Ammattisi ja autosi?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Peyote
[QUOTE="qwerty";28630443]No tuohon tietoon ei kummallista tietäjää tarvitse, jos kyse ei ole perinnöstä tms. Pullakuskin palkalla ei 35-45 tonnia kyllä kannattaisi autosta maksaa.[/QUOTE]

Mitä se muuten haittaa sua?
 
"qwerty"
[QUOTE="juustonaksu";28630435]Ihan kuule kaupan meikkiosastolla olen töissä ja mies vartija. Ei meillä suuret palkat ole. Mellä BMW 335 2008, maksoi yli 50.000 uutena, kun ostettiin. Lainaa on maksamatta vielä vissiin noin 30.000 Mutta me lyhennämme lainamme joka kuukausi, joten ei pitäisi olla keneltäkään pois meidän "ylisuuri" autolainamme..[/QUOTE]

Miksi ihmeessä olette palkoillanne ostaneet tuon hintaluokan auton? Arvo sulaa samaa vauhtia kuin ehditte maksamaan. Kohta jopa nopeammin. Eikö nekin rahat olisi kannattanut laittaa asuntoon tai vaikkapa kesämökkiin?
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkurouva74
"tiina"
Minä olen Optikko ja mies silmälääkäri. Meillä on kummallakin pyöräilymatka töihin, joten meillä ei arkena juurikaan autoa käytetä. Meillä Toyota Yaris diesel vuosimallia 2009. Riittää meille hyvin, koska lapsiakin on tällä hetkellä vain yksin. Tuo auto on kyllä tosi tilava loppujen lopuksi.
 
"juustonaksu"
[QUOTE="qwerty";28630451]Miksi ihmeessä olette palkoillanne ostaneet tuon hintaluokan auton? Arvo sulaa samaa vauhtia kuin ehditte maksamaan. Kohta jopa nopeammin. Eikö nekin rahat olisi kannattanut laittaa asuntoon tai vaikkapa kesämökkiin?[/QUOTE]

Arjen luxusta :) On meillä asunto. Asunto+autolaina syö toki ison osan. Mutta maksaa voidaan kyllä.
Pikkasen kivempaa päristellä meidän autolla esim. Ikeaan, kun jollain vitun sitikalla...
 
"Sari"
Meillä on nettopalkat (korkeakoulun opettajia kumpikin) yli 7000e kuukaudessa ja meillä on vanha Ford. Eli autolainaa ei tosiaankaan ole. Auton arvo taitaa olla jotakin 3000e luokkaa tällä hetkellä. Hyvä auto silti!
 
"Mies"
[QUOTE="qwerty";28630422]Päätitte sitten "sijoittaa"?[/QUOTE]
Kyllähän luotettavan auton ostaminen on sijoitus jos oma auto on välttämätön päivittäisiin työmatkoihin.

Mutta näin muuten pisti kyllä silmään sama asia, että kun Suomessa autojen keski-ikä on yli kymmenen vuotta, mutta näiden kyselyden perusteella kaikilla on korkeintaan 5 vuotta vanha auto.
 
"qwerty"
[QUOTE="juustonaksu";28630467]Arjen luxusta :) On meillä asunto. Asunto+autolaina syö toki ison osan. Mutta maksaa voidaan kyllä.
Pikkasen kivempaa päristellä meidän autolla esim. Ikeaan, kun jollain vitun sitikalla...[/QUOTE]

Jaa, niin kai sitten.

Mutta jos ajelisitte sitikalla, teillä ehkä olisi varaa oikeisiin huonekaluhin joidenkin vitun Ikean pahvi/lastulevyhimmeleiden sijaan?
 
JohannaP
Mä valmistuin tradenomiksi kaksi vuotta sitten ja olen valmistumiseni jälkeen työskennellyt tilitoimistossa, jossa sain ylennyksen tammikuussa 2013. Mulla on hyvä palkka ja säästöjäkin ikäisekseni ihan hyvin. Voisin ostaa käteisellä noin kymppitonnin auton ja tuloillani saisi autolainaakin varmasti ihan kivasti.
Onnekseni asun niin lähellä työpaikkaa, että voin kulkea fillarilla töihin. Autot eivät kiinnosta minua yhtään ja pakon edessä sellaisen joskus hankin. Tai vaihdan siis.
Mulla on -98 vuoden Opel, mutta olen liisannut sen pikkuveljelleni. Auto on mun nimissä, mutta pikkuveli käyttää sitä lähes koko ajan.
Säästän rahaa mahdollisimman paljon nyt, kun ei ole vielä lapsia tms. Ostin oman asunnon huhtikuussa ja haluan ennemmin maksa asuntoa vähän enemmän pois, kuin maksaa autolainaa.

Jokainen tyylillään.
 
"qwerty"
[QUOTE="Mies";28630475]Kyllähän luotettavan auton ostaminen on sijoitus jos oma auto on välttämätön päivittäisiin työmatkoihin.

.[/QUOTE]

Ehdoton pakko päästä joka päivä töihin, että saa maksettua kallista autoa, jotta pääsee joka päivä töihin, että saa maksettua, eiku...
 
"Juustonaksu"
Otettiin sen verran ylimääräistä asuntolainan päälle, että saatiin kunnon huonekalut. Meidän huonekalujen arvo on aika paljon, kun sänkykin maksoi yli 4000e....
 
"vieras"
[QUOTE="qwerty";28630483]Ehdoton pakko päästä joka päivä töihin, että saa maksettua kallista autoa, jotta pääsee joka päivä töihin, että saa maksettua, eiku...[/QUOTE]

Mikä auto sulla on? Ja mikä ammatti?
 
voi luoja...
Kyllä mä sanon, että luotettavimmat autot eivät ole kaikkein kalleimpia. Eikös luotettavimmat autot (kestävyys, turvallisuus ne) ole yleensä ihan peruspirssejä...?

Mä päräytin aika ison kolarin mun -1999 vuoden Boralla ja hyvin suojasi. Mulla on nyt uus Bora, sama vuosimalli, mutta eri väri :)

Esimiehenä sosiaalipuolella, maisteri koulutukseltani.
 
"qwerty"
[QUOTE="Juustonaksu";28630484]Otettiin sen verran ylimääräistä asuntolainan päälle, että saatiin kunnon huonekalut. Meidän huonekalujen arvo on aika paljon, kun sänkykin maksoi yli 4000e....[/QUOTE]

Eli ette siis omista edes sänkyänne, kun sekin on velaksi ostettu? Kenelle teillä on noin suuri näyttämisen vimma?
 
lucifer
Autoa hankkiessa ainut ehto oli neliveto, siksi tuon kotteron laitoin. Tosin talvella kunnon tuiskun jälkeen otan tallista oikean maasturin/nelivedon ja jätän feikkimaasturin kotiin.
ja lainaa en auton takia ottaisi senttiäkään.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
Kyllä mä sanon, että luotettavimmat autot eivät ole kaikkein kalleimpia. Eikös luotettavimmat autot (kestävyys, turvallisuus ne) ole yleensä ihan peruspirssejä...?

Mä päräytin aika ison kolarin mun -1999 vuoden Boralla ja hyvin suojasi. Mulla on nyt uus Bora, sama vuosimalli, mutta eri väri :)

Esimiehenä sosiaalipuolella, maisteri koulutukseltani.
Pirsseissä eli takseissa taitaa suosituin perusmerkki olla mersu.
 
"Weera"
Meillä on autolaina jo maksettu. Mies on insinööritoimistossa osakkaana ja minä opetan englania ja Saksaa AMK:ssa. Meillä on hyvät tulot, joten maksoimme yli 30t auton suht. äkkiä pois.
Automme siis Corolla 2010.
 

Yhteistyössä