Lapset silittivät opaskoiraa

• Viestiketjun aloittaja "Huoh"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mun koirani ovat aina olleet ns. vittumaisia.

Koiralla kun on tasan yksi duuni. Se on suojella isäntää. Toissijainen duuni on suojella laumaa.

On mahdollista, että isäntä on koirasta huolimatta lyöty tainnoksiin. Ja meikäläisen tapauksessa on mahdollista, että isäntä on juonut itsensä tiedottomaksi. Silti koiran pitää osata toimia. Ihan itse. Ei saa mieltää taaperoikäisiä uhkaksi vaan suojeltaviksi. Ja pitää uskaltaa käskystä tai käskyttä käydä epäröimättä karhua tai panssarivaunua päin.

Muussa tapauksessa kyseessä ei ole mun koira vaan joku räksyttävä piski.
Jos elää niin, että kokee muiden ihmisten olevan uhka itselleen kannattaa muuttaa korpeen kauaksi sivilisaatiosta tai hakeutua hoitoon.

Tuollaisen sammuneen isännän ja koiran kohtasi paikallinen poliisipartio kaupungin kävelykadulla, isäntäänsä puolustava koira oli vaaraksi muille.

Jos ei osaa hallita omaa juomistaan tai osaa koulutta koiraansa, niin kannattaa juopotella kotona.

"tuplamamma"
En jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta entäs kun opaskoira tulee nuolemaan lapsia!? Meillä kävi näin kaupan kassajonossa tai oltiin siis jo maksettu ja 1,5v muksut istu ostoskärryissä ja me pakattiin kamoja. Muksut ei aluksi huomanneet koiraa, koska tämä oli niin matalalla, niiden jaloissa. Yhtäakkiä kuitenkin huomattiin, että opaskoira nuolee molempien käsiä! Mun mielestäni ei oikein kivaa tämäkään...

"vieras"
[QUOTE="tuplamamma";28751721]En jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta entäs kun opaskoira tulee nuolemaan lapsia!? Meillä kävi näin kaupan kassajonossa tai oltiin siis jo maksettu ja 1,5v muksut istu ostoskärryissä ja me pakattiin kamoja. Muksut ei aluksi huomanneet koiraa, koska tämä oli niin matalalla, niiden jaloissa. Yhtäakkiä kuitenkin huomattiin, että opaskoira nuolee molempien käsiä! Mun mielestäni ei oikein kivaa tämäkään...[/QUOTE]

Niinpä!

Ei sitten viitsinyt se omistaja katsoa koiransa perään!!!

Eiku...

"tuplamamma"
[QUOTE="vieras";28751733]Niinpä!

Ei sitten viitsinyt se omistaja katsoa koiransa perään!!!

Eiku...[/QUOTE]

Joo tarkotinkin, että sen sokean/huononäköisen olis pitänyt katsoa koiransa perään. Olin vaan kuvitellut että ne koirat todella opetetaan niin ettei ne ala lääppimään ihmisiä.

[QUOTE="vieras";28751718]Jos elää niin, että kokee muiden ihmisten olevan uhka itselleen kannattaa muuttaa korpeen kauaksi sivilisaatiosta tai hakeutua hoitoon.

Tuollaisen sammuneen isännän ja koiran kohtasi paikallinen poliisipartio kaupungin kävelykadulla, isäntäänsä puolustava koira oli vaaraksi muille.

Jos ei osaa hallita omaa juomistaan tai osaa koulutta koiraansa, niin kannattaa juopotella kotona.[/QUOTE]

Lässytä trolli lässytä.

Mun koirani ovat aina koulutettuja. Ovat äärimmäisen turvallisia.

Uhka itselleni??? Voin kertoa, että pärjään ilman koiraakin. Tosin koiran kanssa kenellekään ei tule pipiä.

Mulla tosin ei ole kokemusta ihan pikkupiskeistä, vaan jokainen koirani on täysikasvuisena painanut +40 kg. Niiden kanssa ei leikitä.

Hyökkäys on käsky joka ihan pikkupiskillä on jokseenkin naurettava. Vaikka ei olekaan, mutta massa ei vaan riitä, vaikka puruvoimaa olisikin. Se on myös käsky jota ihan joka koiralle ei tule opettaa.

Peyote
Nyt mulla on tosta Asiankannattajasta semmonen mielikuva, että se on sellainen merirosvon näköinen mies, joka sanoo "arrrr!" :) Ja ehkä sillä on harmaa parta ja toinen silmä jotenkin vaurioitunut ja arpia yms.

Onko näin?

Peyote
Kyllä muuten chihuahua voi olla pelokas, vaikka se rähisee. Siksihän se rähiseekin. Se ei tarkoita, että koira olisi ilkeä, jos se joskus pelkää, eikä se tarkota, ettei koiraa opeteta yhtään, jos se on pieni tai pelokas.

"vieras"
Lässytä trolli lässytä.

Mun koirani ovat aina koulutettuja. Ovat äärimmäisen turvallisia.

Uhka itselleni??? Voin kertoa, että pärjään ilman koiraakin. Tosin koiran kanssa kenellekään ei tule pipiä.

Mulla tosin ei ole kokemusta ihan pikkupiskeistä, vaan jokainen koirani on täysikasvuisena painanut +40 kg. Niiden kanssa ei leikitä.

Hyökkäys on käsky joka ihan pikkupiskillä on jokseenkin naurettava. Vaikka ei olekaan, mutta massa ei vaan riitä, vaikka puruvoimaa olisikin. Se on myös käsky jota ihan joka koiralle ei tule opettaa.
Oletko pieni mies?

Khimaira
Kyllä muuten chihuahua voi olla pelokas, vaikka se rähisee. Siksihän se rähiseekin. Se ei tarkoita, että koira olisi ilkeä, jos se joskus pelkää, eikä se tarkota, ettei koiraa opeteta yhtään, jos se on pieni tai pelokas.
Sehän se vasta vaarallinen onkin, pieni pelkopurija..

Miksi koira on pelokas- eikö se ole kouluttamisen puutetta ettei koira osaa olla tilanteissa?

kouluttaja
Aisankannattajallla oudot jutut. Ei näköjään toimi sun koulutusmenetelmäs, kun joku koiristas käyny päälle ilman käskyä ja purru lasta. Tiesitkös, että vain poliisikoirille opetetaan hyökkäyskäsky. Koska siellä on oikeat kouluttajat, joiden koulutus perustuu koirien oppimispsykologiaan, jolloin käsky saadaan ehdollistettua 4. tasolle. Mutta huomaan että et näistä asioista tiedä, joten jankkaa ja uhoa ihan rauhassa :)

Aisankannattajallla oudot jutut. Ei näköjään toimi sun koulutusmenetelmäs, kun joku koiristas käyny päälle ilman käskyä ja purru lasta. Tiesitkös, että vain poliisikoirille opetetaan hyökkäyskäsky. Koska siellä on oikeat kouluttajat, joiden koulutus perustuu koirien oppimispsykologiaan, jolloin käsky saadaan ehdollistettua 4. tasolle. Mutta huomaan että et näistä asioista tiedä, joten jankkaa ja uhoa ihan rauhassa :)
Mä jotenki käsitin tuon käden suuhun ottamisen ja puremisen ihan totaalisen eri asioiksi.

"vieras"
Opaskoiraa ei silitetä. PISTE. Se kuuluu jokaisen vanhemman opettaa lapsillensa. Se nimenomaan "menee rikki", koska sen suorittama työtehtävä menee keturalleen ja koira pahimmillaan voi muuttua. Koira ei myöskään työssä ollessaan kaipaa tai halua mitään silityksiä. Ainoastaan se hämmentyy siitä.

Kasvattakaa lapsenne!!

Miehet
Mulla on ikää mittarissa nelkytkuus. Koiria useita ja kissoja lukematon määrä. Pojut ja typyt saa huudella mitä huvittaa.
Miten sinulla on voinut olla lukemattomia kissoja ja koiria, vaikka et ole kuin 46v.

Kissa elää melkein 20v ja koira yli 10v, riippuen rodusta, voi elää pitempäänkin.
Tuskin kaikki ovat vanhuuttaan kuolleet, missä ovat nyt, toivottavasti saaneet hyvän kodin.

Tai kun sinulle on koirassa hyökkäävä ja menevä asenne ainut oikea, niin et ole jaksanut vanhuskoiraa hoitaa, kaikkine vaivoineen.

Eläimestä tulee huolehtia sen koko ikä, myös se vanhuus, kun koira tai kissa tai mikä vaan kävelee hitaasti, syö ja nukkuu.

Miten sinulla on voinut olla lukemattomia kissoja ja koiria, vaikka et ole kuin 46v.

Kissa elää melkein 20v ja koira yli 10v, riippuen rodusta, voi elää pitempäänkin.
Tuskin kaikki ovat vanhuuttaan kuolleet, missä ovat nyt, toivottavasti saaneet hyvän kodin.

Tai kun sinulle on koirassa hyökkäävä ja menevä asenne ainut oikea, niin et ole jaksanut vanhuskoiraa hoitaa, kaikkine vaivoineen.

Eläimestä tulee huolehtia sen koko ikä, myös se vanhuus, kun koira tai kissa tai mikä vaan kävelee hitaasti, syö ja nukkuu.
Mä oon 27v ja kotikotona on ollu lukemattomia kissoja o_O Ei siis oikeasti minkäänlaista haisua montako niitä on ollut. Kaikki kuitenkin erinomaisesti hoidettu jne.

"vieras"
No ensinnäkään koiraa ei koon puolesta saa sekoittaa pölykoiraan, eikä äänen puolesta elektroniikkapeliin.

Tsihu taas on just koira, joka ei pelkää mitään. Vaikka onkin taskunauris.

Ja olet oikeassa. Mun kanssa on ihan turha puhua jos koira on jokin, jota ei tartte kouluttaa, kun se ny vaan on semmoinen söpö karvapallero.

Pienenkin koiran leukojen puruvoima kun tuppaa olemaan semmoinen, että ihmisessä ei ole ainuttakaan luuta jota ei purisi poikki. Niinpä pienikin koira on vaarallinen ja kouluttamattomana arvaamaton.

Oletko koskaan tapellut koiran kanssa? Siis oikeesti tappelemalla sillä tarkoituksella, että jompikumpi kuolee. Minä olen. Kurkkuun se rakki pyrkii ja on ihan saatanan nopea. Vasemmalle kädelle saa heittää hyvästit, mut oikea vielä toimii. Mut aikaa on vain yhteen lyöntiin, joten pitää lyödä niin saatanan lujaa kuin osaa. Joo, rakki jäi henkiin ja minä selvisin terveyskeskuspaikkauksella. Koulutettua koiraa vastaan en olis pärjänny. On oma lukunsa se.
Kyllä chihukin voi pelätä, typerää yleistystä. Yleensä chihut on pelkkää uhoa, mutta viime kädessä fiksuina juoksevat karkuun. Meidän chihu kyllä näennäisesti haastaa vaikka vastaantulevan hevosen, mutta ei oo niin tyhmä että oikeasti kävis taistoon pollen kanssa. Niinkuin sun koiras taas kuvittelee ilmeisesti voittavansa panssariauton.

Kuka on sanonut ettei pieniä koiria pidä kouluttaa? pitää toki, useat ei kouluta, mutta jos se 30 kilonen skidi tulee 3 kilosen koiran päälle ja ottaa siitä kiinni, niin se koira on entinen jos se ei uskalla kertoa että helvettiin siitä. Nöffi on hieman eri, sehän ei rikki mee vaikka 2 mukulaa hyppis sen päällä ja kun se lähtee pois niin mennessään se kaataa 5 ipanaa kumoon, että mikäs siinä ollessa. Todellakin typerää, vähän niinkuin vertailisit nyt sikaa ja rottaa keskenään.

Ja joo, haluanpa nähdä chihun joka puree ihmiseltä vaikka sääriluun POIKKI. Toki se silti voi olla vaarallinen ja arvaamaton, mutta arvaamattomanakin sen vaarallisuusluokka aikuiselle ihmiselle on mitätön, verrattuna nöffin päännaksahdukseen.

En ole tapellut koiran kanssa, miten niin? Joo, en harrasta nöffejä enkä mitään muitakaan hevosen kokoisia koiria, koska mulla ei ole varaa millään saralla jos niillä naksahtaa päässä tai niiden koulutuksessa menee joku pieleen. Koska tiedän tasan että koira kuin koira on AINA arvaamaton. Eikä ne mun mielestä kuulu tänne kaupunkioloihin. Eikä mulle ole mikään ideaalitilanne, että koirani puolustaa minua vaikka panssariautolta. En tarvitse koiraksi mitään egonjatketta tai perheen suojelijaa. Jätettäköön ne hommat ammattilaisille ja viranomaisille. Meidän chihun tehtävä on olla lenkkikaverina ja syödä leivänmuruset lattialta.

Yhtä samperin vaarallisia ne chihuahuatkin on. Iskee lattialla leikkivän lapsen kimppuun sopivasti ni siinä on näkö pois / joku isompi suoni sopivasti katki / muuta ikävää. Noissa pienissä koirissa kun nimenomaan kusee eniten se ettei niitä viitsitä juurikaan kouluttaa. Joo paskat osataan tehdä jalkakäytävän reunaan, siihen se sit jääkin.

Mieluummin mä tän keskustelun koirista istuisin Asiankannattajan koiran vieressä o_O

tiedän
Asiankannattaja on perus whitetrash, duunari (jos edes käy töissä), lyhyt, tatuoitu, ajaa päänsä kaljuksi ja koirat jotka tälle uhoavalle naurettavuudelle kelpaava ovat perus whitetrash rotuja eli rotikka, sakemanni, dobermann ja pittbull tyyppiset molossi koirat.

Yhteistyössä