Höh, meni sit purkat roskiin. :/

"Vieras"
kun ei sillä ole mitään maallista tai taivaallista merkitystä juoko lightia vai normia jos limua juo. se on ihan kamalaa sontaa joka tapauksessa. eihän siinä muuta ole kuin kemikaalia joten mitä väliä millä siihen makeus on saatu? halvatun tekopyhää pauhaamista taas.

Khimaira
Mitenkäs paljon sitä aspartaamia on purkkatyynyissä?
Jos esim. päivässä söisi 5 palaa purkkaa, niin paljon siitä saa aspartaamia ja mitä se määrä tekee elimistölle?

Pidän asparmaanikammoisia ihmisiä yleisesti ottaen vähän yksinkertaisina. Kyseessä on maailman tutkituin lisäaine, jonka tavanomaisesta käytöstä ei ole osoitettu koituvan ihmiselle mitään haittaa. Mutta foliohatut tunnetusti uskovat, mitä haluavat.
Mä pidän ennemmin yksinkertaisena, jos juottaa lapsille aspartaamijuomia ja esim. raskaana juo niitä. Ei se kyllä yksin ole tae yksinkertaisuudesta, mutta yleistäen älykkäät käyttävät sitä vähemmän. Kaikkea ei voi tiedostaa ja kaikesta ei aina jaksa ottaa selvää/välittää, olenhan itsekin aspartaamia käyttänyt.

"vieras"
Pidän asparmaanikammoisia ihmisiä yleisesti ottaen vähän yksinkertaisina. Kyseessä on maailman tutkituin lisäaine, jonka tavanomaisesta käytöstä ei ole osoitettu koituvan ihmiselle mitään haittaa. Mutta foliohatut tunnetusti uskovat, mitä haluavat.

KAIKKI ihmiset uskovat mitä haluavat, sinäkin.
Myös sinä voit olla väärässä uskomuksinesi.
Pääasia kai olisi että ihmiset ottaisit selvää, pohtisivat avoimesti,punnitsisivat asioiden eri puolia,uskaltaisivat kyseenalaistaa ja keskustella asioista muiden ihmisten kanssa eivätkä uskoisi kaikkea mitä valtavirralle totuuksina esitetään.

[QUOTE="vieras";28665113]Kepsis hei, näistä sun viesteistä(tästäkin) paistaa kyllä mielestäni hyvin vahvasti halveksunta ja se että pidät itseäsi fiksumpana kuin muita.
Olet aukottoman oikeassa, tiedät kaiken parhaiten ja jos joku jotain kritisoi niin syy on vain toisessa osapuolessa ja hänen huonoudessaan/typeryydessään.[/QUOTE]

Ei nyt varmaan sais hihitellä mutta kiitos tästä :D

Mä taas pidän turhan sinisilmäisenä ihmistä, joka ottaa purematta vastaan sen mitä hänen käsketään uskoa. Vainoharhaisuus on sairasta ja fanaattisuus typerää, mutta terve kyseenalaistaminen on ihan paikallaan ja enemmän kuin toivottavaa. Aiheesta riippumatta.

Mitenkäs paljon sitä aspartaamia on purkkatyynyissä?
Jos esim. päivässä söisi 5 palaa purkkaa, niin paljon siitä saa aspartaamia ja mitä se määrä tekee elimistölle?
Vaihtelee tuotekohtaisesti ilmeisesti aika paljon. Vaikutuksista paha sanoa. Ehkä ei mitään, ehkä paljon. Ehkä jotain siltä väliltä? "Ongelma" tuossa varmaan juuri se, ettei sitä tule vain yhdestä lähteestä päivän aikana, vaan sitä on monessa paikassa. Jos käyttää light-tuotteita paljon, sitä voi saada isompiakin määriä. Haittavaikutusten riski tietty kasvaa mukana. Eipä tästä kovin kattavia ihmiskokeita ole voitu tehdä. Eläinkokeet ovat näyttäneet reikiä aivoissa pienilläkin määrillä ja mitäs muuta mukavaa siinä yhdessä dokkarissa silloin esiteltiin eri tutkimuksia.. Että en kyllä osaa pitää sitä missään määrin terveellisenä tai varmasti vaarattomana.

[QUOTE="vieras";28665328]:LOL: ja sä nyt luulet olevasi parempi? Ei kepsis väärässä ollut tuossa mitä sanoi susta.[/QUOTE]

Sanoinko mä niin? Ehkä mua vaan huvitti se, että joku toinenkin saattaa nähdä kepsin toiminnassa olevan jotain parantamisen varaa ja ilmaisi asian hupaisalla tavalla. Sä taas olet ihan mitä mieltä sua huvittaa :)

"vieras"
Mä taas pidän turhan sinisilmäisenä ihmistä, joka ottaa purematta vastaan sen mitä hänen käsketään uskoa. Vainoharhaisuus on sairasta ja fanaattisuus typerää, mutta terve kyseenalaistaminen on ihan paikallaan ja enemmän kuin toivottavaa. Aiheesta riippumatta.
Se "terve" kyseenalaistaminen vain tarkoittaa useimmilla sitä, että mitään hyvin tehtyjä, vertaisarvioutuja tutkimuksia ja virallisia suosituksia ei uskota, mutta mitä tahansa magneettimediassa julkaistua "tutkimusta" uskotaan.

"vieras"
Mä pidän ennemmin yksinkertaisena, jos juottaa lapsille aspartaamijuomia ja esim. raskaana juo niitä. Ei se kyllä yksin ole tae yksinkertaisuudesta, mutta yleistäen älykkäät käyttävät sitä vähemmän. Kaikkea ei voi tiedostaa ja kaikesta ei aina jaksa ottaa selvää/välittää, olenhan itsekin aspartaamia käyttänyt.
Sulla vaan ei edelleenkään ole antaa mitään todisteita siitä, että aspartaamista olisi haittaa, mutta ilmeisesti älykkäät ihmiset ovat niitä, jotka menevät mutu-tuntumalla, eivätkä usko tutkimuksiin. Toivottavasti pääset opiskelemaan lastenhoitajaksi, yliopisto ei taida olla sun paikka.

[QUOTE="vieras";28665355]Se "terve" kyseenalaistaminen vain tarkoittaa useimmilla sitä, että mitään hyvin tehtyjä, vertaisarvioutuja tutkimuksia ja virallisia suosituksia ei uskota, mutta mitä tahansa magneettimediassa julkaistua "tutkimusta" uskotaan.[/QUOTE]

En tiedä mitä se muille tarkoittaa, puhun vain omasta puolestani. En ole perehtynyt magneettimediaan, ilmeisesti siis joku rokoteinfon kaltainen? Mä en näe että keinotekoiset makeutusaineet olisi minulle tai lapsilleni millään tavalla tarpeellisia, en ole lainkaan vakuuttunut niiden turvallisuudesta, joten mielummin vältän kuin käytän. Siinä mielessä en siis usko tätä virallista suositusta. Jos jollekin homma hyppää fanatismin puolelle niin se on heidän ongelmansa, mä suhtaudun varauksella.

• Tykkää
Reactions: tytsi-89
M32
[QUOTE="vieras";28665286]KAIKKI ihmiset uskovat mitä haluavat, sinäkin.
Myös sinä voit olla väärässä uskomuksinesi.
Pääasia kai olisi että ihmiset ottaisit selvää, pohtisivat avoimesti,punnitsisivat asioiden eri puolia,uskaltaisivat kyseenalaistaa ja keskustella asioista muiden ihmisten kanssa eivätkä uskoisi kaikkea mitä valtavirralle totuuksina esitetään.[/QUOTE]Olen tietenkin valmis punnitsemaan kaikkea luotettavaa tietoa ja tarvittaessa muuttamaan käsityksiäni. Esitäpä sitten ne kriittiset, vertaisarvioidut, metodologialtaan ja aineistoltaan luotettaviksi todetut, itseäänkorjaavaan tieteelliseen metodiin nojaavat tutkimukset, joiden mukaan aspartaami on normaalikäytössä ihmiselle haitallista. Koska on olemassa valtavasti näyttöä sen puolesta, ettei aspartaamista ole haittaa, oletettavasti sinullakin on erittäin vahvat perusteet uskoa jotakin muuta. Pidäthän itseäsi selvästi avoimena ja huolellisesti asioita pohtivana ihmisenä.

[QUOTE="vieras";28665363]Sulla vaan ei edelleenkään ole antaa mitään todisteita siitä, että aspartaamista olisi haittaa, mutta ilmeisesti älykkäät ihmiset ovat niitä, jotka menevät mutu-tuntumalla, eivätkä usko tutkimuksiin. Toivottavasti pääset opiskelemaan lastenhoitajaksi, yliopisto ei taida olla sun paikka.[/QUOTE]

Vaikeaa kun en ole hakenut lastenhoitajaksi opiskelemaan. ;)

"vieras"
En tiedä mitä se muille tarkoittaa, puhun vain omasta puolestani. En ole perehtynyt magneettimediaan, ilmeisesti siis joku rokoteinfon kaltainen? Mä en näe että keinotekoiset makeutusaineet olisi minulle tai lapsilleni millään tavalla tarpeellisia, en ole lainkaan vakuuttunut niiden turvallisuudesta, joten mielummin vältän kuin käytän. Siinä mielessä en siis usko tätä virallista suositusta. Jos jollekin homma hyppää fanatismin puolelle niin se on heidän ongelmansa, mä suhtaudun varauksella.
Pitää nyt lisätä, että en tarkoittanutkaan kyseisellä viestillä sinua vaan näissä keskusteluissa yleisesti (harmaana) riehuvia foliohattuja.

[QUOTE="vieras";28665408]Hmm... miksi homous on monessa maassa kielletty, jos se on 100% turvallista ja normaalia?[/QUOTE]

Onkohan kyseessä nyt hiukan eri asia. Aspartaami on kielletty muutamassa Euroopan maassa juuri haittavaikutustensa takia. Muualla Euroopassa aspartaamia ei muuten käytetä edes niin paljon kuin Suomessa.

Yhteistyössä