Nainen, miksei YH-isä kelpaa..?

siinäpä hyvä kysymys.. tuntuu siltä että sana yh-isä karkoitttaa kaikki naiset.. heti kun mainitsenkin olevani yh-isä niin ei näy kuin poispäin viuhuvat hiukset ja yksin taas ollaan.. onko syynä ikuiset välit pojan äitiin vai eikö yh-isän aika riitä tyydyttämään teidän halujanne..?
 
LUOMUNEITO
yh isä on mielestäni onnenpotku, ainaki täälaselle yh äidille;)
sehän on vaan hyvä, että mies osaa olla lasten kans ja tietää mitä perhe-elämä on.
itellä on ero meneillään ja haaveilen kyllä yh isästä:) siinä tietää toisesta jo jotain johon on
helppo samaistua. mikä sen parempi pohja suhteele, ko niinkin iso asia, jonka
kumpiki tietää.
 
  • Tykkää
Reactions: ekavekara3
Moi, tulee mieleen kaksi syytä. Jos nainen on nuori ja lapseton, miehen lapset varmaankin pelottavat, koska ei ole tottunut lapsiin. Jos taas naisella itsellään on lapsia, ajatus lapsettomasta miehestä voi tuntua paljon jännittävämmältä kuin ajatus yh-isästä jonka arki on sitä samaa tuttua juttua, johon itse on jo kyllästynyt, ts. mielikuva miehestä joka siivoaa pudonneita makaroneja keittiön pöydän alta ei ehkä ole se kaikkein kiihottavin. Mutta loppupeleissä yh-isän edut vievät kyllä voiton "haitoista", ja itsekin valitsisin loppujen lopuksi mieluummin miehen jolla on lapsia, kuin miehen joka niitä ei ole koskaan halunnut, tai (mikä ehkä vielä pahempaa), joka haluaa niitä tehdä itsekin... ;)
 
Yh-isät pelottavat jotenkin joitakin naisia. Jos jutteleekin niitä näitä vaikka puistossa äitien kanssa, alkaa heti kyselytulva: "miksi isä huoltajana? Miksi ei äiti?". Ja vaikka asiaan vastaa asiallisesti, keskustelu loppuu siihen. Katsotaan kuin halpaa makkaraa. Varsinkin yh-äidit tekevät näin. Olen saanut jopa kommentteja, joiden mukaan lapset kuuluvat automaattisesti äidille, ei isälle.

Miksi näin hyvät naiset?
 
yh isä. Sama se pätee yh äiteihin. Itse olin yh äiti 7vuotta ja löysin uuden suhteen, mentiin naimisiin ja nyt toinen yhteinen tulossa. Nyt olen ehkä taas jäämässä yhksi mutta tällä kertaa 2 lapsen kanssa plus kaikenlisäksi raskaana! Tammikuusta sitten 3 yh ja yksi niistä pieni vauva. ei toivoakaan että kukaan harkitsisi edes kanssani olemista ihan heti! Toivotaan että saamme liittomme rakennettua uudelleen niin ei tarvitse alkaa rakentaa omaa elämää TAAS tyhjältä pohjalta.... :(
 
Kaksijakoinen juttu. Toisaalta me naiset kannamme lapset ja imetämme, tarjoamme lapsillemme jo tuoksullamme ja sydänäänillämme ensisijaisen turvan, läheisyyden ja hellyyden tunteen, joten ehkä se luonnollinen osa viittaa siihen, että meillä äideillä on etumatka iseihin verrattuna. Toisaalta miehetkin voivat kokea luontaista hoivaviettiä jälkikasvuaan kohtaan. Ja jos mies osallistuu lapsen hoitoon niin sehän on vaan aivan mahtavaa! Nykypäivänä taitaa kuitenkin kiire ja muut pinnallisemmat asiat viedä monilta vanhemmilta (niin miehiltä kuin naisilta) pois sitä luontaista hoivaamisviettiä ja -halukkuutta. Ei ole trendikästä olla lasten kanssa. Jos olet kolmikymppinen ja ajattelet olevasi lasten kanssa kotiäitinä muutaman vuoden, niin muut ajattelevat sinun pilaavan työssä etenemismahdollisuutesi, jos alat liiaksi omien lasten kanssa olemaan... Ja alun äitien etumatkalla iseihin verrattuna tarkoitin sitten sitä käsittääkseni vielä suurinta osaa äideistä, en niitä päihde- tai muita moniongelmaisia äitejä..
 
Tuo oli ihan höpönpöppöä. Kauheeta äiti-myyttiä vaan viljellään :D

Entäpäs sitten kun äiti ei olekaan tuollainen? Entä jos äitiä ei voisi vähempää kiinnostaa hoiva-asiat? Itse oon lapseni syntymästä asti kasvattanut, en usko hetkeäkään tuohon myyttiin äidistä parempana hoitajana, enemmänkin epäilyttää onko naisista edes vanhemmaksi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;29258452:
Tuo oli ihan höpönpöppöä. Kauheeta äiti-myyttiä vaan viljellään :D

Entäpäs sitten kun äiti ei olekaan tuollainen? Entä jos äitiä ei voisi vähempää kiinnostaa hoiva-asiat? Itse oon lapseni syntymästä asti kasvattanut, en usko hetkeäkään tuohon myyttiin äidistä parempana hoitajana, enemmänkin epäilyttää onko naisista edes vanhemmaksi...
Senpä takia mainitsinkin tekstissäni kohdan "Ja alun äitien etumatkalla iseihin verrattuna tarkoitin sitten sitä käsittääkseni vielä suurinta osaa äideistä, en niitä päihde- tai muita moniongelmaisia äitejä.." Korostan siis sanaa SUURINTA.
 
Olen itse huomannut, että yh-äidit kyllä kiinnostuvat yh-isästä, mutta sitten kauhistelevat sitä kuinka lapset tulisivat keskenään toimeen ja valitsevat mieluummin sen lapsettoman miehen (jota siis alunperin haukkuivat siitä, että ei lapseton ymmärrä lapsiperheen arkea). Jotkut yh-äidit sanovat suoraan, että eivät halua suhdetta mieheen, jolla lapsia, ja mikä mun mielestä on naurettavaa, haukkuvat samaan aikaan niitä miehiä, jotka eivät halua suhdetta naiseen, jolla on jo lapsia.

Eli ei teistä naisista ota selvää pirukaan :D
 

Yhteistyössä