Mistä mä voin hakea apua?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla on syömishäiriö. Olen ylipainoinen. Käyn ravitsemusterapeutilla ja katsottiin että syön liikaa. Tai minä itse sen totesin. Ravitsemusterapeutin mukaan ei mitään ongelmaa. Mutta sanoi että voin vähentää vähän jos siltä tuntuu. Nyt mä oon juossut ja käynyt salilla ja syön päivässä alle puoli lautasellista keittoa, yhden paljaan leivän ja yhden banaanin ja juon n. 5 litraa vettä. Nyt alkaa olla heikko olo. Muuten en ehkä välittäis, mutta mulla on pieni lapsi jonka takia tarviin apua!!

Soita omaan mt-toimistoosi ja varaa aika. Jos/kun sinne on vaikea saada aikaa näin heinäkuussa, voit käydä ihan yleislääkärillä. Kerro tilanteestasi ja ajatuksistasi rehellisesti, ja hän kyllä antaa lähetteen jatkohoitotahoille, alkuun todnäk. mt-hoitajalle tai toivon mukaan vallan terveyskeskuspsykologille.

Voit myös yrittää alkaa itse kuntouttaa itseäsi myöntämällä rehellisesti, mikä sinua vaivaa; sitähän ei kukaan muu koskaan voi puolestasi tietää. Kuvailemaasi käyttäytymistä -- kuin myös neuvoja sen hillitsemiseen -- saattaisi kuitenkin löytyä tuolta Sy Tsemppiä!

Viikon verran suunnilleen. Helppo se on sanoa "syö enemmän", kun nimenomaan se on ongelmana että ei pysty syömään! Banaania on pakko syödä välillä ja ruokaa syön lapsen kanssa.

Kahvia juon myös paljon. Tai jollekin varmaan normaali määrä 5-6 kuppia, mulle paljon.

Viikon verran suunnilleen. Helppo se on sanoa "syö enemmän", kun nimenomaan se on ongelmana että ei pysty syömään! Banaania on pakko syödä välillä ja ruokaa syön lapsen kanssa.

Kahvia juon myös paljon. Tai jollekin varmaan normaali määrä 5-6 kuppia, mulle paljon.

En tiedä, mihin tai kenelle kuvittelet vastaavasi, mutta vastauksessasi ei ole järkeä. Aikaisemmissa viesteissä sulle neuvottiin, mistä voit hakea apua.

Yhteistyössä