Yh:t huomio! Paljonko teillä jää kuussa rahaa elämiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laskuripää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laskuripää

Vieras
Paljonko teille jää kuukaudessa käteen elämiseen (eli ruokaan, pesuaineisiin, vaatteisiin yms) kun laskette yhteen kaikki tulot (palkka tai muu, lapsilisät, elarit jne) ja vähennätte siitä vuokran (tai sen osan jonka itse maksatte vuokrasta)?
Siis tulot miinus vuokra, paljonko jää? Tuletteko sillä hyvin toimeen?

Istun tässä laskimen kanssa ja ihmettelen miten tullaan toimeen lasten kanssa nyt kun ero on edessä ja pitäisi johonkin muuttaa, vuokrat vaan niin korkeita..

Asun lapseni kanssa ok-talossa. Asumiskulut (vakuutus, vesi, lämmitys, jätehuolto yms) on varmaan noin 400-500e kuukaudessa, ruokakauppa vie osansa, auton kulut, muut vakuutukset, muut laskut yms..

Eli ihan elämiseen (vaatteet, virkistys, harrastukset jne) jää varmaan 1000e kuukaudessa.

[QUOTE="vieras";28711055]Asumiskulujen jälkeen (asuntolaina+yhtiövastike+sähkö+kotivakuutus) jää käteen 2200 €/kk.[/QUOTE]

Ohhoh. No ei tarvii kituutella :)

Tulot miinus vuokra? Onhan noita muitaki laskuja. Sähkö,vesi,puhelin,netti jne,jne... Mut jos lasketaan vaan tuokar tuloista pois ni sit jää n. 1500€ Tästä on siis vaan vuokra ja verot pois.

Totuus on tietty töinen, sit ku vähennetään kaikki muut laskut pois.

Lapsia kaks poikaa 13v ja 17v.
Kuukauden pästä vaan se 13v kun 17v muutta opiskelemaan muualle.
Tai,no, tilalle tulee kyllä sitten saman ikänen vaihto-oppilas :)

Viimeksi muokattu:
2 lasta (5- ja 2 vuotiaat) ja 2 aikuista ja rahaa jää käyttöön pakollisten menojen (sähkö, lainanlyhennys, vesi) noin 2400 euroa. Olen tällä hetkellä kotihoidontuella, syksyllä jää sitten enemmän kun minäkin olen taas työelämässä. Tuo 2400 euroa kuulostaa kyllä ihan järjettömän isolta summalta, kuitenkin ne rahat aina kuukauden aikana johonkin hupenee...

Alkuperäinen kirjoittaja minääää;28711090:
2 lasta (5- ja 2 vuotiaat) ja 2 aikuista ja rahaa jää käyttöön pakollisten menojen (sähkö, lainanlyhennys, vesi) noin 2400 euroa. Olen tällä hetkellä kotihoidontuella, syksyllä jää sitten enemmän kun minäkin olen taas työelämässä. Tuo 2400 euroa kuulostaa kyllä ihan järjettömän isolta summalta, kuitenkin ne rahat aina kuukauden aikana johonkin hupenee...

Hups, kysely olikin yksinhuoltajille. Anteeksi, meitä on tosiaan 2 aikuista, unohtakaa äskönen viestini...

Minä ja kaksi lasta (12 ja 5) ja rahaa jää asumiskulujen jälkeen n.1700 euroa. Säästöön tuosta menee 500-1000 kuussa eli huomattavasti pienemmälläkin tultaisiin toimeen. Auto kuluineen lohkaisee ison osan...

Tulot miinus vuokra? Onhan noita muitaki laskuja. Sähkö,vesi,puhelin,netti jne,jne... Mut jos lasketaan vaan tuokar tuloista pois ni sit jää n. 1500€ Tästä on siis vaan vuokra ja verot pois.

Juuri sen vuoksi kiinnostaa paljon jää käteen vuokran jälkeen, koska etsiskelen asuntoa minulle ja lapsille. En oikein osaa arvioda paljonko olisi hyvä jäädä käteen kuukaudessa muihin kuluihin.
Vuokrat on tosi kovia. Vaikka miten pyörittelen ja käytän apuna Kelan laskuria ei käteen taida jäädä edes 1000e. Lisäksi vanhin lapsista on 16v. eli lapsilisät loppuu vuoden päästä ja elarit kahden vuoden päästä. Samaan syssyyn alkaa myös opinnoista tulemaan kuluja. En usko, että tuo on vielä ihan 18v. muuttamassa poiskaan.

[QUOTE="vieras";28711213]Yleensä palkka pysyy samana, vaikka työntekijän siviilisääty muuttuisikin.[/QUOTE]

No eikä pysy. Isältä kun voi nyhtää kunnon elarit ja lisäksi saa yh-korotuksen. Tässä kun piti nekin laskea "palkaksi".

Teillä yh:lla jää paljon enemmän käteen kuin meillä ydinperheessä :D Go, go!

[QUOTE="heh";28711343]No eikä pysy. Isältä kun voi nyhtää kunnon elarit ja lisäksi saa yh-korotuksen. Tässä kun piti nekin laskea "palkaksi".

Teillä yh:lla jää paljon enemmän käteen kuin meillä ydinperheessä :D Go, go![/QUOTE]

Jos mulla olisi puoliso, niin kyllä jäisi enemmän rahaa käteen ja olisi varaa isompaan asuntoon tai jopa omakotitaloon ja ne olisi omia. Nyt pitää asua vuokralla eikä asunto voi olla kovin iso kun ei ole varaa.

Yhteistyössä