Menee järki ku mies nukkuu jatkuvaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Unelias"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"Unelias"

Vieras
Siis nukkuu yöt. Lähtee duniin tulee duunista menee sohvalle..sanoo et ei nukahda.. tadaa heräsi äsken suihkuun ja iltapalalle. Koha menee sänkyy... joo ei mitään kyl mä penskat hoidan.. arghhh... se siitä lenkistä taaas.. eilen se nukkunu ku tulin lenkiltä, lapset (3 ja 1v6kk) keskenään ... ja työ aika 7-15. Ja se on oikeesti ollu tollanen aina tai ainaki 11-vuotta...
Ärsyttäväää.. ois kiva joskus yhessäki tehä jotain sillon ku pääsee ajoissa töistä.. siis kyl me kaupas käydään 2krt viikos ja joskus kylässä.. mut sanotaan 7 päivää viikos se nukkuu niistä 4-5 päivää kotiin tultua..

Nukkuuko muiden miehet näin...plääh

Ei tuo nyt ihan normaalia ole, miehen kannattaisi ottaa työterveyshuoltoon yhteyttä. Kilpirauhasen vajaatoiminta voi esimerkiksi aiheuttaa järjettömän väsymyksen (ja toki muitakin mahdollisia sairauksia on). Joka tapauksessa normaalia tuo ei ole ja kannattaisi mennä tutkimuksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja minä..;28679963:
Eli henkisesti rasittavaa. Mun mies teki pitkään tuota hommaa ja väsyi totaalisesti henkisesti.

Joo on se sanonu usein et on aika hommaa välillä pitää kaikki ns. Tyytyväisenä.. asiakkaat..sommat pomot jne.. ja kun mikään ei toimi ja sitä rataa. . No kohta sil alkaa loma..

Ärsyttää vaan.. ihanat ilmat ja vois yhessä lenkkeillä..käydä jädellä...

Kyl se viikonloppuna sit prätkäilee illat ja nukkuu päivät..tai torkkuu joka ruoan välissä.. voisko sen sokerit heittää.. se muuten nukahtaa usein ruoan jälkeen ja aika nopeastikin..

[QUOTE="ville";28680091]Raha kelpaa raatajalta näemmä[/QUOTE]

Mikä raataja se kahdeksan tunnin päiviä, muuten täysin vapaalla oleva mies on? Vaimo sensijaan on vetovastuussa kotona lähes 24/7. Miehellä luultavasti on joku sairaus tai sitten nukkuvaa esittäminen antaa oivan tilaisuuden lorvia kotona. Lääkäriin meneminen ois varmaan ajankohtaista.

[QUOTE="ville";28680091]Raha kelpaa raatajalta näemmä[/QUOTE]

Voin kuule suoraan sanoa et mulle ei kelpais, ensinnäkin jos panos oman perheen hyväksi on vain raha, niin sais ukko vedellä niitä uniaan muualla, kun yhteisessä kodissa, johan olis helvetin tylsä elämä jos äijä vaan unia vetelis?

[QUOTE="vieras";28680129]Ruokaremontti voisi auttaa: lisää kasviksia, vähemmän sokeria, valkoista jauhoa ja tärkkelystä.[/QUOTE]

Me karpattiin alkuvuosi. Nyt on lipsunu. Mies EI ole ylipainoinen oli mun kaverina aluksi :) Mut nyt alan selvittää tota uniapnea hommaa. Se aina säpsähtelee kun on nukahtamaisillaan. Olen ajatellu et lihakset rentoutuu.. Mies ei tupakoi mutta joskus ottaa ruoan kanssa oluen.

Kylläpä oli paljon yhtäläisyyksiä tuolla uniapnea sivustolla ja noissa testeissä paljon kyllä vastauksia.. Isänsä on ihan samanlainen nukkumatti... Nyt mä meen keskustelee tästä. Jos nyt on enää hereillä :)

Kannattaa niitä hiilareitakin vähentää, vetää iltapalalla vasta sitten jos on pakko. Mua ainakin alkaa väsyttää ihan jumalattomasti jos syön päivällä leipää tai jotain valkosta jauhoa sisältävää. Peruna on ehkä pahin väsyttäjä.

Jos mies nukkuu paljon, on kyse sairaudesta ja miestä pitää ymmärtää ja helliä.

Nainen jos nukkuu samalla tavalla, on hän laiska paska ja ansaitsee mieheltä potkun perseelle ja uutta eukkoa putkeen vaan :)

Yhteistyössä