Selittämätön kipu pohkeessa

• Viestiketjun aloittaja "Tähtipöly"
  • Ensimmäinen viesti
"Tähtipöly"
Heips

Viime lauantaina 6.7 iski ihan yhtäkkiä kipu pohkeeseen. Kipu muistutti kovasti sitä kipua, joka on suonenvedon jälkeen, jäykkää kiristävää tunnetta. Suonenvetoa vaan ei ollut, enkä jalkaa ollut mitenkään telonut. Nyt on tuosta lauantaista asti ollut jatkuvaa kipua, venyttely ei auta, särkylääkkeet ei auta, lämpö/kylmähoito ei auta.

Kipu on nyt alkanut pahentua ja jalka tuntuu ajoittain puutuneelta ilman syytä. Tänään kipu sitten yltyi yhtäkkiä niin pahaksi, että kävellessä meinasi jalka lähteä alta ja tippa tulla linssiin. Rappuja en enää pysty kävelemään ylös tai alas ilman kovaa kipua, asun toisessa kerroksessa. Oikean jalan jalkaterä tuntuu omaan käteeni viileämmältä (tässä jalassa siis kipu).

Minkäänlaista traumaa ei ole jalka kokenut, mitään suoraa syytä kivulle ei ole. Lihaksen reväytyskään ei ole mahdollinen, eikä tuo edes ole lihaskivun tuntuista mitenkään päin.

Ideoita, mikäköhän vaivaa?

"Vieras"
Veritulppa iskee usein pohkeeseen ja sieltä matkaa keuhkoihin. Mars lääkäriin, mieluiten tänään jo päivystykseen. Huomenna saattaa olla myöhäistä!

Onko pohje kuuma tai paksumpi kuin toisen jalan pohje?

AP.
Turvotusta ei ainakaan mitenkään mainittavasti ole, vähän pohkeen puolivälissä. Yhdestä kohtaa pohje tuntuu normaalia lämpöisemmältä, mutta voi johtua siitäkin, että olen jalkaa hieronut siltä kohdin kivun lievittymisen toivossa. Kaipa se on huomenna lähdettävä terveyskeskukseen. Tympäisee vaan jo valmiiksi, kun meidän terveysaseman lääkäri on niin v*ttumainen ämmä, ei koskaan ota mitään vakavissaan, korvatulehdukset kuittasi tupakoinnilla (tupakointi aiheutti korvakivun, sama keuhkoputkentulehduksen yms kanssa). Tuskin tätäkään ottaa tosissaan ja minä olen niin arka väittämään vastaan...

AP.
Enpä tästä tosiaan mitenkään päivystykseen pääse. Bussiin, saatika taksiin ei ole rahaa. Pyöräkin varastettiin vastikään. Ainut autollinen kaveri lähi seudulta ei ole ajokunnossa tällä hetkellä...

AP.
[QUOTE="Vieras";28733902]No, omalla hengelläsi leikit. Ota vaikka pikavippi että saat hoidettua itsesi kuntoon.
Ei ne hautajaisetkaan ilmaiset ole..[/QUOTE]

Enköhän olisi vipin jo ottanut, jos voisin. Olen nyt aspirinia ottanut siinä toivossa, että se auttaisi edes vähän...

paisto
Kuulostaa kovin samanlaiselta kuin minulla muutama kk sitten. Veritulppahan se oli, tai niita oli kaksi samassa pohkeessa. Aina ei turvotusta, kuumuutta, punoitusta ole. Tuo kuvaillemasi kipu tasmaa kylla taysin minun oireisiin. Mitas jos soitat hatakeskukseen jos ei kyytia muuten loydy.

"joo"
tuon tilanteen kerrot, kun istut taksissa niin varmasti saat laskun ym. :)

Minulle kerrankin taksikuski sanoi, että terveys menee kaiken edelle ja raha asiat vasta sitten.. Itsellä ei rahaa ollut silloin, kun piti lääkäristä suoraan lähteä ja soitin tutun tuomaan rahaa ja kerroin tuon ja mietin, että jos ei ehdikkään siihen sairaalalle..
laskunkin olisi tehny/oisin käynyt myöhemmin maksamassa..
joten menehän pian oikeesti, kun vielä voit!

"Vieras"
Tampereella...
Kaipa tuo paikoillaan aamuun asti pysyy, kun on pysynyt lauantaista asti.
70 kilsaa heitti. Voi harmi!
Mitä jos soittaisit taksikeskukseen ja selittäisit tilanteen? Jos vaikka saisit laskun? Kai ne voi lääkärissä taksille jonkin lapun kirjoittaa, jotta uskovat hätäsi.
Soita myös sinne päivystykseen, kysy mitä mieltä ovat että voitko oottaa aamuun.

AP.
[QUOTE="Vieras";28734015]Tee niin! Luulen, että pyytävät tulemaan.[/QUOTE]

Niinhän tuo sairaanhoitaja kehotti joo. Nyt on kai sitten koitettava neuvotella taksiyhtiön kanssa..

"jooo"
Juuri mietin, että voisin soittaa tuonne acutaan ja kysyä sieltä mielipidettä, että soitanko auton vai odotanko aamuun...
No joko soitit??

kYllä nyt kannattaa ajatella itseään ja omaa terveyttään..
Tulppa , kun lähtee niin se lähtee yhtäkkiä ja nopeesti ja menee keuhkoihin/sydämeen/aivoihin ja siinä on jo kiire ja hengenlähtö eessä pahimmassa tapauksessa ja niin usein käykin :( (jos ei toimi ajoissa!) :(

Yhteistyössä