Höh, meni sit purkat roskiin. :/

[QUOTE="vieras";28664684]Odotinkin jo, että koska vedät keskusteluun maidon eri muodot; rintamaito, korvike, lehmän maito jne. Ne kun tulevat jokaiseen keskusteluun sun mukana ja yleensä paasaat, ettet voi ymmärtää miten me muut emme käsitä, että rintamaito on parasta ravintoa vauvalle... :D

Mutta niinhän se on, että kun asiat loppuvat, niin osa meistä (lue: teistä) ei vaan osaa lopettaa.[/QUOTE]

En mä sentään kuvittele, että olisi suomalaista, joka ei tietäisi äidinmaidon olevan parempaa. :D Tosin kaikki eivät tiedä sen olevan ihan ylivoimaisesti parempaa. Mua kiinnostaa tällä hetkellä maidon terveellisyys. En käytä enää kauheasti maitotuotteitakaan. Syön päivittäin maitohappobakteereja.

Kärjistän, koska tuntuu että sä et itsekään oikein näe millä tavalla asiat esität. Toteat moneen otteeseen, ettei missään ole annettu todisteita muun kuin haitattomuuden puolesta. Tämä ei ole totta, tutkimuksia myös ko. makeutusaineiden haitallisuudesta on. Se ei jankkaamisella muutu, ja asiaan voi varmasti perehtyä enemmän jos on halua. Ilmeisesti ei ole, joten antaa olla :)
On kaksi eri asiaa tehdä tutkimus jossa todetaan että todistettavia haittoja ei löytynyt, kuin julistaa haitattomaksi.

Puhut kärjistämisestä ja jatkat samalla linjalla.

Jankkaa toki.

Missä mä sellaista todistusaineistoa olen vaatinut? Mä olen korostanut, jälleen kerran, että jos sinä väität jonkun olevan 100% täysin turvallista, sulla pitää luonnollisesti olla siihen jotain todisteita, muuten niin ei vain yksinkertaisesti kannata väittää. Eikö niin?

Minäkään en ole missään vaiheessa väittänyt että aspartaami tai vastaavat makeutusaineet ovat varmasti terveydelle haitallisia, koska mulla ei siitä ole mitään konkreettista todistetta. Asiasta on kyseenalaista ja ristiriitaista tietoa ja tutkimuksia, mikä saa minut epäileväksi. That's it. Ja tytsin mielipiteisiin tai kommentteihin en ota kantaa. En ole tytsi.

Asiasta ei varmaan tarvitse väitellä enempää.
Niin, koska kun sanoo jotain "paskaksi" niin se tarkoittaa että ei ole yhtään varma...

juu-u :whistle:

Ei herranen aika tätä saivartelua.

Kauheaa kärjistämistä siitä päästyään ja sitten yritetään muutella jo sanottuja asioita merkitykseltään toiseksi kuin missä hengessä ne on sanonut.

Joooooooopa.

"vieras"
En mä sentään kuvittele, että olisi suomalaista, joka ei tietäisi äidinmaidon olevan parempaa. :D Tosin kaikki eivät tiedä sen olevan ihan ylivoimaisesti parempaa. Mua kiinnostaa tällä hetkellä maidon terveellisyys. En käytä enää kauheasti maitotuotteitakaan. Syön päivittäin maitohappobakteereja.
No aika monessa viestissäsi muissa ketjuissa paasaat siten, että ajattelin sun kuvittelevan niin. Miksi sua kiinnostaa maidon terveellisyys, jos et edes käytä enää kauheasti maitotuotteita? Itseäni ei kiinnosta esim. light-limujen terveellisyys, kun en niitä käytä. Tai älä vastaa, ei mua kiinnosta sekään. En jaksa ylipäänsä maallikko-julistajia, joilla ei ole aiheesta mitään muuta tietoa kuin eri paikoista revityt itselle mieluisat tutkimustulokset.

nou nou
Kyllä mielestäni on oikeasti KARMEAA, että joku käyttää päivittäin mahdollisesti light-limsaa, light-mehua, syö aspartaamilla makeutettua jugurttia/purkkaa, käyttää ehkä muutenkin vielä makeutusaineita päivittäin noiden lisäksi ja etenkin jos lapsille syöttää/juottaa vielä noita samoja ja/tai käyttää niitä raskausaikana. Kuka samassa mittakaavassa yleensä sokeria käyttää? Minua ei lasketa. :D Olen siis juonut liikaa sekä kevytlimua että tavallista.
:headwall: Eli aspartaami on sun mielestä epäterveellisempää, koska sitä käytetään niin paljon, ja sokeria taas käytetään vähän? No ei niitä tytsi ihan noin vertailla.
Et oo sitten seurannut hedelmäsokerijuttuja, kuinka epäterveellisenä sokeria pidetään? Esim. ylipainoiselle suurkuluttajalle kuten sinä, parempi on keinotekoinen makeutus. Ihan totta. Eli jos lipsahtaa taas suurkulutuksen puolelle, vaihda oman terveytesi takia lightiin.

Missä mä sellaista todistusaineistoa olen vaatinut? Mä olen korostanut, jälleen kerran, että jos sinä väität jonkun olevan 100% täysin turvallista, sulla pitää luonnollisesti olla siihen jotain todisteita, muuten niin ei vain yksinkertaisesti kannata väittää. Eikö niin?

Minäkään en ole missään vaiheessa väittänyt että aspartaami tai vastaavat makeutusaineet ovat varmasti terveydelle haitallisia, koska mulla ei siitä ole mitään konkreettista todistetta. Asiasta on kyseenalaista ja ristiriitaista tietoa ja tutkimuksia, mikä saa minut epäileväksi. That's it. Ja tytsin mielipiteisiin tai kommentteihin en ota kantaa. En ole tytsi.

Asiasta ei varmaan tarvitse väitellä enempää.
Mulla on lähes samanlainen kanta, mutta kyllä niistä haittaa tiedetään olevaan, ihan jo vaikka hampaille. Eri asia sitten, kuinka paljon haittaa. Vallalla olevan käsityksen mukaan tunnuttaisiin pidettävän makeutusaineita epäterveellisinä mutta turvallisina kohtuukäytetettynä.

nou nou
:headwall: Eli aspartaami on sun mielestä epäterveellisempää, koska sitä käytetään niin paljon, ja sokeria taas käytetään vähän? No ei niitä tytsi ihan noin vertailla.
Et oo sitten seurannut hedelmäsokerijuttuja, kuinka epäterveellisenä sokeria pidetään? Esim. ylipainoiselle suurkuluttajalle kuten sinä, parempi on keinotekoinen makeutus. Ihan totta. Eli jos lipsahtaa taas suurkulutuksen puolelle, vaihda oman terveytesi takia lightiin.
Niin ja tietysti paras jos lopetat limun juonnin kokonaan. Mutta tää sokerijuttu tuntuu olevan sulle ihan uutta, tutustupa aiheeseen.

Missä niin sanoin? :D Kunhan totesin, että harva käyttää makeutusaineita kohtuullisesti. Sokeri vähän käytettynä on eri luokkaa kuin aspartaami. Missään en ole sanonut, että mehuja ja limsoja kannattaisi juoda kaksin käsin ja vielä vähän karkkia päälle.

Viimeksi muokattu:
Niin, koska kun sanoo jotain "paskaksi" niin se tarkoittaa että ei ole yhtään varma...

juu-u :whistle:

Ei herranen aika tätä saivartelua.

Kauheaa kärjistämistä siitä päästyään ja sitten yritetään muutella jo sanottuja asioita merkitykseltään toiseksi kuin missä hengessä ne on sanonut.

Joooooooopa.
Kommenttien hengestä sun tuskin kannattaa alkaa vääntämään. Eiköhän jokainen tiedä omien kommenttiensa tarkoitusperät paremmin kuin se vastapuoli. Saivartelua tosiaan.

Mä en halua syöttää mitään paskaa lapsilleni. Pidän ihan yhtä paskana niin keinotekoisia lisäaineita kuin esim. liiallista sokeria tai suolaa, eineksiä jne. Se tuskin tekee niistä kiistatta tutkimusten mukaan syömäkelvottomia. Ainakaan minä en näin kuvittele.

"vieras"
Missä niin sanoin? :D Kunhan totesin, että harva käyttää makeutusaineita kohtuullisesti. Sokeri vähän käytettynä on eri luokkaa kuin aspartaami. Missään en ole sanonut, että mehuja ja limsoja kannattasi juoda kaksin käsin ja vielä vähän karkkia päälle.
Ja mistäs helvetistä sinä tämän aivopierun revit? Mistä sinä tiedät, että HARVA käyttää makeutusaineita kohtuullisesti?

No minäpä sanon, että suurin osa käyttää makeutusaineita kohtuullisesti. Mitäs siihen sanot? Aletaan nyt keskustella tällä sun tavallasi, näet itsekin miksi ihmiset alkaa hakata päätään sun argumenteilles...

• Tykkää
Reactions: kepsis
Kommenttien hengestä sun tuskin kannattaa alkaa vääntämään. Eiköhän jokainen tiedä omien kommenttiensa tarkoitusperät paremmin kuin se vastapuoli. Saivartelua tosiaan.

Mä en halua syöttää mitään paskaa lapsilleni. Pidän ihan yhtä paskana niin keinotekoisia lisäaineita kuin esim. liiallista sokeria tai suolaa, eineksiä jne. Se tuskin tekee niistä kiistatta tutkimusten mukaan syömäkelvottomia. Ainakaan minä en näin kuvittele.

Moneskohan kerta tämä on kun takki kääntyy.

"vieras"
Aaaaaa, tämä oli siis uskon asia. No eihän siinä sitten. Siltä pohjalta kun ei löydy mistään "oikeaa" tietoa. Riippuen ihan mihin haluaa uskoa.
Loppupeleissä kyllä nykyaikana aika monet asiat ovat uskonasioita.
Virallinen totuus ei ole useinkaan absoluuttinen totuus vaan esim. ravintosuosituksissa määräävät enemmän "asiantuntijoiden" palkkapussit kuin todelliset faktat.
Ei tarvitse olla mikään järjen jättiläinen ymmärtääkseen ettei virallinen totuus välttämättä ole se oikea,absoluuttinen totuus.
Tätähän suuri osa ihmisistä kutsuu "huuhaaksi" ja "foliohattuiluksi" huijaten samalla itseään aika tehokkaasti..
Onhan jo tieteilijöilläkin eri näkemyksiä asioista, sehän on selvää!

Kehitys ei kuitenkaan koskaan mene eikä ole mennyt eteenpäin jos ihmiset eivät uskalla kyseenalaistaa ja pohtia asioita itse, etsiä paljon tietoa eri lähteistä ja eri kanteilta.
Itse uskon esim. että ravinnon tärkeyttä ja yhteyttä sairauksiin ei vielä ymmärretä ja tunneta tarpeeksi, mutta ala toivottavasti kehittyy.

Loppupeleissähän ihmiset luovat todellisuutensa itse ja yhtä ainoaa, virallista todellisuutta ei todistettavasti ole olemassakaan.

[QUOTE="vieras";28664797]Ja mistäs helvetistä sinä tämän aivopierun revit? Mistä sinä tiedät, että HARVA käyttää makeutusaineita kohtuullisesti?

No minäpä sanon, että suurin osa käyttää makeutusaineita kohtuullisesti. Mitäs siihen sanot? Aletaan nyt keskustella tällä sun tavallasi, näet itsekin miksi ihmiset alkaa hakata päätään sun argumenteilles...[/QUOTE]

Älä nyt unohda, etten usko mihinkään kohtuukäyttöön aspartaamin kohdalla. ;) Siis mielestäni sitä ei ole turvallista käyttää edes vähän. Joka tapauksessa, päivittäinen light-mehun juominen ja vaikka aspartaamilla makeutettujen jugurttien syöminen ei ole kyllä kohtuukäyttöä. Yks päivä just kattelin jostain laihdutus-ketjusta, miten moni söi päivässä monessa yhteydessä makeutusaineita. Valitettavasti osa käyttää mahd. paljon näitä kevyttuotteita lihomista välttääkseen. En tiedä, moniko käyttää makeutusaineita "vähän" ja kuinka moni "paljon" enkä ole kiinnostunut siitä. Enemmän kiinnostaa, onko aspartaami alkuunkaan turvallinen.

nou nou
Missä niin sanoin? :D Kunhan totesin, että harva käyttää makeutusaineita kohtuullisesti. Sokeri vähän käytettynä on eri luokkaa kuin aspartaami. Missään en ole sanonut, että mehuja ja limsoja kannattaisi juoda kaksin käsin ja vielä vähän karkkia päälle.
" harva käyttää makeutusaineita kohtuullisesti." No voisko olla että vielä harvempi käyttää sokeria kohtuullisesti.

Pystytkö sä edes keskustelemaan mistään ilman tollasta typerää vittuilua tai henkilökohtaista hernepellon nokkaan kiskomista? Mielipide on alusta loppuun ollut sama, suhtaudun kriittisesti makeutusaineiden turvallisuuteen. Miten se takki siinä matkalla on kääntynyt? Tai älä edes vastaa..
Minä vaan satun huomaamaan kun henkilö yrittää väännellä kommentteja, omiaan tai toisen. Onhan se ihan hiton ärsyttävää vastapuolelle. Ei siinä mistään herneistä ole kyse.

Onnea tyhmempien keskustelijoiden kanssa.

"vieras"
Älä nyt unohda, etten usko mihinkään kohtuukäyttöön aspartaamin kohdalla. ;) Siis mielestäni sitä ei ole turvallista käyttää edes vähän. Joka tapauksessa, päivittäinen light-mehun juominen ja vaikka aspartaamilla makeutettujen jugurttien syöminen ei ole kyllä kohtuukäyttöä. Yks päivä just kattelin jostain laihdutus-ketjusta, miten moni söi päivässä monessa yhteydessä makeutusaineita. Valitettavasti osa käyttää mahd. paljon näitä kevyttuotteita lihomista välttääkseen. En tiedä, moniko käyttää makeutusaineita "vähän" ja kuinka moni "paljon" enkä ole kiinnostunut siitä. Enemmän kiinnostaa, onko aspartaami alkuunkaan turvallinen.
Eli sun mielestä parempi olla ylipainoinen, kuin käyttää makeanhimon tyydyttämiseen light-tuotteita?

No, mun mielestä parempi olla normaalipainoinen ja hillitä satunnainen makeanhimo light-tuotteilla. Ja veikkaanpa, että aika moni on mun väitteen takana.

[QUOTE="vieras";28664763]No aika monessa viestissäsi muissa ketjuissa paasaat siten, että ajattelin sun kuvittelevan niin. Miksi sua kiinnostaa maidon terveellisyys, jos et edes käytä enää kauheasti maitotuotteita? Itseäni ei kiinnosta esim. light-limujen terveellisyys, kun en niitä käytä. Tai älä vastaa, ei mua kiinnosta sekään. En jaksa ylipäänsä maallikko-julistajia, joilla ei ole aiheesta mitään muuta tietoa kuin eri paikoista revityt itselle mieluisat tutkimustulokset.[/QUOTE]

Ahaa, sinua ei kiinnosta kansanterveys missään määrin? =) Kyllä mua kiinnostaa, mitä ihmiset yleisesti syövät/juovat jne. ja etenkin, mitä suositukset sanovat. Tärkeintä olisi, että kaikilla olisi riittävästi tietoa asioista, jotta voisivat tehdä päätöksiä. Eihän mulla ole lapsiakaan, mutta silti toivon yhteiskunnallisten hyötyjen takia, että imetys olisi yleisempää.

"vieras"
Olisi kyllä varmaan parasta ihmiselle jos sitä sokeria EIKÄ keinotekoisia makeuttajia käytettäisi..
Miksei esim. jugurttia voi syödä maustamattomana?
Lisätä vaikkapa luomuhunajaa vähän jos makeutusta tahtoo..
Muuten olen kyllä sitä mieltä että aito tavara voittaa aina ehdottomasti keinotekoisen terveellisyydessään, mutta sokeria tuskin mihinkään tarvitsee.

Yhteistyössä