Ammattisi ja autosi?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
78 jatkaa: Työnantajani siis kustantaa kuljettajan ja autot, yleensä aamulla on sellainen joku VDL Citea pirtsakoine kuljettajineen käytössä. Auto- ja kuljettajan palvelut ovat käytössäni myös vapaa-ajalla. Veroa maksan hieman alle sata euroa vuodessa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28630577]78 jatkaa: Työnantajani siis kustantaa kuljettajan ja autot, yleensä aamulla on sellainen joku VDL Citea pirtsakoine kuljettajineen käytössä. Auto- ja kuljettajan palvelut ovat käytössäni myös vapaa-ajalla. Veroa maksan hieman alle sata euroa vuodessa.[/QUOTE]

Siis tästä autoilusta maksan tuon verran veroa.
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";28630580]Siis tästä autoilusta maksan tuon verran veroa.[/QUOTE]

Ei taida kuitenkaan olla yksityisessä käytössä....:) Eli voi olla, ettei mökille tai kovin kauas vie tuo auto eikä kuski...
 
Riisisuklaa
Meillä on pienet palkat. Mies raksamies, mutta palkka on pieni ja töitä ei aina ole niin paljon tarjolla, kuin tarvis. Mä olen niinkin karmeassa työssä, kuin Siwan kassalla :) Ennen kuin joku alkaa naureskella siwan kassatädille, niin mä viihdyn työssäni helkkarin hyvin!

Meillä on tuliterä mersu, E-sarjan. Maksoi kymmeniä tuhansia. Meillä on autosta lainaa alunperin 15.000. Miehen isä kuoli, joten sai perintöä ja laittoi kaikki perintörahansa mersuun + lainaa päälle. Mä en pidä itsekään mieheni tekoa kovin fiksuna, mutta noh. Menee se näinkin.
 
Bubuliina
Meidän auto on kyllä rahoituksella ja eriä jäljellä ihan helkkarin paljon. Käsirahan maksoimme, josta osa tuli vanhasta autostamme vaihdosta ja osta säästöstä ja osa lainattiin mun äidiltäni.
Meillä on Volvon maasturi vuosimallia 2010.

Minä olen koulutukseltani partuikampaaja, mutta työskentelen kouluavustajana ja mies on putkifirmassa asentaja.
 
Suomen rikkaat ajavat... Skodalla | Kauppalehti.fi

On muuten ihan helkkarin totta. Meilläkin töissä on niinpäin, että mitä ylemmäs mennään, sitä ns. normaalimpi auto ja kaikkein kalleimmat ökyautot taitavat löytyä lähäreiltä ja meidän toiselta keittäjältämme.

Mä olen sosionomi ja ajan Auriksella -09.

Minä myös olen töissä huomannut, että hoitajilla on paljon kalliimmat autot, kuin meillä lääkäreillä :)
 
noei
Meilläkin töissä on niinpäin, että mitä ylemmäs mennään, sitä ns. normaalimpi auto ja kaikkein kalleimmat ökyautot taitavat löytyä lähäreiltä ja meidän toiselta keittäjältämme.
En tunnista tuota ilmiötä yhtään, sitä paitsi mistäs sitä tietää oman firman työntekijän puolison tuloista. Yleensähän ne autot ostetaan perheen yhteisillä rahoilla jolloin oma asema ei kerro mitään.

Harva keittäjä pystyy yksin ostamaan mitään 100 000 euron autoa.
 
En tiedä onko sitten vain sattumaa, mutta taitaapa myös meidän puljun ökyimmät autot olla ihan niillä asentajilla ja kuljettajilla.
Johtajilla, toimihenkilöillä, insinööreillä jne yleensä sellaisia 15-35t kaaroja.

Yleensä kyllä hieman paremmin tienaavat ottavat melko hyvät varustelut niihin pirsseihinsä.
 
"Inkeri"
Mun mielestä auto ei kerro välttämättä mitään tulotasosta tai koulutuksesta. Ehkä sitten, jos kyseessä on joku todella harvinainen ökyauto, mutta jos nyt puhutaan 5.000-60.000 autoista. Auto kertoo enemmän kiinnostuksen kohteista ja siitä, mitä kukin arvostaa.
Tunnen pörssiyhtiön johtajan, jolla joku noin 10v vanha farmari Fiat, Erikoislääkärin, jolla on Ford Focus ehkäpä 2000-l alusta, R-kioskin myyjän, jolla on tuliterä mersu ja lähihoitajan, jolla on uusi audin maasturi. Tunnen myös ekonomin, jolla iso bemari ja naapurini, joka muistaakseni joku erikoislääkäri ja sillä on panamera.

Meillä olisi varaa ostaa käteisellä 50.000e auto ilman mitään ongelmia. Asuntolainat on jo maksettu, omaisuutta on ja tileillä on yhteensä reilut 100 000. Me emme ole yhtään autoihmisiä ja siksi meillä ei kuuna päivänä laitettaisi autoon yli 15.000. Me miehen kanssa laskemme auton ihan turhuudeksi. Eri asia toki, jos pitää työn puolesta ajaa paljon autoa. Tämä on meidän näkemyksemme ja mielipiteemme ja muut voivat tehdä toisin.
 
"vieras"
Meillä on tuliterä mersu, E-sarjan. Maksoi kymmeniä tuhansia. Meillä on autosta lainaa alunperin 15.000. Miehen isä kuoli, joten sai perintöä ja laittoi kaikki perintörahansa mersuun + lainaa päälle. Mä en pidä itsekään mieheni tekoa kovin fiksuna, mutta noh. Menee se näinkin.
Asutko muuten H:lla alkavassa kaupungissa mikä ei ole Helsinki? :)
 
"vieras"
[QUOTE="Inkeri";28630824]Mun mielestä auto ei kerro välttämättä mitään tulotasosta tai koulutuksesta. Ehkä sitten, jos kyseessä on joku todella harvinainen ökyauto, mutta jos nyt puhutaan 5.000-60.000 autoista. Auto kertoo enemmän kiinnostuksen kohteista ja siitä, mitä kukin arvostaa.
[/QUOTE]

Jees, näin se on. Itsestäni on kiva ajaa hyvällä (hienolla) autolla joten ajan 50-100k autolla mutta esim. 1000 euron kenkiä tai 3000 euron käsilaukkua ei minulla tulla ikinä näkemään.
 
"Katja"
Meillä on kallis auto velaksi. Pitkälti ihan näyttämisen halua. Olemme aika vähävaraisista perheistä kumpikin ja lapsuudessa ja nuoruudessa ei ikinä ollut mitään hienoa ja kivaa. Sain tarpeeksi kettuilua siitä teininä.

Nyt uudella paikkakunnalla kukaan ei tunne meitä ja työkaverit luulevat, että olemme rikkaita ja kieltämättä nautin tästä.
 

Yhteistyössä