Voxra masennuslääkkeestä kokemuksia???

  • Viestiketjun aloittaja "Kiinnostunut"
  • Ensimmäinen viesti
"surusilmä"
Olen nyt reilun viikon syönyt Voxraa ja sivuoireista vain normaalia suurempia vitutuskohtauksia silloin tällöin, mutta ei haittaa. Eilen oli pää kipeä ja meinaa olla nytkin, mutta tiedä häntä johtuuko lääkkeestä vai on muutenvaan kipeä. Panadolilla menee ohi.
Ruoka maistuu yhtä hyvälle kuin ennenkin mutta näyttäisi siltä että syön vähemmän. Tulen kylläiseksi nopeammin. Uni ensimmäisten päivien jälkeen on ollut normaalia, mutta mulla onkin käytössä melatonin 2mg, joka yö. Tosin uni on kevyempää, herään helpommin, mutta nukahdan pian uudestaan. Yksi asia minkä olen jo tässä vaiheesa huomannut, on pirteys ja aloitekyvyn lisääntyminen huomattavasti. Jaksan paremmin ja saan aloitettua hommat ja tehtyä loppuun ne. Vielä viikko sitten en jaksanut sohvalta liikkua kuin pakosta. Aivan lamaantunut olen ollut kauan. Kaikki tekemiset yhtä tervanjuontia, paitsi siis nyt. Kivaa kun huomaa tekevänsä niin ettei huomaakaan. Ja sohva on saanut olla rauhassa minulta :) Tiedä vaikka innostuisin taas liikunnasta!
Jatkan siis lääkkeen käyttöä. Ensi viikolla annos nostetaan 300mg :)
 
"Mie"
Itsellä voxra 150 ja venlafaksiini 150... Ihan hyvältä vaikuttaa, nyt kun toi venla on noin paljon pienemmällä annoksella. Yksistään se ei toiminut. Nyt syönyt tota comboa about kuukauden, en tiiä yhtää miten vaikuttaa... Ihme sekava olo, vähän ettei hyvä eikä huono, kauhee pahoinvointi, esim autossa, bussissa, jos ei ole syönyt tai jos o. Syönyt liikaa. Välillä oikeesti häiritsevän sekava olo, ettei oikeen pysty tekemään mitään, kun ei oikeen tajua mistään mitään. Olen kyllä kyennyt tekemään asioita enemmän kuin ennen, eli jonkunnäköistä toimintakykyä on ainakin lisännyt.

Venla + voxra kuulemma ei niin hyvä yhdistelmä, ainakaan kauhee isoilla annoksilla, jtenkin voxra ja ssri lääkkeet sopii paremmin kun voxra ja snri, vissii lisää niitä tajuttomuus tai kouristuskohtausriskiä. Ainakin näin ymmärsin mitä lekurini selitti ja selosteessa luki.

Venlafaksiini isolla (300mg itelläni) on aivan sa*tanasta, kaikkia ihme sivuvaikutuksia esim hikoilu, päänsärky, paha olo, sähköiskut, pyörrytys, jostain syystä vasen pupilli ainA suureni jos oli valvonut ja silmiin sattui vähän väliä, sydämmentykytyksiä ja seksi ei kiinnostanut ja lista jatkuu.......

Voxrassa vaan toi alkoholi tekee ihan ihme juttuja, oon tosi kujalla ja muisti pätkäsee todella helposti.
 
"yxkax"
Olen jo vuosia syönyt masennuslääkkeitä (mm. sepram, venlafaxin, citalopram) keskivaikeaan masennukseen ja paniikkihäiriöön. Pystyin jo lopettamaankin lääkityksen kokonaan, mutta vuosi sitten masennus uusi vaikeampana kuin aiemmin. Aloitin citalopramin uudestaan ja 6 kk sitten lisättiin voxra 150 mg ja vielä mirtazapiini unihäiriöön. Noiden kahden lääkkeen aloituksesta muistaakseni viikon päästä tuli ihottuma koko vartaloon, mutta ei ole varmaa oliko se noista lääkkeistä vai jostain muusta kun tässä on ollut muutakin sairastelua kuin masennus. Alussa oli jotain sivuoireita niin kuin varmaan kaikissa kokeilemissani on ollut alkuun. Ainakin paniikkihäiriöt paheni ja ärtymystä oli, mutta ne on menneet ohi. Mirtazapiinin lopetin kuukausi sitten ja sen jälkeen on ruokahalu vähentynyt, paino alkanut laskemaan (mikä on erittäin hyvä juttu) eikä väsytä päivällä niin paljon. Mulla on tässä ollut vuoden sisällä nuo kolme lääkettä vaikuttamassa, joten niillä varmasti kaikilla on ollut osansa siinä että olo on vuoden takaisesta romahduksesta pikkuhiljaa parantunut.
 
hallusinaatioprinsessa
eksyin keskusteluun, kun eka päivä voxraa takana, citalopram jätettynä eka päivää pois 20 vuoteen :) tämä raivon määrä, ahdistus ja itku ja kiukuttelu on jotain ihan uskomatonta. nyt lapset itkee ja mies nukkuu sohvalla. no, pointtini on se, että en usko kenenkään paviaanin olevan tosissaan voxran tarpeessa, jos parin viikon , puhumattakaan parin päivän käytön jälkeen on valmis lopettamaan. minä annan mieheni vaikka lukita itseni autotalliin sivuvaikutusten ajan, mutta totta h***tissä mä katson loppuun asti, miten tää auttaa! se kerrotaan jo lääkärissä, että tulee sivuvaikutuksia, mutta ihminen joka on OIKEASTI masentunut, haluaa kyllä nähdä, saako avun. ihme luusereita.
 
"hmm"
ihme juttu et (lähes) kaikissa masennuslääkkeissä sivuvaikutukset on pahemmat ku se masentuneen olo ennen lääkkeitä.
Ehdottaisin dekstroamfetamiinia masennuksesta kärsiville reseptillä
 
"lähettäjä"
[QUOTE="hmm";28638495]ihme juttu et (lähes) kaikissa masennuslääkkeissä sivuvaikutukset on pahemmat ku se masentuneen olo ennen lääkkeitä.
Ehdottaisin dekstroamfetamiinia masennuksesta kärsiville reseptillä[/QUOTE]

Iso peesi tälle.
 
moe
Kolmatta päivää Voxra käytössä Venlafaksiinin rinnalla. Aiemmin Venlaa 150+75mg, mutta nyt lasketaan venla pois ja 150mg venla+150mg voxra. Viikonloppuna pitäis laskea venla viikoksi 75mg ja sitten jättää kokonaan pois.

Mitään sivuoireita ei ole tullut ja venlaflaksiinista johtuvat "epäsynkka" kohtaukset (päätä kääntäessä maailma tulee puoli tahtia myöhässä. Fiilis oli kuin menis hissillä sivuttain tai kuin katsoisi leffaa jossa ääni ja kuva on epäsymmetriassa) on poissa.

Venla helpotti kyllä ja auttoi pahimman yli. Valtavaa väsymystä on kuitenkin vielä, vaikka puolisen vuotta söin sitä. Viikonloppuna saatoin nukkua pe-la 21-13 ja la-su 20-11 ja arkena olisin voinut nukkua vaikka kuinka paljon. Voxralta toivon että nukkuminen normalisoituisi ja saisi taas aikaan asioita. Kämppä on kuin pommin jäljiltä kun ei vaan jaksa tehdä työpäivän jälkeen muuta kuin maata sohvalla.
 
loppu
Voxra takana puoli vuotta olut rinalla venla , venla olen "lopettanut" pikkuhiljaa ilman että olen onnistunut kovin hyvin ... nyt voxra 300mg ja ministi venlaa . Pahenee olo koko ajan 2 kk ollut ihan hullua . Nyt ravion määrä ja itsetuhoisuus 100% joudun ottamaan opamoxia et pystyn edes olemaan :(
 
"vieras"
Venlafaxinista eroon pääseminen oli ihan helvettiä. Vielä vuoden päästä siitä kun olin kokonaan jättänyt viimeisenkin murun pois, tuli niitä inhottavia sähköiskutuntemuksia päähän. Järkyttävä lääke jota en todellakaan voi suositella kenellekään.
 
"Lukija"
Hei,

haluaisin kysyä nimimerkiltä toimihki, että vaikka vaikutukset ovat yksilöllisiä, oliko sinulla yhtään haittavaikutuksia neljän kuukauden aikana ennen kuin lääke alkoi 300 mg:lla tehoamaan? Tuliko missään vaiheessa pelkoa tai epäilystä vai sujuiko kaikki vain sujuvast ja leppoisasti? Minulla on ollut jo monta Voxra-lääke -kokeilua. Rohkeuteni pettää aina siinä vaiheessa kun 300 mg annos tulee ja ylittää kahdeksan viikkoa. Nimittäin sivuvaikutukset tuntuu kasautuvan ja lisääntyvän, joka päivä olo tuntuu muuttuvan vain enemmän: mieliala ei nouse vaan laskee, masennus pahenee, olen hysteerisen itkuinen, olo on tyhjä ja turta, päässä seisoo ajatukset ja alan pelätä jotakin hajoamista tai muuta psykoottista räjähdystä! Käytin sitä nyt kaksi kuukautta enkä ollut työkykyinen, sillä hermoilin ja seurasin itsenäisesti lääkkeen vaikutusta - lääkärikontaktia kun ei ole. Sillä oli myös joitain hyviä vaikutuksia, mutta en tiedä mitä tapahtuu jos jatkan yli kahden kuukauden ajan. Epäilys - yksi teoria on, että päästäni ovat sairastuessa romahtaneet serotoniini- ja dopamiiniradat. Mutta oloni on Voxralla melko arvaamaton ja epävakaa - on kamalaa, kun itseensä ei voi luottaa ja omaa päätään täytyy pelätä. Mietin tietenkin, kuuluvatko nuo oireilut asiaan vai olenko oikeasti jonkin psykooottisen tilan vaarassa, jolloin lääkkeen jatkamninen olisi käytännössä elämäni suurin virhe ja itsemurha. Lääkärikontakti minulla on ollut huono, edellinen lääkärini oli todella osaamaton. Varmaan näihin vain lääkärit osaa vastata, jos hekään...
 
  • Tykkää
Reactions: Jone63
Ridge
En ole mikään lääkäri mutta oireittesi perusteella sanoisin että lopeta koko lääkkeen käyttö. Itsellä ollut masennukseen jossain vaiheessa Ketipinor, sillä selätin masennuksen.

[QUOTE="Lukija";28706699]Hei,

haluaisin kysyä nimimerkiltä toimihki, että vaikka vaikutukset ovat yksilöllisiä, oliko sinulla yhtään haittavaikutuksia neljän kuukauden aikana ennen kuin lääke alkoi 300 mg:lla tehoamaan? Tuliko missään vaiheessa pelkoa tai epäilystä vai sujuiko kaikki vain sujuvast ja leppoisasti? Minulla on ollut jo monta Voxra-lääke -kokeilua. Rohkeuteni pettää aina siinä vaiheessa kun 300 mg annos tulee ja ylittää kahdeksan viikkoa. Nimittäin sivuvaikutukset tuntuu kasautuvan ja lisääntyvän, joka päivä olo tuntuu muuttuvan vain enemmän: mieliala ei nouse vaan laskee, masennus pahenee, olen hysteerisen itkuinen, olo on tyhjä ja turta, päässä seisoo ajatukset ja alan pelätä jotakin hajoamista tai muuta psykoottista räjähdystä! Käytin sitä nyt kaksi kuukautta enkä ollut työkykyinen, sillä hermoilin ja seurasin itsenäisesti lääkkeen vaikutusta - lääkärikontaktia kun ei ole. Sillä oli myös joitain hyviä vaikutuksia, mutta en tiedä mitä tapahtuu jos jatkan yli kahden kuukauden ajan. Epäilys - yksi teoria on, että päästäni ovat sairastuessa romahtaneet serotoniini- ja dopamiiniradat. Mutta oloni on Voxralla melko arvaamaton ja epävakaa - on kamalaa, kun itseensä ei voi luottaa ja omaa päätään täytyy pelätä. Mietin tietenkin, kuuluvatko nuo oireilut asiaan vai olenko oikeasti jonkin psykooottisen tilan vaarassa, jolloin lääkkeen jatkamninen olisi käytännössä elämäni suurin virhe ja itsemurha. Lääkärikontakti minulla on ollut huono, edellinen lääkärini oli todella osaamaton. Varmaan näihin vain lääkärit osaa vastata, jos hekään...[/QUOTE]
 
"Huhheijaa"
Herra Kallonkutistaja se lykkäs varttitunnin käynnin jälkeen kouraan pidemmän vikalistan kun osasin odottaakaan . 150mg Voxra aamuisin & Tripty 50mg + Tenox 20mg iltaisin. On muuten sellanen kombinaatio et hiljaseks vetää... Aloittaessani 28.06 en seuraavasta 4 päivästä muista yhtikäs mitään , aamusin aivan sekasin. Tehnyt edellisenä yönä lapsille muffinsseja vissiin iltapalaks kun huomasin pinon mikron päällä eikä mitään havaintoa mitä edellisenä päivänä oli tapahtunut! Maatessa sohvalla tuntui ku koko kroppa olis puutunu , kuin olis leijiunu ilmassa. Kaikista hämmentävin oli niin sanottu '' vispaus'' ku jaloist ois otettu kii ja ravistettu sivuttain , joka nousi sit koko ajan ylemmäs ja ylemmäs kunnes sit pään kohalla tuli sellanen cp-vammasen pakkoliike se sitte herätti kanssaolijoiden keskuudessa pienen pientä hämmennystä kun sivusta kattovat... Telkkari piti olla yötä päivää päällä ettei oo liian pimeetä , kyttäilen vieläkin pihatietä et tuleeko ketään tuleeko ketään ku tuntuu et sielt alkaa molotovit lentelee vaikka ei tosiaan oo mitään syytä. Äitimuorin luona olin yhden päivän tossa viime viikolla ja olin istunu 10 vaille 6 aamulla sohvalla , huitonu käsillä ku hullu , mamma kysäsee ''Mitä helvettiä sä oikeen teet?!?'' Vastaus näinkin vaikeeseen kysymykseen tietenkin raivoten ''TÄÄLLÄ ON NÄIT KÄRPÄSII NIIN S*****STI ETTEI TÄÄL SAA NUKUTTUU'' ( huvittavinta on se et koko talossa ei edes ollu yhtään kärpästä sillä hetkellä) Äiti sitten sano että mee viltin alle '' no ei siel saa happea'' Kiukkusena ylös takasin nukkumaan eikä enää mitään muistikuvia aamusta :eek: 2pvä sitte ne nosti sen 300mg mikä oli mun mielest aika ihmeellist koska nostoo pitäs vissii mennä hieman kauemmin kun 2vk tai mä luulisin ku näit oireita oon miettiny.Istuin tänään tossa sohvalla ja tajusin et koko kroppa on ''jäätynyt'' ja pää heilu ku seinäkello samaa tahtiin tuntu sydämmen lyönnit päässä , aattelin et nyt se on menoa pää pehmeni sipuliks ennenku ees kerkesin parantua , pakko oli nousta ylös ja lähteä liikkuu et heräs taas tähä karuun todellisuuteen. Plussa puolina kyllä se että ennen ei tullu liikuttua ei ollenkaan ja nyt vedän 9km lenkin päivittäin , imuroin kämpän päivittäin ja muutenkin virkeempi olo toisaalta on myös liikaakin virtaa vaikka pönttö onkin aivan sekasin kokoajan :D Itse henkilökohtasesti nää tälläset sekavat tilanteet saa mut jo lähinnä nauramaan siks et saa laillisesti olla aivan turpa täys ja ne oireet on niin psyykkaavii et meinaa aivokapasiteetti levitä :D
 
"vierailija"
Sen verran haluan omakohtaisesti kommentoida, että minulla lääke on toiminut varsin hyvin. Ensimmäinen lääke, joka tuli ilman ikävää sivuvaikutusta; jonossa "kolmas yritys". Olen nyt syönyt Voxraa pidemmän aikaa ja voin tässä mielessä lääkettä suositella. Alku oli kuitenkin suoraan sanoen helvetillinen. Lääkäri selittikin tämän jotenkin aivotoiminnan vilkastumisen ja aloitekyvyn parantumisen epäsynkkana, selityksestä en nyt niinkään ole varma. Joka tapauksessa alussa ahdisti, ilman mitään syytä, pahemmin kuin koskaan. Olo oli epätodellinen, ja moinen irtaantuminen ahdisti entistä enemmän, olo laukesi suorastaan paniikinomaisesti (nämä eivät olleet syitä joihin lääke oli määrätty). Huippaustakin oli kaiken päälle... suoraan sanoen minusta tuntui oikeasti hullulta, ei niinkään masentuneelta. Mutta kuten sanoin, ensi koettelemusten jälkeen lääke on toiminut todella hyvin, toista vuotta, ja vieläpä nykyään täysin ilman sivuvaikutuksia.
 
Yrittäjä 1
Onpa tämä viimeinen kirjoitus kannustava. Itse meinaa kokeilin voxraa kolme päivää ja jätin sikseen. Olo oli todella epätodellinen ja tuntui kuin hulluksi tulisin!! Juuri sellainen epätodellinen olo ja ärtyisä. Päähän putkahteli outoja ajatuksia ja kaikin puolin olo oli semmoinen ulkopuolisen leijuva. Todella pelottava. Sosiaalisissa tilanteissa en pystynyt seuraamaan keskustelua ollenkaan, enkä katsomaan ketään silmiin. ajattelin että se outo olo näkyy ulkopuolisille mun silmistä. Autolla ajaminen vaikeaa kun pää oli ihan pöhnässä. Ja aamuisin oli todella vaikea saad aitsensä käyntiin. Aikaisemmin käyttänyt ssroi lääkkeitä, eikä niistä ole alkuun tullut noin epätodellista oloa ja outoja fiiliksiä päähän. Mutta seksihalut ne vei. siksi sain kokeiluun voxran. Mutta enuskaltanut jatkaa kun olo tuntui niin kaoottiselta. Olisi varmaan pitänyt, niin kannustava oli tämän viimeisen käyttäjän kirjoitus! ;-)
 
AnnaliinaP
Syön Voxraa sekä lievään masennukseen että tupakanpolton lopettamiseen. Mitään ohjetta en saanut, joten millois tää polttaminen pitäs lopettaa??
Oon nyt syönyt 13 vuorokautta ja mitään sivuvaikutuksia en ole huomannut. Olen vain pirteempi ja aikaansaavempi ja koko ajan tekee mieli seksiä :D Tosin mies väittää että olisin hajamielisempi ja muistamattomampi, mikä voi pitää paikkaansa :)
 
mä vaan ..
aineenvaihdunta hidastui niin, että ei päässyt laihtumaan . olin kovalla dietillä 4kk painosta pois varmaan vajaa puol kiloo. liikuntaa oli päivässä n. 3h ja ruokavalio oli vähän hiilihydraattinen ... eikä herkkuja .
 

Yhteistyössä