältäkin vähän "aikuisempaa" mielipidettä, että kuinka yleistä tuollainen työlle nyrpistely on.
Oon mä sen toki tiennyt, että nykynuorison keskuudessa on kovassa huudossa elää lainarahan voimin samalla elintasolla, kuin 50-vuotiaat jotka on tehneet vuosikymmeniä töitä elintasonsa eteen.
Kaikki pitäisi saada heti nyt eikä tajuta, ettei kouluttamaton nuori voi saada heti sitä kovapalkkaista unelmaduunia, kun ei koulutetutkaan usein saa ainakaan vastavalmistuneena.

Mut joo, huolestuttaa vaan kovin ihmisten asenteet (ja etenkin nuorten), kun ns.paskaduunin tekeminen on noloa, mutta pikavipeillä biletys ja shoppailu ei.

Muutan noita oletuksia sen verran että jos näin päälle nelikymppisenä työskentelisi mäkkärillä, niin voisihan se olla jonkun mielestä noloa, mutta ei se mua estäisi jos olisi työkuntoa ja saisi sen työpaikan.
Mä olen kuitenkin yrittänyt tehdä töitä jopa seksipuhelimessa ennen kun sain pysyvän sairaseläkkeen, niin ei tarvitse työttömänä enää haaveilla että kun olisi joku paikka edes.
Vaikka lapsilleni toivoisin jonkin ammattikoulua paremman koulutuksen ja työn, ei se sitä odotellessa tuokaan hullumpi homma olisi.

Ei todellakaan ole noloa. Itse olen ylpeä siitä, että työskentelin yht. 5 vuotta mäkkärissä. Valmistumiseni jälkeen ensimmäiseen työpaikkaani hakiessa esimieskokemustani mäkkäristä arvostettiin ja sain työn ilman alan työkokemusta. Mäkkityöstä on ollut muutenkin hyötyä, olen todella ahkera ja teen varmaan tuplasti hommia joihinkin veltompiin työkavereihin nähden, kun olen siihen aikoinani oppinut. Lisäksi mäkistä olen saanut aivan mahtavia pitkäaikaisia ystäviä. Eikä tarvinnut ottaa opintolainaakaan koskaan.

Olen valmistunut insinööriksi ja opiskelen tällä hetkellä proviisoriksi.

• Tykkää
Reactions: tiiru
[QUOTE="Kyselyä";28760790]Joo siis omasta mielestäni ei ole todellakaan noloa, mutta törmäsin toisella nettisivustolla nuorten (20-30v) naureskeluun mäkkityöskentelyä kohtaan ja sitä pidettiin nolona.
Jotkut epäilivät mäkkärissä työskentelevien älyllisiä lahjoja ja yksi ilmoitti, että on mielummin työtön, kuin menisi "johonkin mäkkäriin töihin".

Tuli vaan jotenkin epätoivoinen ja raivostunut olo kun niitä luki, että halusin kuulla täältäkin vähän "aikuisempaa" mielipidettä, että kuinka yleistä tuollainen työlle nyrpistely on.
Oon mä sen toki tiennyt, että nykynuorison keskuudessa on kovassa huudossa elää lainarahan voimin samalla elintasolla, kuin 50-vuotiaat jotka on tehneet vuosikymmeniä töitä elintasonsa eteen.
Kaikki pitäisi saada heti nyt eikä tajuta, ettei kouluttamaton nuori voi saada heti sitä kovapalkkaista unelmaduunia, kun ei koulutetutkaan usein saa ainakaan vastavalmistuneena.

Mut joo, huolestuttaa vaan kovin ihmisten asenteet (ja etenkin nuorten), kun ns.paskaduunin tekeminen on noloa, mutta pikavipeillä biletys ja shoppailu ei.[/QUOTE]

Jotenkin järkyttää sekin, ettei kuvakkeessa edes ole mitään ihan 13v tasoa vaan nuorta aikuista 18-30v ja silti yhtä ylpeää paskasakkia. Hyi että. Minkälainen tulevaisuus Suomella on jos nuoret aikuiset oikeasti on suurin osa tuollaisia?! Toivottavasti tuonne on pesiytynyt enemmän tuota roskasakkia. :/

Outoa, koska ei mun lähipiirissä ole koskaan tullut törmättyä tuollaisiin asenteisiin ja olemme juuri tuota ikäluokkaa. Tai 20-31 vuotiaita taitaa olla iso osa.

[QUOTE="vieras";28760807]No ei todellakaan ole noloa ansaita itse elantonsa. Typerä kysymys, voin vain kuvitella, millainen kysyjä on.[/QUOTE]

Kysyjä selitti tuossa miksi kysyi, ei ollut itse tätä mieltä.

No eihän siinä mitään noloa ole! Itse olin Hesessä pari vuotta nuorena. Ehkä aika kultaa muistot, mutta oli tosi kiva työpaikka, kun oli suunnilleen samanikäisiä työkavereita ja tosi hyvä yhteishenki. :)

Olen ollut Mäkkärissä töissä useammassakin maassa ja useita vuosia. Voisin mennä vieläkin, jos töitä olisin vailla. Noloa - ei todellakaan, vaan loistoduuni opintojen ohella.
Tällä hetkellä asiantuntijatehtävissä, koulutus FM.

Ei todellakaan ole, tulee mielikuva ylpeästä sossuelätistä joka tuollaista laukoo.
Minulle se opetti loistavaa nöyryyttä työelämää kohtaan ja pidän sitä tärkeänä etappina elämässä.

-Proviisori

Uusimmat

Yhteistyössä