Voxra masennuslääkkeestä kokemuksia???

  • Viestiketjun aloittaja "Kiinnostunut"
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Päivitystä M38…

1. Viikon tutinat ja helinät ohi. Voxra ei enää 10pv kohdalla tunnu miltään? Alussa pöhisi ja anto virtaa. Vaikkakin se oli tosi ahdistavaa. Eikä ihme, Ssri viekkarit vieläki riivaa, äkillistä synkkyyteen vajoamista, paskoja ajatuksia, raskaita keloja. Että mä vihaan tätä. Ja tosiaan, ite Voxra ikäänkuin ”vaikeni” siin noin viikon kohdalla. Toleranssi? Oliks se siinä? Vai nytkö se vastaa alkaa jollai maagisella tapaa toimia? En ymmärrä.

päivitän lisää sit ku alkaa taas tapahtua…
 
vierailija
Päivitystä edelliseen…

Voxra 150mg takana parisen viikkoa. Vaikutuksesta ei voi sanoa juuta eikä jaata… ehkä välillä huomaa pientä ylimääräistä virtaa muttei muuta.Vaikutus on tyyliin 3 kahvikupin tasoa. Ahdistusta ei helpota muutaku lääkkeenoton jälkeisen liikunnan kautta. Mutta tulis helpotus muutenkin jos esim. liikkuisi ulkona joten onko lääke oikeastaan yhtään tehokas? Joskus siis tuntuu vain lisäävän ahdistusta.
Ssri viekkarit on jo ohi enimmäkseen. Niitäkään ei voi enää siis syyttää Voxran tehottomuudesta.

Jään odottamaan alkaako toimia ylipäätään joskus vai heitänkö vesilintua.
 
vierailija
Nainen 38v. joka 3kk sairausloma vakavan burnoutin ja masennuksen takia. Masennus tullut siitä että työt valloittivat myös vapaa-aikani pitkillä intensiivisillä päivillä.

En halunnut SSRI lääkkeitä. Halusin nimenomaan piristävän lääkkeen, jotta saisin jotain aikaseksi nyt sairaslomallani. Olin vain kokoajan väsynyt ja aikaansaamaton. Okei olihan takana 5 vuotta yli suorittamista.

Aloitin VOXRA 150 - annoksella. Menin sillä annostuksella 1kk ja ainoa siitä tullut muutos oli ruokahalun väheneminen = mitään ei tehnyt mieli, eikä mikään oikein maistunut kovin hyvältä. Mitään muita juttuja, positiivisia tai negatiivisia ei ole lääkkeestä tullut. Nukun myös hyvin. Ruokahaluttomuus on kuitenki tervetullut, olin nimittäin nyt masentuesssani lihonnut 20kg . Niiden pois saaminen on tärkeä myös toipumiselle.
Nyt olen syönyt VOXRA 300 - annoksella reilun viikon. Vieläkin odottelen piristävää vaikutusta.

En uskalla vaihtaa toiseen lääkkeeseen esim Brintellixiin, kun pelkään ruokahaluni palautuvan.
 
vierailija
Todella rankka elämän jakso takana, tai meneillään, ja lopulta myönsin itselleni ja muille olevani vaikeasti masentunut. Masennuskyselyssä melkein täydet pisteet. Lääkäri tyrkytteli venlaa yms mutta en suostunut lukemieni kamalien kokemusten jälkeen. Itse ehditin voxraa ja sitä sain. Nyt 150mg käyttöä melkein 2 viikkoa takana. Eka viikolla ei mitään oiretta kumpaankaan suuntaan. Kakkos viikko kun alkoi, tuli aivan järkyttävät ahdistukset. Maximoituivat entisestään. Kamalia itsemurha ajatuksia ja ajatuksia jotka pyörivät vain lakkaamatta päässä yötä päivää. Olisin hiukset voinut repiä päästä. Oksetti ja paskatti ja olisin voinut vaan itkeä, mutta pakko olla töissä. Sitten keksin, että päivän aikana kun ottaa 15mg opamoxia helpottaa kummasti ja tulee jotenkin helpompi ja tyynempi olo. Jatketaan tällä ja katsotaan miten menee. En luovuttaa kuitenkaan halua, koska haluan oman energisyyden ja ilon takaisin elämään. Paino laskee kyllä kivasti, kun ruokahalu tipotiessään.
 
vierailija
Päivitystä edelliseen…

Voxra 150mg takana parisen viikkoa. Vaikutuksesta ei voi sanoa juuta eikä jaata… ehkä välillä huomaa pientä ylimääräistä virtaa muttei muuta.Vaikutus on tyyliin 3 kahvikupin tasoa. Ahdistusta ei helpota muutaku lääkkeenoton jälkeisen liikunnan kautta. Mutta tulis helpotus muutenkin jos esim. liikkuisi ulkona joten onko lääke oikeastaan yhtään tehokas? Joskus siis tuntuu vain lisäävän ahdistusta.
Ssri viekkarit on jo ohi enimmäkseen. Niitäkään ei voi enää siis syyttää Voxran tehottomuudesta.

Jään odottamaan alkaako toimia ylipäätään joskus vai heitänkö vesilintua.
m38 kirjoittaa edelleen... uutta päivitystä.

Aloitin muutama viesti sitten raportin Voxrasta. Nyt käyttöä takana noin 3kk. Annos 6vkoa 150mg, tästä eteenpäin 300mg.

DNRI- lääkkeen idea perustunee siihen että olet toivottavasti hetkellisesti virkeämpi ja kykynet näin ollen liikuntaan, opiskeluun, työssä käymiseen tms. Aktiivisuuden tiedetään parantavan elämänlaatua merkittävästi. ITSESSÄÄN LÄÄKE EI SITÄ TEE. Tämä on oma kokemukseni ja uskoisin sen olevan myös neurotieteellinen fakta. Toleranssi kehittyy äärimmäisen nopeasti mikä täysin loogista, kun tiedetään varsinkin dopamiinin taipumus hakeutua tasapainoon. Lääkkeen antama virkeys ja "hyvä fiilis" on täten valitettavan hetkellistä. Käytännössä se esiintyy vain alussa ennekuin välittäjäaineiden säätelyjärjestelmät ehtivät sopeutua tilanteeseen. Sinänsä lääkkeen aloitus on paradoksaalista sillä alussa myös sivuvaikutukset ovat voimakkaimmillaan. Voit alussa sekä erittäin hyvin että todella huonosti.

Tosin, lääkkeellä on myös myöhemmin (hieman yllättäen) tapahtuva stimulaatio.. Siitä alkaa uusi vaikutus Tätä kai kutsuvat "oikeaksi vaikutukseksi". Tämä "toinen vaikutus" onkin omituinen virstanpylväs. Valitettavasti silläkin on taipumus väistyä, kuten minulla kävi. Ehdin nauttia kaksi viikkoa stimulaation siivittämistä helpoista päivistä kunnes taas palasin lähtöruutuun. Aktivaatio ei jatku siis samalla annostuksella pitkään. Valitettavasti keho haistaa palaneen käryn ja säätelee itsensä uuteen asentoon. Eihän nyt liian mukavaa voi olla!

Jenkeissä (drugs.com) masennuksen ja ahdistuksen hoitoon voidaan määrätä bupropion hydrokloridia tarvittaessa 450mg maksimiannoksella. Suomessa myyntilupa annettu 300mg. Suuremmilla annostuksilla sivuvaikutuksen saattavat lisääntyä - näistä vakavimpina kouristuskohtaukset. Prosentuaalinen riski kasvaa 10-15%. Kuitenkin jos vaikea masennus tai lamaannuttava ahdistus hankaloittaa merkittävästi elämää niin itse ottaisin mahdollisesti tuon riskin ja kokeilisin suurempaa annosta. Älä kuitenkaan tee päätöstä ennenkuin juttelet lääkärin kanssa.

Jään itse kokeilussani vielä tässä vaiheessa oppositioon seuraamaan tilannetta. Lääke saa tähän saakka kouluarvosanan 7-. Toimii välillä kuten pitääkin, mutta koska keho ei hyväksymään ylimääräistä dopamiinia niin se käynnistää luonnollisen regulaation. Näin käyttäjä saa taas lipun paluulennolle ja hopeaa kaulaan.
 
Luonnon masennuslääke - https://nuvialab.com Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
On varmaan hyvin yksilöllistä kenelle lääke sopii ja kenelle ei. Itse olen todella tyytyväinen lääkkeeseen, koska olen niin paljon pirteämpi, iloisempi ja minulla on taas aloitekykyä. Masennuslääkkeistä olen kokeillut Klotrityl Miteä, Cybaltaa, Mirtazapiinia ja nyt Voxraa. Ja Voxra todella toimii kohdallani. Minäkin huomaan ajattelevani, kuten Amaterasu kirjoitti, että tältäkö tuntuu olla normaali pirteä suht hyvin jaksava ihminen. Minäkin toivon todella että joskus voisin saavuttaa saman olotilan ihan ilman lääkkeitä.

Olen hyvin kiitollinen lääkärillllle joka minulle Voxraa ehdotti. Elämä maistuu paljon paremmalta nyt!
minulla annos 450mg(sic)toimii hyvin on paljon pirteämpi olo
 
vierailija
Takana helvetillinen vuosi, vuoden 2013 lokakuusta alkoi alamäki ja viimein tammikuussa hakeuduin hoitoon.
Diagnoosi: vakava masennus, lääkitys essitalopraami. Pari viikkoa pää kipeä ja orgasmi katosi kokonaan, kohta ei tehnyt enää edes mieli kun se oli niin turhauttavaa. Lisäksi olo oli kuin tynnyrin sisällä, tuntui ettei nähnyt elämää metriä kauemmaksi. Tähän ei puututtu vaikka valitin siitä terapiassa. Lisäksi oli illalla joku rauhoittava.
Kesäkuussa muutin paikkakunnalta toiselle ja pääsin viimein kunnolliseen hoitoon. Sitkuttelin töissä kesän mutta elokuussa aloin olla valmis sairaslomalle jota sitten terapeutilta itse pyysin, ja sain lähetteen psykiatrille.
Psykiatrin kanssa juttelin hetken ja totesin pian että hän oli todellakin paneutunut minun hoitohistoriaan ja heti tunsin että nyt alkaa homma toimia paremmin. Hän totesi että kyseessä todellakin vakava masennus ja nyt sairaslomassa puhutaan kuukausista, sain 3kk.
Lisäksi lääkitys vaihdettiin kokonaan: Aluksi viikko ilman mitään, puhdistus kaikki vanhat pois.
Sitten aloitettiin Voxra 150mg aamuisin ja illalla melatoniini 3mg ja medipam 5mmg 1-3x päivässä tarvittaessa. Jo ensimmäisen Voxra-päivän iltapäivänä tunsin kuinka oma "minä" alkoi palata sieltä mustasta aukosta jossa olin melkein vuoden elänyt. Tilanne parani koko ajan ja terapiassa se myös huomattiin, 2kk käytön jälkeen voxra tuplattiin 300mg päivässä ja nyt minusta tuntuu siltä kuin olisin saanut oman itseni takaisin, kaikki ystävät ja perhe samaa mieltä. Ja mikä parasta, en ole kokenut ensimmäistäkään sivuvaikutusta, mikäli nyt karkkihimon katoamista ei sellaiseksi lasketa Ei myöskään minkäänlaisia nukkumisongelmia.
Sairaslomaa jatkettiin vielä toisella 3kk-lla ja lääkitys jatkuu samoilla kaavoilla, tosin nyt olen oma-alotteisesti alkanut jättämään medipamia vähemmälle, kun tunnen että tarvetta ei sille enää ole. Ahdistus on pois.
Voxra ei ole aiheuttanut minulla minkäänlaisia keskittymisvaikeuksia, päin vastoin, nyt voin katsoa elokuvan kerralla, lukea kirjaa niin ettei tarvitse palata aina paria sivua taaksepäin kun ei muista mitä on lukenut (kuten kävi essitalopraamilla).
Kaikissa lääkkeissä on se ominaisuus että mikä sopii toiselle ei sovi toiselle ollenkaan, itse kiitän Voxraa henkeni pelastamisesta.


Sanot, että söit myös diapamia 3 kertaa päivässä?
Onhan siinä aika mukavat oltavat varmaan. Miten lopetus sujui?
 
vierailija
Aloitin 2 viikkoa sitten, näen tosi ällöttäviä ja toden tuntuisia unia. Esim viime yönä unessa poistelin kännykästäni videoita ja yksi video oli sellainen missä kaverini harrasti miehensä kaa seksiä ja minä kannustin, että hyvin menee. Unessa olin jo että hyi vttu, ja nyt kun heräsin ni olo on sama.

Toivon että nää unet häviää. Olen kuullut että 6vk kun jaksaa käyttää sivuoireet menee pois.
 
vierailija
Toivottavasti teille lääkärit on sanoneet, että aina ennen Voxran ottamista täytyy SYÖDÄ jotain.=) Voxran vaikuttaessa nonadrenaliinitasapainoon ihmisen kehossa, aiheuttaa se myös oksentamisreaktion - mikäli et ole syönyt tabletin alle mitään. Tämä sama nonadrenaliini kun vaikuttaa valitettavasti myös oksennusrefleksiin.

Ja ihmettelin, minkämoisilla lääkäreillä olette käyneet - Voxra nimittäin vaikuttaa aivojen kemikaalitasapainoon huomattavasti nopeammin kuin ssri- lääkkeet. Voxran vaikutusajankohdan alkaminen on YKSI VIIKKO.

Terveisin psykiatrian sairaanhoitaja.
Oksennus on sitten bulimia?
 
vierailija
Nosto 2024…
Minulla aloitettiin 150 Mg masennukseen. Takana työuupumus ilman sairauslomia pari vuotta. Eli sinnittelyä itku kurkussa töissä ja muu elämä täyttä jaksamattomuutta. Tyyliin kahdeksalta nukkumaan, roskaruokaa, roskapussi oven suussa viikon…eristäytyminen kaikesta kun jaksaminen ei vaan riittänyt.

Lääkkeen aloitus sujui hyvin ilman sivuvaikutuksia. Itse haluaisin noston 300 mg. Onko kokemuksia isommasta annoksesta? Voin nyt paremmin, mutta haluaisin kokea vielä, voisinko palata entiselleen kai.
 
vierailija
Luin juuri lehdestä jutun, olikohan nyt sitten tämä voxra? Onko tehtailijan nimi se sama joka valmisti sikapiikin? Joku kirjainyhdistelmä, jenkkifirma? Glaxo Klein jotain????

Jos oli, minusta tästä lääkkeestä mainittiin, että kyseinen firma yritti myydä jotain ainetta laihdutus lääkkeenä, jota tämä masennuslääke sisältää, ja joutui korvaamaan 30 miljoonaa dollaria...tms...

Googlatkaa ja etsikää artikkeli! Siinä mainittiin että tämän lääkkeen sivuvaikutukset ovat erittäin hankalia. Ja lopettaminen vaikeeta.

Eli kannattaa aina miettiä pitkään .....
G... Smith.K....
 

Yhteistyössä