[QUOTE="vieras";28659738]Lapsen kannalta tosiaan on parempi, että on edes joku joka jaksaa huolehtia tästä. Kuitenkin on äärimmäisen normaali reaktio vanhemmalla, että jos on sovittu, että toisen sairaalassa olo ajan ihminen huolehtii lapsesta, toinen suuttuu ja pettyy jos lapsi joutuu yöksi hoitoon, jossa ei ole ennen ollut. Olisi tosi outoa ja huolestuttavaa jos ap olisi vain ihansama - asenteella tai ei välittäisi - kuten ap:n olisi pitänyt olla, että se olisi ollut ok Madicken mielestä. Sen lisäksi, että ap ajattelee siinä lastansa, hän myös on pettynyt, koska isä ei huolehtinut lapsesta niin kuin oli sovittu vaan toimi selän takana toisin - ja niin kuka tahansa hyvä (!) äiti/isä olisi.[/QUOTE]
Muistelen että tuossa jossain välissä kirjoitinkin että ymmärrän kaikenlaista asiaan liittyvää ärsyyntymistä - myös sellaista mikä ei millään lailla liity koko lapseen vaan ihan aikuisten väleihin.
Henk.koh en vaan jaksa uskoa että tapaus jossa (ilmeisesti yli 2v?) lapsi laitetaan eka kertaa yökylään mummolleen on lastensuojelutapaus. Siitäkään huolimatta että isovanhemmat ovat nähneet lasta varsin vähän. Enkä usko että äidillä on mitään laillista oikeutta olla tarkastamassa ja määrittelemässä kenelle isä saa jättää lasta hoitoon, jos siis hoitopaikoissa ei ole mitään vikaa. Siksi näkisin äidin oikeudet estää tuon yökyläilyn varsin pieniksi ja ehkä kannattaisi siksikin yrittää hoitaa juttua sopuisammin. Unohtaa ne miehen (itsekäs sika joka ei edes kahta viikkoa viitsi lastaan hoitaa) ja isovanhempien (eivät ole ollenkaan lapsesta kiinnostuneita) haukkumiset ja keskittyä kaupittelemaan miehelle vaihtoehtoa että ennen tuota yökyläilyä viettäisivät aikaa isovanhemmilla tai nämä vaikka tulisivat hoitamaan lasta isän luo tms.
Itse voin olla välinpitämätönkin koska olen pystynyt jättämään lapsia isänsä tai ihan vieraidenkin ihmisten hoitoon (päiväkoti, koulu...) ilman että minun on ollut kokoajan pakko tietää missä he ovat ja mitä tekevät. Olen jopa pystynyt nauttimaan lapsivapaista ajoista jne.