"Ryyppäättekö" joskus?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Harrastatteko ryyppäämistä(tarkoituksellista juomista tukevaan humalaan asti) vai juotteko aina vain yhden siiderin/bissen tai pari, viinilasillisen tms. maltillisesti?
Onko teillä lapsia?

"Vieras"
Olen ryypännyt rankasti. Kyllä mä koitin ottaa vaan pari, mutta aina join känniin asti.
Esikoisen synnyttyä hiukan himmasin tahtia, mutta silti kännäsin. En silti lapsen aikana koskaan juonut, enkä tietenkään raskausaikanakaan.

Pari vuotta sitten tajusin, että niin ei voi jatkua. Myönsin olevani alkoholisti. Siitä asti raittiina.

En ole vuosikausiin enää "ryypännyt". Joskus harvakseltaan tulee otettua vähän enemmän, mutta todella humalassa olen ollut joskus pari vuotta sitten, sitä edellisestä kerrasta oli varmaan enemmänkin aikaa. Juon kyllä satunnaisesti yhden tai kaksi annosta, välillä ulos lähtiessä (kauankohan siitäkin taas on..) muutaman enemmän.

En yhtään tykkää siitä olosta mikä humalatilasta tulee, pieni nousu on vielä ok, mutta siinä vaiheessa vaihdan yleensä alkoholittomiin. Toisekseen se muistikuva mikä mulla krapuloista on, on niin ällöttävä ja kamala fiilis, etten senkään uhalla halua ottaa riskiä :D

"Mona"
Noh, kyllähän sitä aika paljon tulee välillä juotua. Mut harvoin ihan övereitä. Tosin mun 30synttärit oli sellaiset Fresita&kuohari överit. Kaksi lasta 1 Vee ja 3 Vee.

Yhteistyössä