Onko lukutaidossa jotain vikaa vai mikä on kun kukaan vaikeiden lasten vanhempien puolestapuhuja ei ole väittänyt että tavaroiden rikkominen olisi on, vaan ovat pyytäneet ymmärrystä että heidän lapsiaan on vaikeampi kasvattaa. Se että on vaikeampi kasvattaa ei todellakaan tarkoita että ei kasvateta ollenkaan vaan kasvatetaan enemmän kuin rauhallisempia lapsia. Kuinka sairaita ihmisiä täällä liikkuu sanomassa että miksi sitä edes sikiää jos tuollaisia pentuja ulos puskee. Pitäisikö Ultran seulasta löytää vielä luonteenpiirteet tai adhd. Teidän mielestä vaikeampi lapsi pitäisi abortoida.
pistää vihaksi, että sitä oikeasti lukee oppaita, muiden kokemuksia, yrittää kasvattaa omasta lapsesta hyvää ihmistä ja jos lapseni tekee yhdenkin virheliikkeen, mulkaistaan että mikä vapaakasvattaja tuokin on, joka ei sano lapselleen ei. Meillä ei anneta asioita periksi, ei todellakaan. Lapsella on hyviä päiviä, tai oikeastaan hetkiä. Tunnistan nykyään milloin jätän lapsen isälleen kotiin enkä ota kauppaan. Yleensä lapsi ymmärtää että ei on ei, mutta kun levottomuuskohtaus itkee, on rajoja koeteltava. Nykyään osaan varautua, kasvatan myös julkisesti, en pelkää muiden ihmisten katseita, koska olen jo tottunut. Alku oli vaikeaa kun levottomuuskaudet alkoivat. Uhmaikä on todellinen ja hyvin vaikea joillekin lapsille. Lapsen on vaikea ihan itsensäkin kanssa ja vanhemmalta tarvitaan hermoja.
Että menkää ja sanokaa että koska teidän lapsenne tottelevat jokaista kieltoa, käyttäytyvät kauniisti, että muissa äideissä on vikaa. Joissain on, tottakai on, mutta jokaisen villin lapsen kasvattaja ei ole huono kasvattaja tai ainakin yrittää kasvattaa oikein. Haastavien lasten kasvattaminen on luonnollisesti vaikeampaa.
Olen muuten raskaana. Tulin raskaaksi ehkäisyn läpi, mutta olen erittäin onnellinen ja synnytän pian. Sanokaa vielä että olisi pitänyt abortti tehdä kun ensimmäinen lapsi on haastava. Toivon rauhallisempaa toista lasta, mutta pääasiassa että lapsi on terve.