Voi luoja minkä hintaisia noi kaikki vauvatarvikkeet :O

• Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
kfkfkf
Ajattelin ensin, että ostan tietenkin kaikki uutena, mut eipä siinä näemmä ole niin MITÄÄN järkeä :O

Jotkut vaunutkin, monta sataa euroa maksaa sellaiset mitkä haluaisin, käytettynä saa edullisesti.

Pinnasänkykin periaatteessa niin vähän aikaa käytössä et onko järkeä ostaa uutena?

Mitä te ostitte uutena ja mitä käytettynä? Turvakaukalon ainakin tahdon uutena.

Mä olen ostanut vauvalle uutena yhden bodyn, jumpsuitin, sekä 3 paria sukkia. En muistaakseni muuta. Aion ostaa uutena vielä patjan, tutit ja tuttipullot.

Todennäköisesti kaikki muu meille hankitaan käytettynä (ja melko pitkälle hankinnat onkin jo tehty).

kfkfkf
No mä ostin esikoiselle myös uutena suurimman osan, kun tiesin et niitä voidaan jatkossa tarvita. Nyt tiedän, että näitä tavaroita emme enää tarvitse myöhemmin :)

kfkfkf
Mä olen ostanut vauvalle uutena yhden bodyn, jumpsuitin, sekä 3 paria sukkia. En muistaakseni muuta. Aion ostaa uutena vielä patjan, tutit ja tuttipullot.

Todennäköisesti kaikki muu meille hankitaan käytettynä (ja melko pitkälle hankinnat onkin jo tehty).
No ei oo kyllä mitään järkeä ostaa kaikkia uutena. Vaatteetkaan ei varmaan miksikään mene ihan pienellä?

Esikoiselle ostettiin uutena sänky, rattaat ja hoitopöytä, niitä on käyttänyt 4 lasta jo joten ovat ns maksaneet itsensä takaisin. Kahdella ensimmäisellä oli käytetty kaukalo tutuilta lainassa, mutta kolmoselle se ostettiin. Itse ostaisin kaukalon uutena ehdottomasti jossei joltain varmasti luotettavalta käytettyä saisi, muuten ihan fiiliksen mukaan.

kfkfkf
[QUOTE="vieras";28697905]MInä ostin esikoiselle kaiken uutena. Eipä ollut meillä vielä vuonna 2000 nettiä eikä lähipiirissä ollut sellaisia joilta olisi voinut ostaa.[/QUOTE]

No sama juttu meillä, esikoinen on syntynyt 2001 eikä silloin käytettyjä tavaroita ollut ihan samalla tavalla myynnissä kuin nyt :)
Kirpparilta ostin kakkosvaunut silloin, empä muista että muuta oisin käytettynä ostanut. Vaikkei tosiaankaan ollut rahaa yhtään ylimääräistä silloin

kfkfkf
[QUOTE="vieras";28697919]Sinullahan on lapsia ennestään. Pitäisihän sinun tietää meneekö vaatteet miksikään ihan pinellä. =)[/QUOTE]

No ei nyt ihan heti muistu lasten vauva-ajan vaatteet mieleen, et missä kunnossa ne on ollut kun seuraavaan kokoon on vaihdettu, ei sillon tarvinnut ajatella edes moista

"vieras"
Melkein kaikkea vauvatarviketta on ensin etsitty käytettynä ja ostettu vasta sitten uutta jos ei ole löytynyt. Turvakaukalo kannattaa ostaa uutena jos ei saa ostettua vaikka kaverilta niin että voi luottaa siihen että istuin ei ole vaurioitunut, ja käytetyn patjan sanotaan lisäävän kätkytkuoleman riskiä, joten myös patja kannattaa ostaa uutena.

Khimaira
Uutena hankittiin vaunut (halpismerkki, joka kyllä oli erittäin hyvä käytössä), sitteri, turvakaukalo sekä amme+siihen jalat. Kaikki vaatteet ostettiin kirppareilta käytettynä, en nähnyt järkeä maksaa muutaman kuukauden käytöstä samaa hintaa kuin aikuisen vaatteesta..

kfkfkf
Mä näin kaverin vauvalla sellaiset vaunut, mihin laitettiin se turvakaukalo :LOL: kaikkee ne keksii :D

Tuossahan menis kaks kärpästä yhdellä iskulla. Onko ne sellaiset et voi ihan vaunulenkkejä tehdä, vai onko ne lähinnä kauppareissuvaunut?

kakaka
Uutena: omat äitiysvaatteet ja liivit, pinnasängyn patja, tuttipullot, tutit ja pumppu, harsot, mikrosteriloija, pehmoiset lelut, muutama viltti.

Käytettynä: vaunut, sitteri, pinnasänky, pullonlämmitin, imetystyyny, kantoliina, lämpöpussi, kantokassi, vauvan vaatteet, kovat lelut jne oikeastaan kaikki muu.

Säästin pitkän pennin, ei haitannut mikäli hajoaisi (mikään ei tosin hajonnut).

• Tykkää
Reactions: Fujin
Ken guru
Uutena ollaan ostettu yhdistelmävaunut, turvaistuin, talvihaalarit, välikausihaalari, peitot, lakanat, harsot, pinnasängynsuoja, sitteri, tuttipullot ja tutit (ei syö tuttia), osa vaatteista, kesähatut, leluja...Ja äitiysvaatteet ja liivit myös uutena.

Käytettynä ollaan saatu tai ostettu ainakin: leikkimatto, kantoliina (ei käytetty) rintareppu (ei käytetty), pinnasänky, hoitopöytä/lipasto, suurin osa sisävaatteista koossa 56-68, sen jälkeen enemmän uusia, ä-pakkauksen makuupussi rattaisiin, maksoi 2€ (ei otettu ä-pakkausta).

"Vieras"
Isovanhemmat osti rattaat uutena. Muut on käytettynä, myös turvakaukalo joka saatiin tuttavaperheestä
Niin luotettiin siihen että on käyttökelponen. Pinnasängyn patja on hankittu uutena jokaiselle lapselle. Ai niin ja amme on uutena, samoin hoitopöydän alusta ja sitteri kun sopivaa ei juuri löytyny käytettynä.

Pihi
Minä ostin uutena kaukalon, matkarattaat, yhdistelmävaunut tarvikkeineen. Tingin hyvin ja pidin hyvin. Myydessä sain 60 % alkuperäisestä hinnasta takaisin. Eli ei tullu kalliiksi uudetkaan!

Mä näin kaverin vauvalla sellaiset vaunut, mihin laitettiin se turvakaukalo :LOL: kaikkee ne keksii :D

Tuossahan menis kaks kärpästä yhdellä iskulla. Onko ne sellaiset et voi ihan vaunulenkkejä tehdä, vai onko ne lähinnä kauppareissuvaunut?
Riippuu merkistä, on kyllä kätevä keksintö ja samaten suosittelen ehdottomasti telakallista kaukaloa jossei ole tuttu systeemi.

Khimaira
Onko siinä vaunuihin laitettavassa turvakaukalo-hässäkässä mukana tavallinenkin vaunukoppa?
Mä en ainakaan pitäisi vauvaa aina siinä kaukalossa, vaan vaunulenkeillä normi vaunukopassa.

Yhteistyössä