En voi sietää mieheni junttisukua... Eilen oli taas ilo ylimmillään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahtava meno
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mies";28698121]Kanssakäyminen kun vaan noissa tilanteissa helposti lipsahtaa ihmiseltä ihmiselle -tasolta sinne vanhanaikaisempiin uomiin. Vaikkei tämä olisi miehen tarkoituskaan.

Otetaan vaikka takin riisuminen naisen päältä: satoja vuosia miehet ovat riisuneet naisen takin ja naiset eivät miehen takkia. Väitän, että tätä tapahtumaa ei voi mies tehdä naiselle ilman että tulee toistaneeksi tasa-arvon kannalta hyvin kyseenalaisen teon. Korjaus tähän on, että jokainen ihminen ottaa itse takkinsa päältä.[/QUOTE]

Höpön löpön taas nainen! Meidän isä ottaa takin pois päältä, sekä minulta, että mieheltäni kun mennään sinne kylään. Miehen mielestä on hieno ele!

Sinun mielestä jotain sovinistista paskaa :D.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28698038:
En tarkoittanut sukupuolten välisiä suhteita, vaan ihan sitä, että jos olet itsenäinen ihminen, et tarvitse kenenkään apua. Ihminenhän se poliisikin on. Minusta pitäisi myös ajatella sitä roolia, missä sitä apua tarjotaan/tarvitaan ja aika harvoin se on juuri se "nainen tarvitsee miestä", vaan esimerkiksi ystävä tarvitsee ystävää, puoliso tarvitsee puolisoa, potilas tarvitsee lääkäriä, rikoksen uhri tarvitsee poliisia jne. Tässä ketjussa puhuttiin puolison tukemisesta. (Edelleen asetelmahan toimisi toisinkin päin).

Tuo on kuitenkin asian vierestä, koska minua kiinnosti se valtapeli, joka feministeistä kätkeytyy miesten ja naisten kanssakäymiseen _aina_ implisiittisellä tasolla. Feministit eivät unohda eivätkä anna muidenkaan unohtaa kärsimyshistoriaansa.

[QUOTE="mies";28698121]Kanssakäyminen kun vaan noissa tilanteissa helposti lipsahtaa ihmiseltä ihmiselle -tasolta sinne vanhanaikaisempiin uomiin. Vaikkei tämä olisi miehen tarkoituskaan.

Otetaan vaikka takin riisuminen naisen päältä: satoja vuosia miehet ovat riisuneet naisen takin ja naiset eivät miehen takkia. Väitän, että tätä tapahtumaa ei voi mies tehdä naiselle ilman että tulee toistaneeksi tasa-arvon kannalta hyvin kyseenalaisen teon. Korjaus tähän on, että jokainen ihminen ottaa itse takkinsa päältä.[/QUOTE]

Oliko tämä tapaus mielestäsi verrattavissa takin riisumiseen naisen päältä? Onko se joku etikettisääntöihin kirjattu tapa, että "miehen kuuluu pitää naisen puolia, jos sukulaiset heittäytyvät hankalaksi (mutta naisen ei näin vastaavassa tilanteessa tarvitse tehdä)". Eikö tässä ole kyse puhtaasti "ihmiseltä ihmiselle" -tilanteesta?

[QUOTE="mies";28698130]Tuo on kuitenkin asian vierestä, koska minua kiinnosti se valtapeli, joka feministeistä kätkeytyy miesten ja naisten kanssakäymiseen _aina_ implisiittisellä tasolla. Feministit eivät unohda eivätkä anna muidenkaan unohtaa kärsimyshistoriaansa.[/QUOTE]

Mitä valtapeliä tähän tilanteeseen sinun mielestäsi sitten voisi liittyä? Se avunantoasetelma liittyy ainoastaan siihen sukulaisuussuhteeseen, ei sukupuoleen.

Mulla on ollut tapana auttaa takki vieraitteni yltä, olivat nämä miehiä tai naisia ja oven avaan sekä miehelle että naiselle jos satun olemaan oveen nähden asemoituna siten, että kätevintä on, että minä avaan oven jos olemme molemmat aikeissa kulkea siitä :) En pane pahakseni sitä, jos seurassani oleva mies haluaa vetää minulle tuolin ja toivon hänen suhtautuvan luontevasti siihen, että minä ravintolaan kutsuvana osapuolena myös huolehdin molempien laskusta.

Ilokseni olen havainnut miesten suhtautuvan jatkuvasti luontevammin siihen, että tämäntyyppistä huomaavaista käytöstä voi osoittaa myös nainen miestä kohtaan :)

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28698041:
Ei vaan ymmärsin ristiriidan yleisen asenteen ja sinun käsityksesi välillä. :D

Kannattaa kelata ketjun alkuun aiempaan postaukseeni, jossa listasin perusteitani yleiselle asenteelle. :)

Ei minun näkemykseni edelleenkään ole epälooginen tai harvinainen sitä taustaa vasten, miten tasa-arvoa ajavat ja feministit arvottavat miesten ja naisten kanssakäymistä. Näitä ihmisiä uskon olevan paljon Suomessa. Historia ja ideologia kurtistavat näiden naisten kulmia sille ovea auki pitävälle "herrasmiehelle" --> MAHDOLLINEN patriarkaatin perillinen tai aisankannattaja --> ei hyvä.

[QUOTE="mies";28698153]Kannattaa kelata ketjun alkuun aiempaan postaukseeni, jossa listasin perusteitani yleiselle asenteelle. :)

Ei minun näkemykseni edelleenkään ole epälooginen tai harvinainen sitä taustaa vasten, miten tasa-arvoa ajavat ja feministit arvottavat miesten ja naisten kanssakäymistä. Näitä ihmisiä uskon olevan paljon Suomessa. Historia ja ideologia kurtistavat näiden naisten kulmia sille ovea auki pitävälle "herrasmiehelle" --> MAHDOLLINEN patriarkaatin perillinen tai aisankannattaja --> ei hyvä.[/QUOTE]

Perusteesi yleiselle asenteelle olivat
1) omat havainnot (niitä en kovin korkealle arvottaisi tässä kohtaa)
2) feministit ajattelevat näin
3) kaikki naiset haluavat olla tasa-arvoisia
4) kaikki naiset ovat siis feministejä
5) naiset siis yleisesti ajattelevat samoin, kuten tiedän feministien ajattelevan.

Tuossa on vain pieni mutta. Kaikki naiset eivät ole feministejä, vaikka haluavat tietyissä asioissa tasa-arvoa.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28698084:
Ja sinullehan ei tietenkään tullut mieleen, että me homogeeniset naiset ajattelemme tasa-arvon eri tavalla kuin sinä luulet. Haluat nyt vängätä asiasta, jota kukaan ei kannata sellaisena, kuin sinä luonnollisesti kuvittelet.

Mutta tätähän sinä et taas voi ymmärtää, koska "tiedän, että oikeasti ajattelette noin, vaikka haluaisitte ajatella näin, kyllä te olette sitten tyhmiä, kun ette tajua omaa parastanne". Ja mikään ei taaskaan liittynyt itse aiheeseen.

Eli väität toisin sanoen, että tasa-arvoa kannattava ihminen hyväksyy erilaisen kohtelun sukupuolen perusteella? Se olisi ristiriitaista heidän pyrkimystensä ja argumenttiensa kanssa.

Ainakin minulle, jos olisin esim. ex-orja, minua alentuvan tuntuisesti kohteleva rikas valkoinen ex-isäntä olisi epämukava kokemus - sen perusteella, mitä hän edustaa ideologialtaan. Tasa-arvo ei toteutuisi välillämme vaan paha menneisyys olisi yhä läsnä.

Voisitko tavata heitä, kun ovat selvinpäin? Kutsua vaikka teille Helsinkiin, niin että sinä teet ruuat? Voisikin olla ihan ok kokemus, ja ei tarvitsisi miehen menettää sidettä perheeseensä.

No täh, älkää olko niin kiintyneitä niihin sukupuoliin....eiks ihminen ja yksilö voi olla mukava ja kohtelias toinen toiselleen ja auttaa toinen toistaan? Hassua muuten, on olemassa kaksi sukupuolta...joista yhdessä tullee yksi kokonainen...? And it makes me wonder...

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="mies";28698169]Eli väität toisin sanoen, että tasa-arvoa kannattava ihminen hyväksyy erilaisen kohtelun sukupuolen perusteella? Se olisi ristiriitaista heidän pyrkimystensä ja argumenttiensa kanssa.

Ainakin minulle, jos olisin esim. ex-orja, minua alentuvan tuntuisesti kohteleva rikas valkoinen ex-isäntä olisi epämukava kokemus - sen perusteella, mitä hän edustaa ideologialtaan. Tasa-arvo ei toteutuisi välillämme vaan paha menneisyys olisi yhä läsnä.[/QUOTE]

Lue vielä tuo edellinen kommenttini. Vaikka kolme kertaa.

[QUOTE="mies";28698130]Tuo on kuitenkin asian vierestä, koska minua kiinnosti se valtapeli, joka feministeistä kätkeytyy miesten ja naisten kanssakäymiseen _aina_ implisiittisellä tasolla. Feministit eivät unohda eivätkä anna muidenkaan unohtaa kärsimyshistoriaansa.[/QUOTE]

Kovin on outoa.

Koen olevani feministi. Koen olevani miesten ja naisten tasa-arvon kannattaja, eri rotujen tasa-arvon kannattaja ja jopa vanhusten ja nuorten ihmisten tasa-arvon kannattaja. Koska nämä liittyvät alaotsikkoon feministi...

"mies" ei liene löytänyt sijaansa. Aina parkana sitä hakee...''

Mahtaa sun elämä olla hankalaa! Toivotaan että jonain päivänä palaudut taas maan pinnalle näistä hörhö höpinöistäsi. Ihan oman itsesi kannalta.

Täh? Näinhän tasa-arvoa vaaliva ja feminismille myönteinen nainen ajattelee. Jos ei ajattele, hän ei elä tasa-arvossa eikä myöskään ristiriidattomasti vakaumuksensa kanssa. Tasa-arvossa on vain ihmisiä, joka tilanteessa ja joka suhtautumisessa, ihmisiä, jotka tosin ovat monessa kohdin miehen kaltaisia vanhoista ja vaarallisista "maskuliini" ja "feminiini"-ääripäistä.

[QUOTE="mies";28698169]Eli väität toisin sanoen, että tasa-arvoa kannattava ihminen hyväksyy erilaisen kohtelun sukupuolen perusteella? Se olisi ristiriitaista heidän pyrkimystensä ja argumenttiensa kanssa.

Ainakin minulle, jos olisin esim. ex-orja, minua alentuvan tuntuisesti kohteleva rikas valkoinen ex-isäntä olisi epämukava kokemus - sen perusteella, mitä hän edustaa ideologialtaan. Tasa-arvo ei toteutuisi välillämme vaan paha menneisyys olisi yhä läsnä.[/QUOTE]

Kannatat sitä että vanhoihin asioihin kannattaa juuttua ja juurtua. No, jotkut tosiaan jäävät tuolle tasolle. Heidän elämänsä on kyllä hankalaa, esim. kun musta ei kykene olemaan valkoisen alaisuudessa palkkatyössäkään. Nähty on näitäkin. Ja ovatkin juuri niitä jotka jäävät lillumaan vihansa keskelle pääsemättä eteenpäin elämässään koska kuluttavat kaiken energiansa sellaiseen minkä muut ovat jo ajat sitten jättäneet taakseen.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28698051:
Mutta tässä tapauksessa on koska..? Vieläkään et ole mitenkään kommentoinut siihen, että tilannehan voisi olla myös päinvastainen. Puoliso-puoliso. Ystävä-ystävä. Onko näissä tilanteissa sukupuoli sinusta arvottunut?

Minusta tässä tilanteessa sukupuoli oli arvottunut.

Toki voidaan kyseenalaistaa, onko olemassa puolisoa ja ystävää kokonaan ilman sukupuolta. Tasa-arvoisessa maailmassa on - paitsi että sukupuolivapaus näyttäisi olevan sukua miehisyydelle eniten.

Ja sitäpaitsi on ihan sama mitä teorioita täällä palstalla vaalitaan klo 24 ja risat su- yönä jos seuraavva päivä murtaa pahimman kärjen kirjallisesta ja sanallisesta mittelöstä...vain teot ratkaisevat if u catch my drift...

Öh. Millä tavalla pidemmälle?
Jos minulla olisi mahdollisuus auttaa miestä, joka on päällekarkauksen kohteena, totta hitossa sen tekisin niillä keinoilla, joita minulla on käytettävissäni. Toivon kaikkien ihmisten ajattelevan näin, sukupuoleen katsomatta. Ei tässä mitään tämän mystisempää ole.

Tarkoitin, että asenteiden ja toimintatapojen täytyy olla täsmälleen samat, oli uhri mies tai nainen.

Näin ollen mies ei tasa-arvoisessa maailmassa ole lyömättä naista siksi, koska tämä on nainen. Vaan molemmat sukupuolet lyökööt _ihmisiä_ miesten tapaan, jos niin valitettava tilanne pääsee tapahtumaan.

[QUOTE="mies";28698187]Minusta tässä tilanteessa sukupuoli oli arvottunut.

Toki voidaan kyseenalaistaa, onko olemassa puolisoa ja ystävää kokonaan ilman sukupuolta. Tasa-arvoisessa maailmassa on - paitsi että sukupuolivapaus näyttäisi olevan sukua miehisyydelle eniten.[/QUOTE]

Miksi se oli mielestäsi arvottunut? Tätä pohdintaa mielestäni aika hyvin selventää (TAAS) se, että asia voidaan ajatella ihan kummin päin tahansa ja myös naisparin kohdalla.

Laskekaas nyt joku, monenneko kerran tämän jo sanoin (ilman mitään vastausta).

[QUOTE="mies";28698193]Tarkoitin, että asenteiden ja toimintatapojen täytyy olla täsmälleen samat, oli uhri mies tai nainen.

Näin ollen mies ei tasa-arvoisessa maailmassa ole lyömättä naista siksi, koska tämä on nainen. Vaan molemmat sukupuolet lyökööt _ihmisiä_ miesten tapaan, jos niin valitettava tilanne pääsee tapahtumaan.[/QUOTE]

Että olet vielä väkivaltainenkin. bd

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28698122:
Olet kyllä ihan tasan tarkkaan ainoa, joka ajatteli, että sukupuolen takia miehen oletetaan tekevän tällaisessa tilanteessa jotain. Olen melko varma siitä, että kaikki muut ajattelivat tämän auttamisvelvoitteen tulevan yksinomaan siitä, että nämä henkilöt ovat miehen sukulaisia (ei siis siitä, mitä jalkovälissä roikkuu).

No jos tuo pitää paikkansa, tasa-arvo on mennyt eteenpäin eikä ongelmaa ole :) Helposti vaan joskus kuulee "sähän oot mies..." -tyylisiä kommentteja ja näkemyksiä. Näitä ei voi olla tasa-arvossa, jossa kaikki ovat ihmisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28698122:
Edelleen, minkälaisia vastauksia tai aloittajan ajatuksia luulisit tämän tapauksen tuottaneen, jos kyseessä olisivat olleet naisen sukulaiset, jotka kohtelevat miestä tylysti?

Vaikea sanoa, eikä se ehkä ole niin kiinnostavaa itselleni.

Mikäli sukupuolten välistä tasa-arvoa kannattaville suomalaisnaisille mies ja miehen valta-asema olisivat kirosanoja, naisille olisi mahdotonta työskennellä miesten alaisuudessakaan olematta aatteensa pettureita. Mistä lie johtuu se, että naiset ovat tämän asian kanssa kuitenkin yleensä täysin sinut, kuten musta henkilö Alabamassa voi tänä päivänä olla täysin sinut sen asian kanssa, että hänen esimiehensä on valkoinen? Eikö tätä voida pitää hyvänä kehityksenä, että yhä yleisemmin ihmiset suhtautuvat toisiinsa ensisijaisesti ihmisinä ja toissijaisesti sukupuolensa ja etnisen alkuperänsä edustajina?

Höpön löpön taas nainen! Meidän isä ottaa takin pois päältä, sekä minulta, että mieheltäni kun mennään sinne kylään. Miehen mielestä on hieno ele!

Sinun mielestä jotain sovinistista paskaa :D.

Tiedätkös, nautin kovasti siitä, että ihmiset eivät ymmärrä retorista strategiaani :D

Minähän oikeasti nimenomaan pilailen suomalaisten tasa-arvon kannattajien kustannuksella (tosin perustuen aika uskottavaan päättelyyn heidän maailmankuvansa sisällä) tai oikeastaan satirisoin sitä. Ja jotkut saamani vastaukset ovat samaa mieltä kuin minä oikeasti olen ajatukseltaan :) Kuten sinä ja tämä miesten työt ja naisten työt -vastaaja.

Olen siis aivan samaa mieltä, että tasa-arvo on absurdi ja aika rahvaanomainen tavoite ja idea. Mutta väkevä se silti on meillä Suomessa.

[QUOTE="mies";28698193]Tarkoitin, että asenteiden ja toimintatapojen täytyy olla täsmälleen samat, oli uhri mies tai nainen.

Näin ollen mies ei tasa-arvoisessa maailmassa ole lyömättä naista siksi, koska tämä on nainen. Vaan molemmat sukupuolet lyökööt _ihmisiä_ miesten tapaan, jos niin valitettava tilanne pääsee tapahtumaan.[/QUOTE]
Tiedätkö, että on olemassa muitakin utopioita kuin tasa-arvoinen maailma. Yksi sellainen on väkivallaton maailma. Olisi hienoa jos tasa-arvolla olisi muitakin mittareta kuin sukupuoli tai se kuka saa lyödä ja ketä. Mutta jos tarkkaan asiaa kelaa niin absoluuttinen tasa-arvo taitanee olla mahdotonta, kaikilta mittapuilta. Mutta saahan siihen pyrkiä, toki.=)

[QUOTE="mies";28698203]No jos tuo pitää paikkansa, tasa-arvo on mennyt eteenpäin eikä ongelmaa ole :) Helposti vaan joskus kuulee "sähän oot mies..." -tyylisiä kommentteja ja näkemyksiä. Näitä ei voi olla tasa-arvossa, jossa kaikki ovat ihmisiä.

Vaikea sanoa, eikä se ehkä ole niin kiinnostavaa itselleni.[/QUOTE]

Siis missä kuulee "sähän oot mies"-tyylisiä kommentteja? Ja vieläpä naisilta? Piti oikein miettiä, mikä voisi olla sellainen tilanne, jossa itse tuollaista sanoisin, enkä oikeasti keksi mitään muuta kuin virtsaamiseen liittyvät asiointitilanteet.

Niin, se ei ole niin "kiinnostavaa" sinulle, koska silloinhan tämä kaikki kirjoittamasi menettäisi merkityksensä. :D Ei ole ensimmäinen kerta, kun feidaat keskustelussa melko olennaisen pointin tuolla tavalla.

Ajattelen kyllä nimenomaan näin, että mikäli tilanne sitä vaatii, ihminen saa puolustautua tai puolustaa toista väkivaltaakin käyttäen. Eli kyllä, mies lyököön naista kuten miestä, jos tilanne sitä vaatii. Naisetkin saattavat olla hyvin väkivaltaisia miehiä kohtaan enkä näe mitään syytä miesten alistumiselle näissä tilanteissa.

Yhteistyössä