Töniminen

• Viestiketjun aloittaja "Hmmmmm"
  • Ensimmäinen viesti
"Hmmmmm"
Meillä oli miehen kanssa riitaa illalla ja raivottiin siinä hetki jostain aivan tyhmästä. Mä heitin roskiin tavaran josta mies ei tykännyt ja otti musta kiinni että vetäisisi pois ja en tiedä mitä tapahtui (kaikki kävi niin äkkiä), kaaduin pöydän päälle. Tietenkin siinä säikähdin kun olen 35 viikolla raskaana, ja aloin huutamaan miehelle että pysyy kaukana musta ym. Painun sohvalle peittojen kanssa ja mies ei osaa tehdä muuta kuin huutaa "hienosti esitetty". Eli ihan kuin olisin itse päättänyt lentää pöytää vasten. Jätti mut siihen sohvalle itkemään ja painui makuuhuoneeseen.

Aamulla ensimmäinen oli "kerro mulle lensitkö ihan itse siihen pöytään". Anteeksi pyysi sitten pitkän ajan päästä, mutta ei tuntunut oikealta. Puhuttiin ja riideltiin ja mies itkikin, mutta en tiedä. Se yöllinen suuttuminen loukkaa mua niin paljon. Ihan varmasti kaikki muut olisivat olleet huolissaan vauvasta ja vaimosta eikä alkanut huutamaan..

Olisiko teille tämä heti ero - tilanne vai voisiko tätä jotenkin selvittää ja unohtaa? Mä en tiedä mitä mun pitäs tehdä.

"Hmmmmm"
Kysyinkö mä mitään meidän käytöksestä? Kysyin että mitä te tekisitte tilanteessa? :O Ihan sama. Antaa olla. Mä tiesin ettei tästä tuu mitään jos kysyy apua/neuvoja. Ei ole ketään kelle soittaa ja avautua. Enkä halua anopillekaan tästä puhua. Mä tunnen olevani yksin ja eksyksissä. Mua sattuu, itkettää ja pelottaa.

"Hmmmmm"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28692796:
jos tuon takia oot jo eroomassa, olisko kannattanut erota jo ennen kuin alkaa sitä jälkikasvua tekemään maailmaan
Eli tätä voi sietää suhteessa? Ollaan oltu jo pitkään yhdessä ja on jo yksi vanha lapsi. Mistä sitä voi tietää milloin toinen yhtäkkiä satuttaa? En omista kristallipalloa.

Pysähtymisen paikkahan tuo on ja pikaisen vakavan keskustelun paikka.

Koska kaikki on käynyt teillä molemmilla tunnehuuruissa eikä ihan tarkkaa mielikuvaa asioiden tapahtumista kumminkaan kummallakaan ole, niin tärkeintä tässä on ensisijaisesti tajuta ja sisäistää se, että kummallakin meni metsään ja syvälle.

Katunuthan miehesi on jo sekä selvästi osoittanut huolestuneisuuttaan ja varmasti on omalla tahollaan asioiden käänteistä pahoillaan ja järkyttynytkin. Ota huomioon, että hän käsittelee asioita omalla tavallaan, eikä todellakaan voi tietää mitä sinun päässäsi liikkuu - etkä sinäkään, mitä hänen - ellette osaa keskustella asiasta keskenänne aikuisina.

Rauhoitatte tilanteen nyt molemmat ja istutte vielä tämän päivän aikana keskustelemaan tapahtuneesta ja teette linjavetoja ja ennen kaikkea - pyydätte molemmat anteeksi toisiltanne huonoa käytöstä, koska te molemmat olette syypäitä illan/yön kulkuihin.

"Hmmmmm"
Pysähtymisen paikkahan tuo on ja pikaisen vakavan keskustelun paikka.

Koska kaikki on käynyt teillä molemmilla tunnehuuruissa eikä ihan tarkkaa mielikuvaa asioiden tapahtumista kumminkaan kummallakaan ole, niin tärkeintä tässä on ensisijaisesti tajuta ja sisäistää se, että kummallakin meni metsään ja syvälle.

Katunuthan miehesi on jo sekä selvästi osoittanut huolestuneisuuttaan ja varmasti on omalla tahollaan asioiden käänteistä pahoillaan ja järkyttynytkin. Ota huomioon, että hän käsittelee asioita omalla tavallaan, eikä todellakaan voi tietää mitä sinun päässäsi liikkuu - etkä sinäkään, mitä hänen - ellette osaa keskustella asiasta keskenänne aikuisina.

Rauhoitatte tilanteen nyt molemmat ja istutte vielä tämän päivän aikana keskustelemaan tapahtuneesta ja teette linjavetoja ja ennen kaikkea - pyydätte molemmat anteeksi toisiltanne huonoa käytöstä, koska te molemmat olette syypäitä illan/yön kulkuihin.
Me ollaan puhuttu ja keskusteltu ihan rauhallisesti. Mä oon sanonut miehelle että jos kerrankin kosket muhun mä lähden.. Mä oon alkanut huomaamaan tuossa aggressiivisia piirteitä ja se että mä heitän omat paperini roskiin, ei oikeuta ketään mua tönimään. Mä en nyt ymmärrä mitä niin väärää mä olen tehnyt tässä tilanteessa? :O En oikeasti. Sohvalle menin nukkumaan koska riita ei olisi koskaan loppunut jos olisin mennyt makuuhuoneeseen.

Keittiönoita
[QUOTE="Hmmmmm";28692840]Me ollaan puhuttu ja keskusteltu ihan rauhallisesti. Mä oon sanonut miehelle että jos kerrankin kosket muhun mä lähden.. Mä oon alkanut huomaamaan tuossa aggressiivisia piirteitä ja se että mä heitän omat paperini roskiin, ei oikeuta ketään mua tönimään. Mä en nyt ymmärrä mitä niin väärää mä olen tehnyt tässä tilanteessa? :O En oikeasti. Sohvalle menin nukkumaan koska riita ei olisi koskaan loppunut jos olisin mennyt makuuhuoneeseen.[/QUOTE]
Aiemmista kirjoituksistasi ei käynyt ilmi, heititkö roskikseen omia papereitasi vai kenties miehesi läppärin. Minäkin oletin, että sinne roskiin meni jotain sellaista, mitä miehesi ei olisi halunnut roskiseen menevän.

"Hmmmmm"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28692847:
Aiemmista kirjoituksistasi ei käynyt ilmi, heititkö roskikseen omia papereitasi vai kenties miehesi läppärin. Minäkin oletin, että sinne roskiin meni jotain sellaista, mitä miehesi ei olisi halunnut roskiseen menevän.
Niin, mun omaisuutta, ei miehen. Ei mitään vakavaa tai muuta. Ihan tavallinen roskis josta saa otettua tavaraa poiskin.

Keittiönoita
[QUOTE="Hmmmmm";28692849]Niin, mun omaisuutta, ei miehen. Ei mitään vakavaa tai muuta. Ihan tavallinen roskis josta saa otettua tavaraa poiskin.[/QUOTE]
Niin, mutta ei meillä palstalaisillakaan sitä kristallipalloa ole :D

Mutta noin muuten, niin "Mä oon sanonut miehelle että jos kerrankin kosket muhun mä lähden" ...tarvitseeko sun nyt millään tavalla miettiä, mitä tekisit?

"Tina"
Kannattaisi myös jutella siitä mitä odotuksia teillä molemmilla on toistenne suhteen.
Itse en esimerkiksi korjaa miehen jälkiä pois vaan hän laittaa omat tavaransa paikoilleen.
Puhukaa enemmän :)

Eräsmies
[QUOTE="Hmmmmm";28692840]Me ollaan puhuttu ja keskusteltu ihan rauhallisesti. Mä oon sanonut miehelle että jos kerrankin kosket muhun mä lähden.. Mä oon alkanut huomaamaan tuossa aggressiivisia piirteitä ja se että mä heitän omat paperini roskiin, ei oikeuta ketään mua tönimään. Mä en nyt ymmärrä mitä niin väärää mä olen tehnyt tässä tilanteessa? :O En oikeasti. Sohvalle menin nukkumaan koska riita ei olisi koskaan loppunut jos olisin mennyt makuuhuoneeseen.[/QUOTE]

No kylläpäs esität marttyyriä, vaikka sekavista sepustuksistasi saa helposti sen kuvan että olette molemmat varsinaisia pirttihirmuja.

Riitaan tarvitaan aina kaksi osapuolta, joten. Toiseen käsiksikäymistä ei pidä hyväksyä mutta itse sain ainakin tuosta kertomastasi sellaisen käsityksen, että teillä kummallakaan ei ole loppujen lopuksi tilanteiden tapahtumista tarkkaa käsitystä ja mielikuvaa, mitä tapahtui (.."kaikki kävi niin äkkiä.."..) eli tunnekuohu on ollut niin sinulla kuin miehelläsikin suurta. Ja väärinkäsityksiä ei muuten voi selvitellä kuin keskustelemalla ja sopimalla.

Överiksi mennyt kummallakin ja sillä sipuli. Yhtä syyllisiä kummatkin. Ja mitä ilmeisimmin asiaa ei kuitenkaan olla selvitetty, koska tämä on jäänyt kaivelemaan. Kun kerran on anteeksi pyydetty, niin that's it. Nyt tiedätte jatkossa miten tulee vastaavassa tilanteessa toimia ja miten ei. Keskittykää jatkamaan eloanne ja tätä uutta päivää, mikäli olette eilisen illan ja yön tilanteet läpikäyneet ja selvitelleet kuten itse sanot.

"Hmmmmm"
Riitaan tarvitaan aina kaksi osapuolta, joten. Toiseen käsiksikäymistä ei pidä hyväksyä mutta itse sain ainakin tuosta kertomastasi sellaisen käsityksen, että teillä kummallakaan ei ole loppujen lopuksi tilanteiden tapahtumista tarkkaa käsitystä ja mielikuvaa, mitä tapahtui (.."kaikki kävi niin äkkiä.."..) eli tunnekuohu on ollut niin sinulla kuin miehelläsikin suurta. Ja väärinkäsityksiä ei muuten voi selvitellä kuin keskustelemalla ja sopimalla.

Överiksi mennyt kummallakin ja sillä sipuli. Yhtä syyllisiä kummatkin. Ja mitä ilmeisimmin asiaa ei kuitenkaan olla selvitetty, koska tämä on jäänyt kaivelemaan. Kun kerran on anteeksi pyydetty, niin that's it. Nyt tiedätte jatkossa miten tulee vastaavassa tilanteessa toimia ja miten ei. Keskittykää jatkamaan eloanne ja tätä uutta päivää, mikäli olette eilisen illan ja yön tilanteet läpikäyneet ja selvitelleet kuten itse sanot.
Ei, ei ei. Kaikki kävi niin äkkiä - se mun kaatuminen. Ei riita tai mikää muu. On ollut aikaisemmin tälläisiä tilanteita ja joo ei, mä en enää jaksa. Mä en ole syyllinen tässä asiassa tipan tippaa. Mä en esitä marttyyriä, mä en odota milloin se lyö. Mä lähden.

"noo"
[QUOTE="Hmmmmm";28692776]Eli aikuiset ei koskaan riitele tai tunteet kuohu? Ok.[/QUOTE]

Kyllä aikuiset riitelevät ja tunteet voivat kuohua. Mutta aikuiset (tai siis aikuisesti käyttäytyvät) eivät heitä toisten tavaroita roskiin eivätkä töni toisiaan. Näiltä osin teillä olisikin molemmilla aikuiseksi kasvamista.

"Hmmmmm"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28692853:
Niin, mutta ei meillä palstalaisillakaan sitä kristallipalloa ole :D

Mutta noin muuten, niin "Mä oon sanonut miehelle että jos kerrankin kosket muhun mä lähden" ...tarvitseeko sun nyt millään tavalla miettiä, mitä tekisit?
Eli jos mä olisin heittänyt MIEHEN omaisuutta roskiin, se oikeuttaisi mun satuttamisen?

Joo jep. Tästä ei tuu mitään. Ei voi kysyä mitään.

"Hmmmmm"
[QUOTE="noo";28692877]Kyllä aikuiset riitelevät ja tunteet voivat kuohua. Mutta aikuiset (tai siis aikuisesti käyttäytyvät) eivät heitä toisten tavaroita roskiin eivätkä töni toisiaan. Näiltä osin teillä olisikin molemmilla aikuiseksi kasvamista.[/QUOTE]

MÄ EN OLE HEITTÄNYT KENENKÄÄN MUUN OMAISUUTTA ROSKIIN KUIN OMAANI!

Sillä ei ole mitään väliä mitä sinne roskikseen on mennyt.

Keittiönoita
[QUOTE="Hmmmmm";28692880]Eli jos mä olisin heittänyt MIEHEN omaisuutta roskiin, se oikeuttaisi mun satuttamisen?

Joo jep. Tästä ei tuu mitään. Ei voi kysyä mitään.[/QUOTE]
Mikään ei oikeuta fyysiseen käsiksikäymiseen, mutta on pikkasen eri asia, siivoaako toinen kaikessa rauhassa omia tavaroitaan toisen käydessä päälle vai onko kenties toinen tahallaan ärsyttänyt toista heittämällä toisen omaisuutta roskikseen.

Mutta ei sun mielestäni kannatakaan kysyä meiltä mitään, koska sähän olit jo aiemmin tehnyt päätöksesi ja kertonut siitä miehellesikin . Nyt se tilanne sitten tuli, joten mitä tuota enää miettimään tai muilta kyselemään? Varsinkaan, jos ei ollut edes ensimmäinen kerta?

"Hmmmmm"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28692889:
Mikään ei oikeuta fyysiseen käsiksikäymiseen, mutta on pikkasen eri asia, siivoaako toinen kaikessa rauhassa omia tavaroitaan toisen käydessä päälle vai onko kenties toinen tahallaan ärsyttänyt toista heittämällä toisen omaisuutta roskikseen.

Mutta ei sun mielestäni kannatakaan kysyä meiltä mitään, koska sähän olit jo aiemmin tehnyt päätöksesi ja kertonut siitä miehellesikin . Nyt se tilanne sitten tuli, joten mitä tuota enää miettimään tai muilta kyselemään? Varsinkaan, jos ei ollut edes ensimmäinen kerta?
Edelleenkin, mä kysyin "MITÄ TE TEKISITTE TÄSSÄ TILANTEESSA" en, "mitä mä tein väärin tässä, mitä mies teki väärin, mitä olisi pitänyt tehdä toisin, kuka oli oikeassa/väärässä, ollaanko lapsellisia, ollaanko idiootteja?"

"noo"
[QUOTE="Hmmmmm";28692884]MÄ EN OLE HEITTÄNYT KENENKÄÄN MUUN OMAISUUTTA ROSKIIN KUIN OMAANI!

Sillä ei ole mitään väliä mitä sinne roskikseen on mennyt.[/QUOTE]

Emme täällä palstalla tiedä tapahtuneesta muuta kuin kertomasi mukaan. Itse kuvailit tilannetta niin, että heitit jotain roskiin ja sitten mies töni. Eli aika ymmärrettävää on, että oletamme roskiin heitetyn asian provosoineen miestä. Ihan minkä vaan asian (vaikka omien papereidenkin) roskiin heittäminen toista provosoidakseen ei ole kovin aikuista käytöstä. Se ei missään nimessä oikeuta tönimiseen, mutta kun tuossa puhuttiin aikuiseksi kasvamisesta, niin ehkä teillä molemmilla olisi siihen aihetta.

Vakavammin otettuna, miten olisi parisuhdeterapia, aggressionhallinta, lyömätön linja tms?

• Tykkää
Reactions: FreezeCat

Yhteistyössä