Höh, meni sit purkat roskiin. :/

Itsestäänselvyys?

Jos keinotekoinen on itsestäänselvästi huonompi kuin luontainen, niin etköhän jätä sitten lääkkeet syömättä ja luota ihan luonnon parantaviin yrtteihin.
Parashan se on jättää turhat lääkkeet syömättä. Ensin yrittää parantaa vaikka niillä yrteillä jos mahdollista, ja ottaa lääkettä vasta jos oikeasti tarvii. Tarviiko aspartaamia mihinkään? Niin... Ei tarvi, se on täysin turha.

No onhan, mä teen noin.
Mutta monilla lihavilla toi ei toimi. Muistan hyvin kun aloit tän aspartaamivouhkauksen, sanoit vaihtavasi limsan sokerilliseen ja nauttivasi sitä vain kohtuudella. No, yllätys yllätys, nyt paljastuu että ei se mitään kohtuudella nauttimista ollutkaan, vaan kaksin käsin kittaamista. Olisit vaan pysynyt siinä lightissa.

Mutta joo, pysy kohtuudessa. (mitähän se kohtuus sulle tarkoittaa sokerin kanssa...)
Mä olen tosi tyytyväinen, että ennemmin vaikka join liikaa tavislimua kuin vedin aspartaamia viime kuukaudet. Kyllä mulle merkkaa kokonaisterveys eniten enkä usko tämän hetken ylipainoisuuden olevan niin vaarallista kuin runsas aspartaamin käyttö. Nytkin se on vuosien ajan voinut aiheuttaa vaikka mitä haittoja, mistä en tiedä. Vatsani voi paremmin, olen iloisempi jne. Light-limsa pisti mahan sekaisin.

[QUOTE="vieras";28665005]Investigations by Sunday Times journalist Brian Deer revealed that Wakefield had multiple undeclared conflicts of interest,had manipulated evidence, and had broken other ethical codes. The Lancet paper was partially retracted in 2004 and fully retracted in 2010, and Wakefield was found guilty by the General Medical Council of serious professional misconduct in May 2010 and was struck off the Medical Register, meaning he could no longer practice as a doctor.

In 2011, Deer provided further information on Wakefield's improper research practices to the British medical journal, BMJ, which in a signed editorial described the original paper as fraudulent. The scientific consensus is that no evidence links the vaccine to the development of autism, and that the vaccine's benefits greatly outweigh its risks.

Following the initial claims in 1998, multiple large epidemiological studies were undertaken. Reviews of the evidence by the Centers for Disease Control and Prevention,the American Academy of Pediatrics, the Institute of Medicine of the US National Academy of Sciences,the UK National Health Service, and the Cochrane Library all found no link between the vaccine and autism.

Lähteitä mm:Brian Deer - MMR: What they didn't tell you
Wakefield’s article linking MMR vaccine and autism was fraudulent | BMJ
http://www.cdc.gov/vaccinesafety/concerns/mmr_autism_factsheet.htm

Palsta ei anna laittaa enempää linkkejä lähteiksi.

Luulis, että tyhmempikin jo tajuis, mutta jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia...[/QUOTE]

En mä varmaan ole väittänyt että rokotteista saa heti autistitartunnan koska tästä on sata tutkimusta? Asiasta väitetään molempia puolia, asiasta on puolin ja toisin asiaa paperilla, en ole perehtynyt niin en todellakaan tiedä paljonko autismiyhteyttä on tutkittu ja millä tavoin tai onko mikään tutkimuksista validi. Se oli esimerkkinä siihen, että ihmiset tekee elämässä valintoja, usein pyrkivät valitsemaan sen pienemmän pahan jos asialla vaikutuksia on. Oli kyse ruuasta, rokotteista, lääkkeistä jne.

[QUOTE="vieras";28665029]Miten sun laihis on sujunut viime aikoina? Joko olet ihannepainossasi?[/QUOTE]

Ketjun alussa lukee tästä. Jojoilua on ollut. :p Painan taas sen 71 kiloa. Syyskuuhun mennessä aion kyllä pudottaa itseni alle 60-kiloiseksi. Olen jo nyt muuttanut aika radikaalisti elintapojani. Pelkkä limsan jättäminen on nyt vienyt muutaman kilon.

Kuule, kyllä tämä meidän "keskustelu" meni asiattomaksi tasan ihan sinun toimesta. En näe mitään syytä sille että minun pitäisi olla jotenkin ylevä ja pysyä asialinjalla kun itse lähdit sille kärjistämislinjalle /vittuilemaan, ikäänkuin se olisi jotain järkevää argumentointia, unohtamatta sitä omien sanojesi muuntelua.

Se jos minä satun olemaan vittumainen takaisin, voi toki olla kauhean ahdistavaa niellä. Tuitui.
Ei tarvitse olla ylevä, mutta voi pysyä asialinjalla. Äläkä jauha paskaa mun sanojen muuntelusta. Minä seison omien sanojeni takana, yritä sä tehdä sama.

"vieras"
En mä varmaan ole väittänyt että rokotteista saa heti autistitartunnan koska tästä on sata tutkimusta? Asiasta väitetään molempia puolia, asiasta on puolin ja toisin asiaa paperilla, en ole perehtynyt niin en todellakaan tiedä paljonko autismiyhteyttä on tutkittu ja millä tavoin tai onko mikään tutkimuksista validi. Se oli esimerkkinä siihen, että ihmiset tekee elämässä valintoja, usein pyrkivät valitsemaan sen pienemmän pahan jos asialla vaikutuksia on. Oli kyse ruuasta, rokotteista, lääkkeistä jne.
Autistin ja rokotteiden yhteyttä on tutkittu PALJON ja mikään muu tutkimus kuin tuo Wakefieldin huijaus ei ole löytänyt mitään yhteyttä. Ehkä sun ei tosiaan kannattais puhua asioista, joista et mitään tiedä, lisäät vaan muiden foliohattuilua ja tässä asiassa siinä voi oikeasti olla suurta haittaa.

[QUOTE="vieras";28664972]Ei niin. Se, että asiaa on tieteellisesti tutkittu ja todettu, että siitä ei ole haittaa, tarkoittaa että "ei olisi tutkitusti haittaa".[/QUOTE]

Juu, asiastahan on vain sitä puoltavia tutkimuksia?

[QUOTE="vieras";28665072]Autistin ja rokotteiden yhteyttä on tutkittu PALJON ja mikään muu tutkimus kuin tuo Wakefieldin huijaus ei ole löytänyt mitään yhteyttä. Ehkä sun ei tosiaan kannattais puhua asioista, joista et mitään tiedä, lisäät vaan muiden foliohattuilua ja tässä asiassa siinä voi oikeasti olla suurta haittaa.[/QUOTE]

Jospa sinäkin lakkaisit vauhkoamasta. Mä en väitä rokotteiden olevan jollain tavalla yhteydessä autismiin, en ikinä kannustaisi ketään jättämättä lapsia rokottamatta vain koska siitä on joidenkin mielestä haittaa. Minä sanoin, että koska kaikessa on hyötynsä ja haittansa, ihan joka ikisessä asiassa, jokainen tekee päätöksensä punniten mistä on pienin haitta ja riski jonka haluaa ottaa. Rokotekeskustelua jos oikeasti haluat aloittaa, en aio siihen osallistua koska mielipiteeni on tässä eikä siihen ole enempää lisättävää. Mun lapset on rokotettu, mun mielestä se on pienempi riski kuin epäilty yhteys autismiin tmv. haittoihin.

"vieras"
Kuule, kyllä tämä meidän "keskustelu" meni asiattomaksi tasan ihan sinun toimesta. En näe mitään syytä sille että minun pitäisi olla jotenkin ylevä ja pysyä asialinjalla kun itse lähdit sille kärjistämislinjalle /vittuilemaan, ikäänkuin se olisi jotain järkevää argumentointia, unohtamatta sitä omien sanojesi muuntelua.

Se jos minä satun olemaan vittumainen takaisin, voi toki olla kauhean ahdistavaa niellä. Tuitui.
Kepsis hei, näistä sun viesteistä(tästäkin) paistaa kyllä mielestäni hyvin vahvasti halveksunta ja se että pidät itseäsi fiksumpana kuin muita.
Olet aukottoman oikeassa, tiedät kaiken parhaiten ja jos joku jotain kritisoi niin syy on vain toisessa osapuolessa ja hänen huonoudessaan/typeryydessään.

M32
Pidän asparmaanikammoisia ihmisiä yleisesti ottaen vähän yksinkertaisina. Kyseessä on maailman tutkituin lisäaine, jonka tavanomaisesta käytöstä ei ole osoitettu koituvan ihmiselle mitään haittaa. Mutta foliohatut tunnetusti uskovat, mitä haluavat.

..
Syön vaan tosi terveellisesti ja mahd. kevyesti. :) Yritän liikkua mahdollisimman paljon.
Ei millään pahalla mutta kuulostaa perinteiseltä jojoilijalta. Pysyviin tuloksiin pääsee käsittääkseni parhaiten maltillisella laihtumistahdilla ja niin että pyritään muuttamaan elämäntavat sellaisiksi että niitä pystyy noudattamaan jatkossakin. Itse olen siis myös ylipainoinen ja pyrin pikkuhiljaa oikeaan suuntaan. Sain lääkäriltä ohjeeksi välttää pikalaihdutusta, koska se niin harvoin on pysyvää.

[QUOTE="vieras";28665113]Kepsis hei, näistä sun viesteistä(tästäkin) paistaa kyllä mielestäni hyvin vahvasti halveksunta ja se että pidät itseäsi fiksumpana kuin muita.
Olet aukottoman oikeassa, tiedät kaiken parhaiten ja jos joku jotain kritisoi niin syy on vain toisessa osapuolessa ja hänen huonoudessaan/typeryydessään.[/QUOTE]

Tottakai paistaa halveksunta siinä vaiheessa kun on "keskustelu" mennyt siihen pisteeseen että ei ole tarkoituskaan enää keskustella vaan tökkiä toista.

Eikä minulla ole mitään tunnontuskia asiasta kun en itse sitä aloita.

aika tiukka tahti, siis painonpudotukselle, miten aiot sen tehdä.
Tähän vielä, että juomina menee tällä hetkellä lähinnä vettä, vichyä ja vihreää teetä. Limsa on hetken kokonaan kielletty, mehua tosi vähän. 4 dl mehua olen juonut tällä viikolla ja sitäkään määrää en jatkuvasti aio juoda. Ruokavalioon on kuulunut tällä viikolla mm. grillattuja kasviksia, kanaa kukkakaalin kanssa, mansikoita, herneitä, kananmunaa, täysjyväleipää jne. Ei yhtään perunaa/riisiä/pastaa.

Ei millään pahalla mutta kuulostaa perinteiseltä jojoilijalta. Pysyviin tuloksiin pääsee käsittääkseni parhaiten maltillisella laihtumistahdilla ja niin että pyritään muuttamaan elämäntavat sellaisiksi että niitä pystyy noudattamaan jatkossakin. Itse olen siis myös ylipainoinen ja pyrin pikkuhiljaa oikeaan suuntaan. Sain lääkäriltä ohjeeksi välttää pikalaihdutusta, koska se niin harvoin on pysyvää.
Mut muutokset on radikaaleja siksi, että tarvitsen monessa asiassa radikaalin muutoksen. Esim. limsaa kerran viikossa vrt joka päivä, mehua vain harvoin vrt joka päivä, eli ihan järkeviä, normaaleja juttuja. Eikä monesta asiasta ole ollut edes vaikea luopua. Laihdutusvaiheessa pitää syödä aika paljon kevyemmin kuin siinä vaiheessa kun pyrkii pysymään painossa. Tämä tän hetken ruokavaliokaan ei tunnu lainkaan pahalta ja tähän voi sitten vielä laihdutuksen jälkeen lisätä jotain niin ei paha. :)

Yhteistyössä