T
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja tirriäinen (ap);28665378:Hyrrääkö hormoonit? Puskeeko hiki? Itkeekö vauva paljon? Oliko pitkä synnytys?
> Eipä nuo oikeastaan taida. Ajattelin itsekin aluksi, että varmaan olen todella herkillä ne ensimmäiset pari viikkoa niinkun monet tuntuu olevan. Mutta olo ollut normaali eikä ole tullut sen ihmeempiä tunne myrskyjä. Minusta hän ei itke paljoa, vähän ollut itkuinen kun aloitimme d-vitamiinit, mutta omalla mittapuulla ei kamalan itkuinen. Synnytys kesti alle 10h.
Nukkuuko vauva hyvin yönsä?
> Tähän asti ainakin kyllä! Herätään yleensä n. 2 kertaa yössä.
Onko alapää tohjona vai ihan helvetin tohjona?
> Ei ole kiitos ihanan kätilön joka neuvoi tarkasti minua koko ponnistusvaiheen ajan.Ei tikkejä eikä repeämiä. Pieni nirhauma vain.
miksi teet tälläisen aloituksen?
> Entiedä, minulla on kai tylsää eikä meinaa uni tulla.. Mutta ei ole trolli jos sitä mietit.
Esikoinen kyseessä, oletan? Minkä vauvaan liittyvän asian suhteen olet ollut epävarmin? Mikä on ollut vaikeinta/hankalinta?
> Esikoinenhan hän on. Voin rehellisesti myöntää, että alussa KAIKKI tuntui epävarmalta. Raskausaikana luulin, että osastolla saa hyvin tietoa ja opastusta. En aluksi uskaltanut melkeen edes koskea vauvaani, sillä tuntui että toinen on niin pieni että särkyy käteen. Sanoin kyllä hoitajille, että haluaisin opastusta sillä tunnen itseni epävarmaksi ja siitä on niin kauan kun olen joskus vauvaa hoitanut. Ensiksi tuntui, että siellä jätettiin tavallaan yksin. Minua kummastutti ettei kerrottu mitään navan puhdistuksesta (mikä kumminkin on todella tärkeää) tai mistään muustakaan. Jos soitin hoitajan paikalle tuntui, että olen vain riesa.
Varmuus tuli heti kotona ja sen jälkeen mikään hoitotoimenpide ei ole tuntunut hankalalle. Vaikeinta on kuunnella hänen itkuaan kun mahaansa huutaa. Tuntuu pahalle kun ei voi muuta kun lohduttaa, pitää sylissä ja koittaa muuten helpottaa hänen oloansa.
Mikset vastannut tähän kysymykseen?Miksi päätit hankkia lapsia?