henkilöllisyyden todistaminen laivalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ilmeisesti Ruotsin-risteily? Jos on, ajokortti tai kuvallinen henkilökortti aikuiselta, kuvaton kelakortti alle 15-vuotiaalta. Itse ajattelisin, että noiden perusteella kuvallinen kelakortti kelpaisi, mutta varmistaisin.

Ei ihme, että joskus noita asiakaspalveluhenkilöitä todella vituttaa. Jos kaikki 2500 matkustajaa kyselisivät jotain tällaista, mihin vastauksen saa samoilta Tallink-Siljan kotisivuilta lukemalla kuin mistä laittaa sen kyselyn, niin jo on turhaa työtä taas tehtävänä tuntikaupalla. Optetelkaa edes käyttämään niitä kotisivuja ja niiden tietoja, kun kerran osaatte varata matkankin ja maksaa samoilta sivuilta.

[QUOTE="vieras";28755697]Miksi sitä passia ei voi hankkia niin ei tarvitsisi miettiä 5 vuoteen näitä asioita, matkusti sitten mihin maahan tahansa.[/QUOTE]

Juuri näin. Mun mielestä on kuitenkin melko pieni vaiva, että joudun syksyllä uusimaan molempien muksujen passit. Voipahan sitten taas reissata viisi vuotta huoletta.

[QUOTE="vieras";28755697]Miksi sitä passia ei voi hankkia niin ei tarvitsisi miettiä 5 vuoteen näitä asioita, matkusti sitten mihin maahan tahansa.[/QUOTE]
Miksi maksaa noin 50 euroa + valokuvat, kun ilmankin pärjää. Ajokortti käy henkilöllisyyden todistamiseen Pohjoismaissa. Jos ei Ruotsia edemmäs aio mennä, niin passi on turha. Mullakin on passi mennyt vanhaksi enkä ole uutta viitsinyt hankkia, kun ilmankin pärjää.

[QUOTE="...";28754951]Minkälainen ihminen on kyseessä jos pitää yrittää kela-kortilla todistaa henkilöllisyyttänsä? Miksi ihmisellä ei ole muita henkkareita?[/QUOTE]

No minulla oli kerran passi vanhentunut ja huomasin sen vasta n. puolen vuoden kuluttua :D Oli juuri syntynyt vauva, joten ei sitä ollut tarvinnut missään.

Yhteistyössä