No ensinnäkään koiraa ei koon puolesta saa sekoittaa pölykoiraan, eikä äänen puolesta elektroniikkapeliin.
Tsihu taas on just koira, joka ei pelkää mitään. Vaikka onkin taskunauris.
Ja olet oikeassa. Mun kanssa on ihan turha puhua jos koira on jokin, jota ei tartte kouluttaa, kun se ny vaan on semmoinen söpö karvapallero.
Pienenkin koiran leukojen puruvoima kun tuppaa olemaan semmoinen, että ihmisessä ei ole ainuttakaan luuta jota ei purisi poikki. Niinpä pienikin koira on vaarallinen ja kouluttamattomana arvaamaton.
Oletko koskaan tapellut koiran kanssa? Siis oikeesti tappelemalla sillä tarkoituksella, että jompikumpi kuolee. Minä olen. Kurkkuun se rakki pyrkii ja on ihan saatanan nopea. Vasemmalle kädelle saa heittää hyvästit, mut oikea vielä toimii. Mut aikaa on vain yhteen lyöntiin, joten pitää lyödä niin saatanan lujaa kuin osaa. Joo, rakki jäi henkiin ja minä selvisin terveyskeskuspaikkauksella. Koulutettua koiraa vastaan en olis pärjänny. On oma lukunsa se.
Kyllä chihukin voi pelätä, typerää yleistystä. Yleensä chihut on pelkkää uhoa, mutta viime kädessä fiksuina juoksevat karkuun. Meidän chihu kyllä näennäisesti haastaa vaikka vastaantulevan hevosen, mutta ei oo niin tyhmä että oikeasti kävis taistoon pollen kanssa. Niinkuin sun koiras taas kuvittelee ilmeisesti voittavansa panssariauton.
Kuka on sanonut ettei pieniä koiria pidä kouluttaa? pitää toki, useat ei kouluta, mutta jos se 30 kilonen skidi tulee 3 kilosen koiran päälle ja ottaa siitä kiinni, niin se koira on entinen jos se ei uskalla kertoa että helvettiin siitä. Nöffi on hieman eri, sehän ei rikki mee vaikka 2 mukulaa hyppis sen päällä ja kun se lähtee pois niin mennessään se kaataa 5 ipanaa kumoon, että mikäs siinä ollessa. Todellakin typerää, vähän niinkuin vertailisit nyt sikaa ja rottaa keskenään.
Ja joo, haluanpa nähdä chihun joka puree ihmiseltä vaikka sääriluun POIKKI. Toki se silti voi olla vaarallinen ja arvaamaton, mutta arvaamattomanakin sen vaarallisuusluokka aikuiselle ihmiselle on mitätön, verrattuna nöffin päännaksahdukseen.
En ole tapellut koiran kanssa, miten niin? Joo, en harrasta nöffejä enkä mitään muitakaan hevosen kokoisia koiria, koska mulla ei ole varaa millään saralla jos niillä naksahtaa päässä tai niiden koulutuksessa menee joku pieleen. Koska tiedän tasan että koira kuin koira on AINA arvaamaton. Eikä ne mun mielestä kuulu tänne kaupunkioloihin. Eikä mulle ole mikään ideaalitilanne, että koirani puolustaa minua vaikka panssariautolta. En tarvitse koiraksi mitään egonjatketta tai perheen suojelijaa. Jätettäköön ne hommat ammattilaisille ja viranomaisille. Meidän chihun tehtävä on olla lenkkikaverina ja syödä leivänmuruset lattialta.