M32
Edelleen odottelen innolla kuulevani ne erinomaiset sijoitusmuodot, joilla palstan vuokra-asujat kartuttavat omaisuuttaan tehokkaammin kuin maksamalla omaa asuntoa.
Älä pidättele hengitystäsi tuota odotellessasi. Olen palstalta oppinut mm. sellaisen viisauden, että 40ke autolainaa on ihan okei keskituloisella vuokralaisella.Edelleen odottelen innolla kuulevani ne erinomaiset sijoitusmuodot, joilla palstan vuokra-asujat kartuttavat omaisuuttaan tehokkaammin kuin maksamalla omaa asuntoa.
Ai niin tuo juttu.Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28749397:Älä pidättele hengitystäsi tuota odotellessasi. Olen palstalta oppinut mm. sellaisen viisauden, että 40ke autolainaa on ihan okei keskituloisella vuokralaisella.
en mä halua omistaa yhtäkään asuntoa.Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;28749395:Toivottavasti olette sijoittaneet säästöön jäävät rahat hyvin, vaikkapa asuntoon, johon muutatte sitten joskus.
Joka tapauksessa vuokranantajat nostavat vuokraa niin että nuo kulut tulevat katettua. Kukaan ei maksa niitä remppoja "omasta pussistaan". Joko remonttikulut vähennetään pääomatulosta tai vuokralainen maksaa ne.Huoh... sulla hajoaa vaikkapa neljän tonnin juttu siellä asunnossa. Okei,vuokra nousee parilla kympillä. No muutat vuoden päästä isompaan asuntoon vuokralle, olet tähän mennessä maksanut sitä neljän tonnin juttua 240e.
Isommassakin asunnossa hajoaa juttuja ja nyt maksatkin niistä taas sen 240e vuodessa/kahdessa- Oot maksanut 8000e jutuista 480e, kun asunnon omistaja on joutunut ostamaan ne... Tätä mä tarkoitan
Mä edelleen mieluusti asun vuokralla ja maksan vähän enemmän vuokraa, enkä ole vastuussa koko asunnon varustelusta ja niiden korjaamisista
Jos nyt vähän laajemmassa mittakaavassa kuin Suomessa ajatellaan asunnon ostamista sijoituksena, niin ei se aina ja kaikkialla kovin kannattavaa ole. Meillä se on kannattavaa koska asuntolainan koroista osa on verovähennyskelpoisia. Korkotaso on myös poikkeuksellisen matala verrattuna esim. vaikka USA:n tilanteeseen.Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28749397:Älä pidättele hengitystäsi tuota odotellessasi. Olen palstalta oppinut mm. sellaisen viisauden, että 40ke autolainaa on ihan okei keskituloisella vuokralaisella.
Jos kysytään, mikä sijoitusmuoto tuottaa paremmin/parhaiten, niin tilastojen valossa vastaus on tietysti osakkeet.Miten te, jotka ette säästä omistusasuntoa, kartutatte omaisuuttanne? Joku sanoi, että asuntoon sijoittaminen ei välttämättä tuota aina parhaiten. Haluaisin kuulla, mikä sijoitusmuoto tuottaa paremmin, kun huomioidaan omistusasujan asumismenoissa säästämät rahat.
Vaikkapa siksi, että yhteiskuntamme on erittäin suuren murroksen edessä. Muutos on jo alkanut, eikä 20-30 vuoden päästä enää makseta eläkkeitä. Kynsiäkö kaikki persaukiset aikovat vanhuksina syödä? Asua teltassa?Mitä hiton väliä sillä on asuuko joku vuokralla vai omistusasunnossa? Tajuan kyllä sen rahallisen eron pitkällä aikavälillä, enkä puhu siis kummankaan puolesta tai vastaan. Miksi kaikkien pitäisi kerryttää sitä omaisuutta, jos ei vaan halua, ei kiinnosta?
Ensinnäkin teillä on aivan räävitön vuokra. Mun neliövuokra on alle puolet tuosta ja asun kuitenkin pk-seudulla.Meillä vuokra 1300e/kk. Asumme tosi ahtaasti 4 henkilöä 60m2. 10 vuoden aikana maksamme vuokraa siis lähes 160 000e.
Miettikää sit jos tuon summan saisi omaan taskuun, kun muuttaisi pois?!
Eikö ketään oikeasti harmita tuollainen summa?
Syntymällä oikeaan perheeseenEdelleen odottelen innolla kuulevani ne erinomaiset sijoitusmuodot, joilla palstan vuokra-asujat kartuttavat omaisuuttaan tehokkaammin kuin maksamalla omaa asuntoa.
miksi helvetissä mä lahjoittaisin rahaa kissojen katastrofiyhdistykselle...Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28749435:Varmaankin joudut sen ottamaan vastaan, mut hei, ei hätää; voit myydä sen ja lahjoittaa rahat vaiks sille kissojen katastrofiyhdistykselle.
Niin no, mun kaveri osti talon, joka oli homepommi. Melkein 200tuhatta lainaa, muttei kotia. Ei ihan hirveesti naurattanut siinä kohdin. Ihmisillä on eri mielenkiinnon kohteita ja toisia vaan ei kiinnosta esim raha-asiat, säästämiset, sijoittamiset jne. Mutta palstapankkiirien mielestä kaikkien pitää tajuta, että raha ja sen kerryttäminen on tärkeintä tässä elämässä.Syntymällä oikeaan perheeseen
Itse saisin oman asunnon maksamatta senttiäkään ja tekemällä oikeastaan mitään sen eteen.
Mutta toisaalta voisi kysyä myös, onko se omaisuuden kartuttaminen ainoa järkevä tai hyvä asia tässä elämässä. Ja jos huonosti käy, asunnon arvo romahtaa tai asunto paljastuu homepommiksi - epätodennäköistä tosin, mutta joillekin onnettomille niinkin käy.
Tai sitten oma rivitalo- tai kerrostaloasunto. Ei as yhtiössä yhtäkkiä langeteta mitään tuhansien eurojen remonttilaskuja osakkaille - ne maksetaan pois pikkuhiljaa kuukausittain, ihan niin kuin samassa asunnossa asuva vuokralainenkin maksaisi.Ja sitä paitsi minusta kfkfkf:n pointti on ihan selvä: Jos tykkää, ettei itse joudu pitämään kovin suurta katastrofirahastoa vaan monet isot kulut jyvittyvät tasaisesti eri kuukausille, niin silloin vuokra-asuminen on siltä osin parempi.