kaverin miehiin ei kosketa! välikädessä :/

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"mies"
Helpompaa olisi, jos naiset pitäisivät sakset kiinni näissä tilanteissa. Nainen kun viime kädessä sen suostumuksen yhdyntään antaa, jos ei raiskauksesta kyse ole.

Näin naisvaltaisessa maassa nämä tilanteet tulevat valitettavasti kasvamaan. Toista se on tasapainoisemmissa maissa, joissa mies kunnioittaa naisen seksuaali-intimiteettiä enemmän ja jossa yksikin naisen oma huoramainen käytös tai toisaalta miehen sana siihen suuntaan on väärin ja häpeä. Eli yhtäältä nainen haluaa käyttäytyä hyvin (ei halua "yliseksualisoida" itseään eikä mainettaan, alkaen pukeutumisesta) ja toisaalta miehet kunnioittavat ja "palvovat" naisiaan enemmän romanttisesti ja klassisen kaavan mukaan. Esim. Ranskassa mennään näin yleisesti. Naisen seksuaalisuus on hyvä renki, mutta huono isäntä ja jotkut naiset itse tietävät tämän :)

No mä kertoisin ihan takuulla, samoin mä haluaisin kuulla heti jos mun mies ja kaveri hääräilis mun selän takana!
Antasin 24h aikaa jomman kumman kertoa tai mä kertoisin.. Vituttaa tommoset luuserit ku pitää tehdä tollasta paskaa..

vierass
Vastaavan kokeneena ja puolelle ystävistä "potkut" antaneena sanoisin, että KERRO. Eipä tuntunut yksikään jo tietäneistä ystävistä ystävältä, kun asia selvisi. Oksetti, oksetti ja oksetti. Mun mielestä ne ystävät olivat valinneet puolensa siinä kohtaa, kun olivat jättäneet kertomatta, mitä selkäni takana tapahtuu.

Ja tässä meni siis multa hyvin moni ystävä, jotka olin tuntenut jo ennen ala-astetta :(

"huoh"
[QUOTE="mies";28642829]Helpompaa olisi, jos naiset pitäisivät sakset kiinni näissä tilanteissa. Nainen kun viime kädessä sen suostumuksen yhdyntään antaa, jos ei raiskauksesta kyse ole.

Näin naisvaltaisessa maassa nämä tilanteet tulevat valitettavasti kasvamaan. Toista se on tasapainoisemmissa maissa, joissa mies kunnioittaa naisen seksuaali-intimiteettiä enemmän ja jossa yksikin naisen oma huoramainen käytös tai toisaalta miehen sana siihen suuntaan on väärin ja häpeä. Eli yhtäältä nainen haluaa käyttäytyä hyvin (ei halua "yliseksualisoida" itseään eikä mainettaan, alkaen pukeutumisesta) ja toisaalta miehet kunnioittavat ja "palvovat" naisiaan enemmän romanttisesti ja klassisen kaavan mukaan. Esim. Ranskassa mennään näin yleisesti. Naisen seksuaalisuus on hyvä renki, mutta huono isäntä ja jotkut naiset itse tietävät tämän :)[/QUOTE]

tää valopää täällä taas esiintyy... huoh.

Tästäkään kommentista ei ota mitään tolkkua eikä se varmaan ole tarkoituskaan. Putooko Fresita liian noppeesti ni että täytyy yrittää nakutella konetta välillä?

"vieras"
Siinä vaiheessa, jos mun miehen pettäminen ois ihan julkisesti muidenkin tiedossa, niin ehdottomasti haluaisin asian tietää pikapikaa!! En haluaisi olla se, jota seläntakana säälisteltäisiin, kun mies ei osaa pitää housujaan jalassa. Mä ehkä ekana menisin sen miehen puheille ja ilmoittaisin, että nyt ois hyvä valaista vaimoa asiasta. Ja jos liittoaan haluaa jatkaa, niin pitää olla valmis ottamaan se kaikki paska niskaan, mitä tästä on aiheutunut. Jos mies tosiaan ei vain uskalla vaimolle kertoa eroa haluavansa, niin sitten kertoisin asian vaikka itse. Silläkin uhalla, että mut lahdattaisiin. En kykenisi seuraamaan vierestä, jos kaveri olisi mulle tärkeä. Jonkun vieraan tai hyvää päivää-tutun kanssa asia olisi kinkkisempi.

"mies"
[QUOTE="huoh";28642848]tää valopää täällä taas esiintyy... huoh.

Tästäkään kommentista ei ota mitään tolkkua eikä se varmaan ole tarkoituskaan. Putooko Fresita liian noppeesti ni että täytyy yrittää nakutella konetta välillä?[/QUOTE]

No siis... Ongelma on rakenteellinen. Meidän yhteiskunnassa naiset ovat todella vahvassa asemassa ulkomaailmaan nähden. Tästä seuraa vaikutuksia myös sosiaalisiin suhteisiin. Naiset juhlistavat seksuaalista vapauttaan, mutta moraalinen hinta on tällaisissa tapauksissa varsin kova.

Naiset pitäisi jotenkin, esim. keskustelulla ja tutustumalla ulkomaiden tapaan hoitaa nämä asiat ja olla seksuaalinen nainen, saada pois tästä valta-asemasta niin tilanne tasoittuu ja kaikki voittavat. Miehet alkavat taas kunnioittaa naisia ihmisinä, kokonaisina olentoina ja lähestyä heitä tietyllä arvokkuudella. Naiset alkavat taas käyttäytyä moraalisemmin ja lojaalimmin miehiä kohtaan ja "palvella" miehiä enemmän.

Nyt ollaan menossa ääripäästä toiseen eli liian moraalittomaan vapauteen (kun kukaan nainen ei halua olla "siveyden sipuli"). Kohtuus ja viisaus, välimaasto, on hämärtymässä. Naiset ovat avainasemassa kysymyksessä, koska nainen on aina se viimeinen sinetti sukupuolisuhteissa.

Mie haluaisin ehdottomasti tietää ja olisin kiitollinen kertojalle.
Tässä tapauksessa ei vain mies olisi pettänyt luottamusta vaan myös ystävä.

"mies"
ei rakkautta voi valita kun se vaan tulee
Sen voi valita katkaisemalla vanhan suhteen. Egoistinen paska panee kaikkea itselle mukavaa.

Naisten älykkyydestä ei valitettavasti kerro paljon se, että usein he oikeuttavat tämän toimintansa kuvittelemalla (rasistisesti muuten) miesten ryhmänä toimivan juuri näin. Eli palataan tähän rakenteelliseen naisten ylivallan ongelmaan, josta itse olen paljon kirjoittanut tänne.

• Tykkää
Reactions: Pinki
[QUOTE="mies";28642923]Sen voi valita katkaisemalla vanhan suhteen. Egoistinen paska panee kaikkea itselle mukavaa.

Naisten älykkyydestä ei valitettavasti kerro paljon se, että usein he oikeuttavat tämän toimintansa kuvittelemalla (rasistisesti muuten) miesten ryhmänä toimivan juuri näin. Eli palataan tähän rakenteelliseen naisten ylivallan ongelmaan, josta itse olen paljon kirjoittanut tänne.[/QUOTE]

Peukutan ekaa kappaletta.

• Tykkää
Reactions: Data
[QUOTE="mies";28642923]Naisten älykkyydestä ei valitettavasti kerro paljon se, että usein he oikeuttavat tämän toimintansa kuvittelemalla (rasistisesti muuten) miesten ryhmänä toimivan juuri näin. Eli palataan tähän rakenteelliseen naisten ylivallan ongelmaan, josta itse olen paljon kirjoittanut tänne.[/QUOTE]

Yksilön älykkyydestä...

"vieras"
[QUOTE="mies";28642876]No siis... Ongelma on rakenteellinen. Meidän yhteiskunnassa naiset ovat todella vahvassa asemassa ulkomaailmaan nähden. Tästä seuraa vaikutuksia myös sosiaalisiin suhteisiin. Naiset juhlistavat seksuaalista vapauttaan, mutta moraalinen hinta on tällaisissa tapauksissa varsin kova.

Naiset pitäisi jotenkin, esim. keskustelulla ja tutustumalla ulkomaiden tapaan hoitaa nämä asiat ja olla seksuaalinen nainen, saada pois tästä valta-asemasta niin tilanne tasoittuu ja kaikki voittavat. Miehet alkavat taas kunnioittaa naisia ihmisinä, kokonaisina olentoina ja lähestyä heitä tietyllä arvokkuudella. Naiset alkavat taas käyttäytyä moraalisemmin ja lojaalimmin miehiä kohtaan ja "palvella" miehiä enemmän.

Nyt ollaan menossa ääripäästä toiseen eli liian moraalittomaan vapauteen (kun kukaan nainen ei halua olla "siveyden sipuli"). Kohtuus ja viisaus, välimaasto, on hämärtymässä. Naiset ovat avainasemassa kysymyksessä, koska nainen on aina se viimeinen sinetti sukupuolisuhteissa.[/QUOTE]

Ota nyt jo se menolippu sinne Ranskaan. Ja myös pysy siellä loppuikäsi.

Onneksi naiset Suomessa tietävät oman arvonsa ja kieltäytyvät "palvelemasta" miehiä. =)

"mies"
Yksilön älykkyydestä...
Puhuisin itse suuntauksesta. Miesten toimintaan vetoaminen on melko yleistä omien havaintojeni mukaan naisilla monessa elämäntapoihin, moraaliin ja asenteisiin liittyvässä asiassa. Tämä kuvio on juuri se "kuin miehen" sudenkuoppa. Sen filosofinen, esteettinen, eettinen, yhteiskunnallinen ja älyllinen arvo on omasta näkökulmastani katsoen lähellä nollaa.

[QUOTE="mies";28642993]Puhuisin itse suuntauksesta. Miesten toimintaan vetoaminen on melko yleistä omien havaintojeni mukaan naisilla monessa elämäntapoihin, moraaliin ja asenteisiin liittyvässä asiassa. Tämä kuvio on juuri se "kuin miehen" sudenkuoppa. Sen filosofinen, esteettinen, eettinen, yhteiskunnallinen ja älyllinen arvo on omasta näkökulmastani katsoen lähellä nollaa.[/QUOTE]

Sinä harrastat samaa naisten suhteen. En pidä tuota ominaisuutta feminiinisenä tai maskuliinisena.

[QUOTE="mies";28643017]Itse asiassa en harrasta. :) Toimintani ei ole naisista riippuvaista, olen tätä vapaampi.

Minustakaan tuo ominaisuus ei ole feminiininen tai maskuliininen, enemmän diskursiivinen ja kulttuurinen.[/QUOTE]

Toimintasi ei siis ole naisista riippuvaista? Kuitenkin naisten käyttäytyminen on iso huolenaihe sinulle. Lisäksi ajattelet naisia ryhmänä mistä syytät naisia.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
"hmmm"
Puhut miehen kanssa ja annat hänelle valintamahdollisuuden kertoa. Älä ensimmäiseksi vaan sille vaimolle kerro. Silloin kärsit itse eniten. Ja petturiystävää en enää ystävänä pitäisi. Joku kaunis päivä se vehtaisi oman miehenikin kanssa...

"mies"
Toimintasi ei siis ole naisista riippuvaista? Kuitenkin naisten käyttäytyminen on iso huolenaihe sinulle. Lisäksi ajattelet naisia ryhmänä mistä syytät naisia.
Naisten toiminta on huolestuttavasti miehistä riippuvaista - haluaisin heidän olevan vapaita l. miehistä riippumattomia, nyt suunta on miesten jäljittelyyn, mikä ei kanna älyllisesti. Materiaalinen ja työelämän naisen vapaus on meillä todella isoa, mutta eksistentiaalinen ja katsomuksellinen vapaus todella pientä tai sitä ei edes huomioida. Ei ole harvinaista ekstrapoloida yhteiskunta-asemasta koko olemassaoloon ohittaen näin filosofiset, esteettiset, eettiset ja ajatteluun liittyvät kysymykset täysin. Jotka nimenomaan ovat niitä inhimillisesti tärkeitä etenkin naisten tapauksessa.

Naiseus Suomessa on vähän kuin ihmiskeho, jonka jalat ovat valtavat ja vahvat mutta ylävartalo ja aivot varsin kehittymättömät.

Minun toimintaani eivät säätele naiset - tämä kysymys on lähinnä henkistä painia ja osaksi jopa leikkiä tällä palstalla.

En ajattele naisia ryhmänä, vaan nykyisiä naisten ajattelusuuntauksia/-trendejä. Kritisoin näitä suuntauksia, mielestäni sangen hyvästä syystä. Jätän kuitenkin aina tilaa poikkeuksille. Toivoisin juuri enemmän poikkeuksia, lyhyesti sanoen.

"mies"
Virhe on siis juurikin se tiivistetysti, että "hypätään" materiaalisesta ja yhteiskunnallisesta "siinä kuin mieskin" -kuviosta älylliseen, eettiseen ja esteettiseen "siinä kuin mieskin" -kuvioon. Maalataan jälkimmäinen samalla värillä kuin edellinen. Ihmiskeho-analogiassa uskotellaan vahvojen jalkojen riittävän korvaamaan heikon yläkropan ja aivot.

Paha, paha virhe ja kirjan arvoinen kysymys/ongelma :)

"wtf"
[QUOTE="vieras";28642339]Sano kaverille, sille pettäjälle, että sinä et pyytänyt saada tietää tuollaista salaisuutta etkä sen kanssa voi elää, joten aiot kertoa yhteiselle kaverillenne, ellei tämä pettäjämies itse nyt kerro.[/QUOTE]No EI helvetissä. Mikä siinä on että naiset kokevat pakottavaa tarvetta sekaantua asioihin jotka eivät heille kuulu.

ÄLÄ TYÖNNÄ NENÄÄSI TOISTEN ASIOIHIN. Piste.

Keittiönoita
Suurin osa naisista haluaisi tietää, jos puoliso pettää. Suurin osa naisista myös toivoo ystävältään lojaaliutta. Ap on tosiaankin ikävässä välikädessä eikä tuossa oikein auta muu kuin valita, kummalle ystävälleen haluaa olla lojaali: petetylle vai pettäjälle. Molemmille ei voi olla.

Keittiönoita
[QUOTE="wtf";28643195]No EI helvetissä. Mikä siinä on että naiset kokevat pakottavaa tarvetta sekaantua asioihin jotka eivät heille kuulu.

ÄLÄ TYÖNNÄ NENÄÄSI TOISTEN ASIOIHIN. Piste.[/QUOTE]
Kyllä ne vaan miehetkin kertovat kaverilleen, jos tietävät kaverin vaimon salarakkaasta.

"..."
Kertoisin välittömästi petetylle osapuolelle. Mun tehtävä ei ole pimitellä toisten paskaa käytöstä, enkä haluaisi sen asian kanssa elää itsekseni. Jos mulle tuon jälkeen suututtaisiin, olisin sitten tyytyväinen että pääsin näistä ihmisistä eroon. En tarvitse selkäänpuukottajia ja ala-arvoisuuksia ystävikseni.

Minusta tämä on aivan yksinkertainen asia.

tjaah
[QUOTE="mies";28643190]Virhe on siis juurikin se tiivistetysti, että "hypätään" materiaalisesta ja yhteiskunnallisesta "siinä kuin mieskin" -kuviosta älylliseen, eettiseen ja esteettiseen "siinä kuin mieskin" -kuvioon. Maalataan jälkimmäinen samalla värillä kuin edellinen. Ihmiskeho-analogiassa uskotellaan vahvojen jalkojen riittävän korvaamaan heikon yläkropan ja aivot.

Paha, paha virhe ja kirjan arvoinen kysymys/ongelma :)[/QUOTE]

Entäs mitä miehille pitäisi tehdä? Nimimerkki "mies" niputtaa naiset kastiin, jotka käyttäytyvät hänen käsityksensä mukaan väärin yhteiskunnassa. Mikäli nimimerkki on itse mies, kuten nimimerkistä voisi päätellä, kuvittelisin lähtökohtaisesti järkevämpää olevan pohtia mieskunnan ryhmäkäyttäytymistä sekä yksilökäyttäytymistä, ja miten miesten ehkä pitäisi tarkastella omaa toimintaansa ja muuttaa mahdollisesti sitä?

Nimittäin sopeutumista on pyrkiä muokkaamaan sitä mitä voi muokata maailmassa, psykoottista taas on yrittää muokata maailma itsellensä sopivaksi elinympäristöksi.

Mutta ehkäpä nimimerkki lähtee hakemaan muutosyritystään naisista, koska kokee miehet toivottomiksi tapauksiksi?

Itse en noin kovin kategorisoisi miehiä ja naisia. Yksilöitähän täällä kai ollaan...

"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28643220:
Suurin osa naisista haluaisi tietää, jos puoliso pettää. Suurin osa naisista myös toivoo ystävältään lojaaliutta. Ap on tosiaankin ikävässä välikädessä eikä tuossa oikein auta muu kuin valita, kummalle ystävälleen haluaa olla lojaali: petetylle vai pettäjälle. Molemmille ei voi olla.
Asiassa ratkaisee universaalimman tason moraali. Jos on niin, että universaalisti toisen pettäminen ja sen salaaminen on väärin, mielestäni sitä kannattaa seurata.

On kyllä aika ainutlaatuista, että nainen paneskelee näin vallattomasti. Vähän sellaista "potut pottuina" meininkiä tämän toiminnan perustana yleisesti on eli kun miehet kokonaisena ryhmänä X, niin me naisetkin X. Idiotismia puhtaimmillaan ja juuri Suomessa tavattavaa sellaista.

Yhteistyössä