M
miettiiii
Vieras
tuntuu hölmöltä jos perheessä kaksi lasta mut heillä eri sukunimi..mitäs jos menee naimisiin äiti ottaa miehen sukunimen mutta äidin lapsi jää tyttönimelle?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Meidän kaste- ja vihkipappi sanoi, että lapsi saa sukunimen vasta, kun se ilmoitetaan maistraattiin, siis 2kk kuluessa syntymästä. Meillä oli kaste ja vihkiminen samaan aikaan ja mulla oli ennen sitä eksän sukunimi. Papin mukaan lapsella ei sitä kuitenkaan ole koskaan ollut.
Uusi mies voi ottaa naisen nimen.
Entä jos naisella on eksän nimi?
Entä jos naisella on eksän nimi?
Mulla oli eron jälkeen eksän nimi. En nähnyt tarpeelliseksi vaihtaa. Se vaihtui vasta sitten kun menin nykyisen mieheni kanssa naimisiin.Miks olis?
Mulla oli eron jälkeen eksän nimi. En nähnyt tarpeelliseksi vaihtaa. Se vaihtui vasta sitten kun menin nykyisen mieheni kanssa naimisiin.
Eikä se olisi edes mahdollista. Nimilain mukaan yhteiseksi sukunimeksi ei voi ottaa avioliiton kautta saatua nimeä.
Meillä vaihdettiin kaikkien sukunimet samaksi, kun menimme naimisiin.
Mä en todellakaan pitäs sellasen nimeä josta olen eronnut. En muutenkaan tajua, että miksi aina naisen pitää ottaa jonkun toisen nimi.