Äiti nukkuu olohuoneessa, lapsilla omat huoneet

• Viestiketjun aloittaja Äiti vain
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;28706934:
Minkäikäiset lapset ovat?
Teini-ikä tuo oman tilan tarvetta lapsille kuitenkin, välillä voi tulla äidin viereen 16 vuotiaskin, mutta kaipaa kyllä omaakin yksityisyyttä.
Pian 7 ja 6. Ja palstalta olen oppinut olevani pervo lasten hiplaaja kun ne nukkuu mun viekussa mielellään... Ja omat huoneethan heillä on :) Ei ole suunnitelma ikusiesti näin asua, kyllä teini-ikään mennessä meillä kaikilla on omat kammarit :D

Pian 7 ja 6. Ja palstalta olen oppinut olevani pervo lasten hiplaaja kun ne nukkuu mun viekussa mielellään... Ja omat huoneethan heillä on :) Ei ole suunnitelma ikusiesti näin asua, kyllä teini-ikään mennessä meillä kaikilla on omat kammarit :D
No meillä 6v tulee viereen joka yö, 10 ja 14v tulee mielellään viereen sillointällöin, ja 17v käy illalla meidän keskessä hakemassa selkärapsuja :)
Meillä 17v asuu olohuoneessa, on jaettu tilanjakajalla omaksi huoneeksi

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
"Anne"
Kaipa ne teinitkin vaikka televisiota katsovat, pelaavat pelikonsoleilla. Jos omassa huoneessa ei lapsella ole televisiota (kuten ei pitäisikään), niin pakkohan se on olohuoneessa olla.
Jokainen tietty tavallaan, itse en nuorempana katsonut tv:tä enkä pelannut konsoleilla eikä meillä nykyäänkään sellaisia ole eikä tule. Lapsi on 4v joten rauhaa on iltaisin vielä vuosia. Joten riippuu varmasti lapsien iästäkin.

• Tykkää
M32
Ne 50-70-lukujen elementtitalot, joissa monet suomalaiset asuvat, on rakennettu nimenomaan sillä oletuksella, että lapsilla on oma huone ja vanhemmat nukkuvat olohuoneessa tai keittiössä.

Pienemmän syntyessä muutettiin sänky olkkariin (7v sitten) ja hyvinkin tyytyväisenä ollaan siinä nukuttu... Olkkarissa siis myös kolme erikokoista kirjahyllyä, yksi tollanen ikean 16-lokerikkoinen hyllystö, kaksi sohvaa, sohvapöytä ja tietsikalle oma pieni pöytä... Eli meillä on onneksi iso olkkari... Niin ja sänky on 160 levee...

"Yh-äiti"
Kaipa ne teinitkin vaikka televisiota katsovat, pelaavat pelikonsoleilla. Jos omassa huoneessa ei lapsella ole televisiota (kuten ei pitäisikään), niin pakkohan se on olohuoneessa olla.
Miksi lapsella ei saisi olla telkkaria omassa huoneessa? Kyllä mun 10v. tytöllä ainakin on eikä mitään ongelmia asian suhteen. Enemmän lapsi katsoo telkkaria olkkarissa kuin omassa huoneessa koska haluaa olla mun seurassa.

Ken guru
Meillä on teinillä oma tv ja tietokone huoneessa. Meille paras järjestely. Voi katsoa siellä rauhassa kaikki huippu malli haussa ohjelmansa mitkä ei meitä kiinnosta.

Meillä ei kyllä kukaan nuku olohuoneessa, mutta kuitenkin.

huippumalli :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"pah"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28706986:
huonoselkäinen ei kauan pysty noissa sohvissa nukkumaan, mutta jo ei tällaisia ongelmia ole, niin mikäs siinå
Pystyypäs. Mä olen vuosia nukkunut olohuoneen sohvalla juuri mun huonon selän takia. Se on riittävän pehmeä mun selälle. Kaikissa sängyissä selkä jäykistyy yön aikana, kun ruoto on niissä ihan mutkalla, mutta sohvassa lantio uppoaa kivasti ja ruoto pysyy suorana eikä kipuja tule. Mulla pitää ehdottomasti olla upottavan pehmeä patja.

"Yh-äiti"
[QUOTE="pah";28707226]Pystyypäs. Mä olen vuosia nukkunut olohuoneen sohvalla juuri mun huonon selän takia. Se on riittävän pehmeä mun selälle. Kaikissa sängyissä selkä jäykistyy yön aikana, kun ruoto on niissä ihan mutkalla, mutta sohvassa lantio uppoaa kivasti ja ruoto pysyy suorana eikä kipuja tule. Mulla pitää ehdottomasti olla upottavan pehmeä patja.[/QUOTE]

Jos sä pystyt, niin ei se tarkoita että kaikki muutkin selkävaivaiset pystyvät.

"Vieras"
Mihin, miksi, täh? Siis en ymmärrä...
Oliko tuo sarkasmia vai ihan oikeastiko kysyt?

Kyllä kai jokainen yksityisyyttä tarvitsee, oman tilan perheen yhteisten lisäksi.
Vaikkapa nukkumiseen, seksiin, omaan kivaan, vaatteiden vaihtamiseen, rauhoittumiseen, lukemiseen.. Ihan mihin vain.

En ymmärrä ihmisiä, jotka asuvat noin ahtaasti, tietysti erotilanteessa tms usein pakon sanelemaa. Mutta itse jättäisin vaikka lapsia tekemättä, jos ei varaa suurempaan asuntoon ole, niin että jokaiselle saa oman tilan.

Ken guru
[QUOTE="Vieras";28707266]Oliko tuo sarkasmia vai ihan oikeastiko kysyt?

Kyllä kai jokainen yksityisyyttä tarvitsee, oman tilan perheen yhteisten lisäksi.
Vaikkapa nukkumiseen, seksiin, omaan kivaan, vaatteiden vaihtamiseen, rauhoittumiseen, lukemiseen.. Ihan mihin vain.

En ymmärrä ihmisiä, jotka asuvat noin ahtaasti, tietysti erotilanteessa tms usein pakon sanelemaa. Mutta itse jättäisin vaikka lapsia tekemättä, jos ei varaa suurempaan asuntoon ole, niin että jokaiselle saa oman tilan.[/QUOTE]

Jättäisitkö myös eroamatta, vaikka väkisin ellet pystyisi tarjoamaan kaikille omia huoneita eron jälkeen?

Ai sen selvensitkin.

• Tykkää
[QUOTE="Vieras";28707266]Oliko tuo sarkasmia vai ihan oikeastiko kysyt?

En ymmärrä ihmisiä, jotka asuvat noin ahtaasti, tietysti erotilanteessa tms usein pakon sanelemaa. Mutta itse jättäisin vaikka lapsia tekemättä, jos ei varaa suurempaan asuntoon ole, niin että jokaiselle saa oman tilan.[/QUOTE]

Ihan oikeasti kysyn. Kyllä mulla on omaa aikaa iltaisin ja vaatteet voin vaihtaa lasten läsnäollessa. Luen myös muiden läsnäollessa. Kai me vaan ollaan sit sellasia laumasieluja lasteni kanssa? Itse en koe tarvitsevani sitä omaa tilaa, lapsille se on kivempi touhuta omassa huoneessa.

p.s. suunnitelmissa isompi kunhan elämä tasaantuu, tämä oli eron sanelema pakko ratkaisu.

.....
Meillä 2 teini-ikäistä omissa makuuhuoneissa, itse nukun juurikin semmoisessa rautasohva-sängyssä olkkarissa. Meillä on lisäksi olkkarissa laatikollinen tv-taso,kirjahylly, sohva ja arkkupöytä, jonka sisälle näpsästi kasaan petivaatteeni joka ikinen päivä:)..toisinaan kyllästyttää:) Olkkarissa on oviaukko suoraan keittiöön, sen edessä minulla on sermi, joka on tosi kätevä ns. ovena ja näköesteenä. Lapsillani on molemmilla omat telkkarit huoneissaan, tietokoneita meillä ei ole kuin yksi läppäri, jota käytetään vain keittiössä ja käyttöaika on 22.00 asti, koska se häiritsee myöhemmin taas minun nukkumistani. Vaatteeni ovat yhdessä eteisen kaapeista, mahtuvat sinne ihan hyvin, henkarivaatteita on tyttären makkarin yhteydessä olevassa vaatehuoneessa. Sopu sijaa antaa:)

Hemmetin harvaa vuodesohvaa on tehty "oikeaan" nukkumiseen. Useimmat ovat semmoisia "käteviä" varavuoteita, jos ovat.

Kämpästä kuin kämpästä on saatavilla pohjapiirros. Samaan mittakaavaan leikkaa paperista huonekalujen mallilaput. Niitä on pohjapiirroksen päällä huomattavasti helpompi sommitella ja sovitella kuin fyysisiä huonekaluja paikan päällä.

Muistaa vaan vanhan kirvesmiehen ohjeen: Mittaa kahdesti ja sahaa kerran. Ja muistaa sen, että huonekaluilla on myös korkeus ja ikkunoilla ja ovilla on avautumissuunta.

Yhteistyössä