äitipä äiti
[QUOTE="vieras";28689909]Ja minä taas tiedän, että suurin osa ihmisistä haluaa lapsia, joten minunkaan ei ole mitään järkeä tehdä päätöstäni lapsista sen perusteella, että jos yhtäkkiä 50% suomalaisista ei haluaisi lapsia. Etkö sä oikeasti näe mitään virhettä tässä sun logiikassa? Sä vaadit muilta asioita, joita et vaadi itseltäsi. Totta kai 9 ihmistä tuhlaa luontoa paljon enemmän kuin yksi ihminen vaikka he kuinka käyttäisivät toisensa vanhoja vaatteita. Todennäköisesti he aikuisena kuitenkin asuvat jokainen yksin omaan perheensä kanssa, ostavat itse vaattensa, kulkevat itse töihin jne. Siihen kuluu luonnonvaroja. Minä yritän vain ravistella sinua heräämään todellisuuteen, että ei omat valinnat ole vain omia valintoja vaan sinun pitäisi ajatella myös ympäristöä. Yritän saada sinut näkemään asian hieman laajemassa näkökulmasta.[/QUOTE]
Ja sinä lapseton, et voi ottaa vain rusinoita pullasta.
Olisi oikein jos sinun verotuksesi olisi tiukempi kuin 'lapsellisen' ihmisen ja kantaisit näin yhteiseen kekoon oman osuutesi. Sen osuuden, jonka vanhemmat tekevät työnä hoitaessaan lapsiaan.
On kaunis ajatus ajatella 'ympäristöä', todellisuus kuitenkin on, että tämä maapallo kaatuu omaan mahdottomuuteensa joka tapauksessa. Syynä ei kuitenkaan tule olemaan ihmisten määrä, vaan ihmisten itsekkyys.
Lähimmäistään rakastavia ihmisiä mahtuu maailmaan paljon enemmän.
Ja sinä lapseton, et voi ottaa vain rusinoita pullasta.
Olisi oikein jos sinun verotuksesi olisi tiukempi kuin 'lapsellisen' ihmisen ja kantaisit näin yhteiseen kekoon oman osuutesi. Sen osuuden, jonka vanhemmat tekevät työnä hoitaessaan lapsiaan.
On kaunis ajatus ajatella 'ympäristöä', todellisuus kuitenkin on, että tämä maapallo kaatuu omaan mahdottomuuteensa joka tapauksessa. Syynä ei kuitenkaan tule olemaan ihmisten määrä, vaan ihmisten itsekkyys.
Lähimmäistään rakastavia ihmisiä mahtuu maailmaan paljon enemmän.