[QUOTE="vieras";28654375]Mitä haittaa on siitä, että halveksii valmisruokia? Minä voin kertoa halveksivani valmisruokia, siis tarkoitan juurikin valmisaterioita, jotka otetaan vaan pussista tai purkista ja lämmitetään ja syödään siihen mitään lisäämättä tai poisottamatta. Mun mielestä se on äärimmäisen typerää, lisäaineita noissa tuotteissa on pilvin pimein eikä niitä pitäisi käyttää kuin äärimmäisessä hädässä. Meillä söi lapsi mikroaterian viimeksi kun oltiin miehen kanssa molemmat yhtäaikaa vatsataudissa eikä oikean ruoan tekeminen onnistunut mitenkään kun vuorotellen lensi molemmista päistä. Muissa tilanteissa ei valmisruokia anneta.[/QUOTE]
Mikä näistä aineista on lisäaine?
Saarioisten makaronilaatikko
Ainesosat: Makaroni (vehnä), naudanliha 18 % (Suomi), rasvaton maito, vesi, kananmuna, kuohukerma, suola, rypsiöljy, valkopippuri. Ruokasuolapitoisuus 0,8 %.
tai
Atria chili con carne mikroateria
kastike 210 g (vesi, sian- ja naudanjauheliha (25 %), tomaatti, kidneypapu, paprika, mausteet (mm. valkosipuli, paprika, cayenne, chili, korianteri, juustokumina), maissi, tomaattipyre, sipuli, muunnettu maissitärkkelys, sokeri, rasvajauhe (kasviöljy), suola, aromit, kaakaojauhe), keitetty riisi 140 g ??
Tuo on mun mielestä niin hilpeää että Suomalaiset vauhkoavat pää punaisena lisäaineista ja suolasta, kun sitten itse lykkäävät kotiruokaansa tupla määrän suolaa, lihaliemikuution ja kaiken huipuksi aromaattia...