Ette siis ole köyhiä, kun on tuohon kaikkeen varaa omien valintojenne takia teillä on paljon velkaa.Kesämökillä. Tälläkin hetkellä itseasiassa. Ei ole ulkomaille asiaa kun pitää maksaa pois autoa, mökkiä ja taloa.
Varmaankin kaikki matalapalkkaiset, eli alle keskitulon 2900 /kk tienaavat.Voisitko ap ensin määritellä kuka on pienituloinen sinun mielestäsi?
No jos 3-4 henkisen perheen nettotulot esim alle 2500/kk.Voisitko ap ensin määritellä kuka on pienituloinen sinun mielestäsi?
Niin meillä 3 henkeä tulot n.2300/kk netto.Siis koko perheen KAIKKI tulot alle tuon?
Hm, no minä teen noin 30h/viikko töitä. Viimeksi tuli palkkaa vähän yli tonni. Mies saa jonkun 1300 euroa/kk käteen. Lapsilisät on 200 euroa. Siinäpä ne meidän tulot. Saattaisin saada opintotukea, mutta koska joskus teen enemmän tunteja, niin pitäisi tulorajaa kytätä, niin en ole hakenut opintotukea.Siis koko perheen KAIKKI tulot alle tuon?
Onkos tuohon olemassa joku laskuri? Linkkiä?ok.
Meilä 5 henkeä ja jos lapsilisätkin lasketaan niin menee nettotulot lähelle 4500euroa kuussa. Kuitenkin virallisesti meidät lasketaan pienituloisiksi
noh tottakai!Siis koko perheen KAIKKI tulot alle tuon?
Minimi äp-raha, 2 lapsen lapsilisät ja tosi matalapalkkaisen miehen ansiot? Vai miten tuo mahdollista?Meitä 4 ja nettotulot + lapsilisät jää tuohon 1900e/kk. Ihan hyvin tullaan toimeen, kaikki tarpeelliset saadaan ja muutakin, ei syödä epäterveellisesti. Itse äitiyslomalla, kohta kotihoidontuelle jään ja mies osa-aikatyössä. Käydään omalla autolla lapissa ja norjan puolella 2-3 yön reissu, yövytään joko autossa tai teltassa leirintäalueella. Ja viikoksi mennään miehen sukulaisten mökille, siis ihan meidän omalla perheellä. Muuten käydään mökillä varmaan viikonlopun tai päivän reissuja, miehellä vaan parin viikon loma.
Muutenhan ei ois varaa lähteä mihinkään kauas mutta saatiin sellaisia huonekaluja (mm8hengen ruokailuryhmä) ei itse tarvita ja myytiin niin siinä meidän matkarahat. Ja kyllä hyvillä mielin lähdetään, muuten ei kuitenkaan käydä missään varsinkaan kauempana ja lapsetkaan ei ole ikinä hoidossa niin nyt menevät. Harvinaista herkkua päästä pikku reissulle lappiin ja norjaan