kaverin miehiin ei kosketa! välikädessä :/

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
mua inhottaa. asiahan ei minulle kuulu mutta avaudumpa nyt täällä edes. sain tuossa pyhinä tietää, että kaverini heilastelee yhteisen kaverimme miehen kanssa o_O hän avautui minulle kuinka on niin ihastunut ja tuo mies harkitsee eroa tästä kaveristamme jonka kanssa on naimisissa ja heillä on lapsia, ja alkaisi olla tämän toisen kaverini kanssa. mutta nyt kuulema ei vielä tiedä mitä tekisi ja pyörii molempien sängyissä.
hyi että mua alko inhottaa. koitin puhua tälle kaverille että antaa nyt hyvänen aika olla ei kavereien miehiin kosketa, mutta ei tuntunut menevän perille kun "se on niiiin ihana". en haluaisi sekaantua, mutta tunnen nyt olevani pahassa välikädessä. tosi pahalle tuntuu tuon petettävän kaverini puolesta :(

mitä teen? olenko hiljaa ja olen kuin en tietäisi mitään?

NO voi perse mikä tilanne... Mä varmaan kertoisin petettävälle. Siis toi on todella vittumaista toimintaa "ystävältä"! JA jos MINÄ oisin se ketä kusetetaan haluisin tietää, en antais pimittämistä anteeksi... Kamalinta varmasti ois olla se viimenen joka tietää että oma äijä pettää.

• Tykkää
Reactions: Pinki
"a p"
men itsellä niin luotto tuohon kaveriin ettten usko että meidän välit voi enää ikinä olla sitä mitä ennen :( on niin kurja olo. pitää varmaan yrittää ottaa asia puheeksi,kun vaaan tietäs miten. kamala tilanne :'(

fewq
[QUOTE="vieras";28642339]Sano kaverille, sille pettäjälle, että sinä et pyytänyt saada tietää tuollaista salaisuutta etkä sen kanssa voi elää, joten aiot kertoa yhteiselle kaverillenne, ellei tämä pettäjämies itse nyt kerro.[/QUOTE]

Mä tekisin varmaankin näin.

"a p"
sen tiesin etukäteen että kaverillani ja tällä miehellä on ollut jotain ongelmia tässä lähiaikoina, mutta kuvittelin että ne on niin tavallisia elämän alamäkiä ja he pääsevät sen yli. pitkään ovat yhdessä olleet, taitaa 10v lähennellä jo. kaksi lasta on heillä.
mut miten tämmönen asia kerrotaan??? mä niin toivon etten olis kuullut mitään ja olisin autuaan tietämätön tästä tai olis joku vieras mies. itkettää.

"vieras"
Sun velvollisuus on kertoa!! Kerrot niinkuin itse asian kuulit, ja voit näyttää oman järkytyksesi ja ilmaise selkeästi että sinä et hyväksy tuollaista! Muuten saatat menettää ystäväsi!

Kzjd
Sanot sille miehelle, että tekee valintansa heti tai se kerrot kaiken sille petetylle. Sillä miehellä on menetettävää, ei varmaan jää tuohon tilanteeseen, jos tietää että paljastuu. Tartteeko petetyn saada tietää, jos mies lopettaa irtosuhteen?

saman kokenut
Tää on niin inhottavan yleistä et aina joku joutuu näissä keisseissä välikäteen. Mä en enää koskaan puutu toisten asioihin, sain kaikkien vihat niskaani lopuksi elämääni kun menin kertomaan. Mieti siis tarkkaan kertomisen edut ja haitat ja sitä että oletko valmis ottamaan riskin että menetät kaiken luottamuksen.

Sanot sille miehelle, että tekee valintansa heti tai se kerrot kaiken sille petetylle. Sillä miehellä on menetettävää, ei varmaan jää tuohon tilanteeseen, jos tietää että paljastuu. Tartteeko petetyn saada tietää, jos mies lopettaa irtosuhteen?
Mun mielestä tarvitsee, koska mies on pettänyt kaverin kanssa. Ainakin itse haluaisin tietää tuollaisessa tilanteessa, joku yksittäinen moka tuntemattoman kanssa olisi eri asia. Mutta mä myös vaatisin osapuolia kertomaan petetylle, antaisin vaikka viikon aikaa, tai sitten kertoisin itse.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28642339]Sano kaverille, sille pettäjälle, että sinä et pyytänyt saada tietää tuollaista salaisuutta etkä sen kanssa voi elää, joten aiot kertoa yhteiselle kaverillenne, ellei tämä pettäjämies itse nyt kerro.[/QUOTE]

Loistava ohje. Kannatan täysillä.

"hmh"
Suurin piirtein saman suuntaista neuvoa. Riippuu tietty kaverisuhteiden syvyydestäkin nää jutut.

Nuorempana paras ystävättäreni kertoi mulle pettävänsä miestään yhteisen tuttavamme kanssa; tiesin tuttavan olevan naimisissa ja tiesin hänen vaimonsakin. Koin myös ystävättäreni puolison läheiseksi ystäväkseni (ja koen edelleen). Olin tosi vihainen ystävättärelleni, ja kerroinkin sen hänelle. En ollut pyytänyt saada tietää, en ollut tehnyt tällaista valintaa petollisen salaisuuden jakamisesta, vaan hän oli tehnyt sen puolestani määkäisemällä äklötyksensä minullekin. Ystävyytemme kesti; en puhunut petetylle vaimolle enkä pettämisen toiselle osapuolelle (eivätkä nämä mitään läheisiä kavereita edes olleet mulle, tosiaan pelkkiä tuttuja), mutta enpä noiden kanssa juuri enää tekemisiin hakeutunut. Ystävättären puoliso oli kimurantimpi juttu. Pariskunta on naimisissa vieläkin, petos kaukana takana, mies ei tiedä vieläkään. Ystävä olen molempien kanssa, mutta miespuolinen osapuoli on jostakin jakamisesta osaton. Toisaalta tällä hetkellä molemmat onnellisisa liitossaan, samoin nyt jo aikuiset lapset. Että ehkä se ystävättären haukkuminen auttoi.

"mami"
Kannattaa kuitenkin muistaa, että usein viestinviejä ammutaan. Eli ystäväsi voi kohdistaa vihansa myös sinuun ja teilläkin menee välit. Ensisijaisesti koittaisin saada petturiosapuolet kertomaan itse. Jos eivät kerro, sitten ei olisi vaihtoehtoja vaan menisin kertomaan itse.

"vieras"

Tätä todennäköisesti pettävä naiskaveri juuri toivookin, sotkijta selvittäköön itse asiansa ei siihen tarvitse muita sotkea.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28642397]Kerro miehen vaimolle eli petetylle kaverillesi, niin miehen ei tarvitse miettiä, mitä tekisi.[/QUOTE]

Asia ei välttämättä ole ihan noin yksioikoinen.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28642509]Tätä todennäköisesti pettävä naiskaveri juuri toivookin, sotkijta selvittäköön itse asiansa ei siihen tarvitse muita sotkea.[/QUOTE]

Jos mies olisi vaimoaan jättämässä oikeasti, ei se molempia paneskelis. Eli tuskin tämä pettäjänainen toivoo, että mies saa tietää hänen kertoneen heidän suhteestaan muille, hän siinä kenkää saa jos vaimo ei miestään jätä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28642549]Jos mies olisi vaimoaan jättämässä oikeasti, ei se molempia paneskelis. Eli tuskin tämä pettäjänainen toivoo, että mies saa tietää hänen kertoneen heidän suhteestaan muille, hän siinä kenkää saa jos vaimo ei miestään jätä.[/QUOTE]

Usein kakkosnainen kuvittelee olevansa se ykkönen, mies vain ei saa kerrottua sille hankalle luuserivaimoilleen, niinpä avitetaan tilannetta kertomalla itse asia suoraan vaimolle tai sitten näin kaverin kautta niin kuin ap:lle on käymässä. Itse en moiseen suostuisi.

"..."
Mun äidille kävi noin ollessani lukiossa ja hän vieläkin ajattelee että oli inhottavaa tietää viimeisenä. Hän ei enää luottanut mieheensä. Sain pettämisen selville ja kerroin, ja minua uhkailtiin ja häiriköitiin pitkän aikaa. Myös mahdollisen kertojan osa on siis vaikea.

Tämän takia olisi reilua, että jokainen itse kertoo kumppanilleen kun ei enää kiinnosta ja SITTEN VASTA siirtyy seuraavaan.

"mies"
Mä en enää koskaan puutu toisten asioihin, sain kaikkien vihat niskaani lopuksi elämääni kun menin kertomaan.
No ei tuo nyt ole viisasta. Varmasti 80 % ihmisistä ei hyväksyisi tuollaista. Jos sinun kaverisi rankaisivat sinua siitä, että et hyväksynyt asiaa, ei sellaisella kaveriporukalla ole mitään arvoa. Olkaa itsenäisiä tällaisissa tärkeissä asioissa.

"Vieras"
Kertoisin, ehdottomasti. En edes miettisi.

Kerrot suoraan petetylle ystävällesi (tai taatusti menetät hänet, jos ja kun hän saa joskus tietää, että sinä olet tiennyt) tai sitten tosiaan annat hänen pettäjämiehelleen vaihtoehdoiksi kertoa itse tai sinä kerrot.

Mitä pikemmin kerrot, sen parempi. Heillä on mahdollisuus alkaa korjata suhdettaan tai vaihtoehtoisesti erota. Veikkaan tuota ensimmäistä.

Ajattele vaikka omalle kohdallesi, tottakai haluaisit tietää. Ja mahdollisimman nopeasti, ennen kuin saavat enemmän vahinkoa aikaan. Ja tuollaisen "ystävän", joka ystävien miehien kanssa vehtaa selän takana, blokkaisin kylmästi ulos ystäväpiiristäni. En halua tuollaisia ystäviä, niin kylmältä kuin kuulostaakin. Ehkä hän on joskus tulevaisuudessa sinun miehesi kimpussa..

Yhteistyössä