Tuilla elävä käy kosmetologilla, kampaajalla yms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä mieltä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä mieltä?

Vieras
Mitä mieltä olette yh-naisesta, jonka kaikki tulot ovat yhteikunnantukia ja elatusapua, käy suhtkoht säännöllisesti kosmetologilla ja kampaajalla?

Itse herää kysymys millä rahalla, hän ei ole työllä ansainnut senttiäkään ja en katso yhteikunnan tukia palkaksi vaan välttämättömäksi väliaikaiseksi avuksi, ettei nälkään kuole. Mielestäni on kornia, että näitä rahoja käytetään tuollaiseen kalliiseen, ei mitenkään pakolliseen. Tietysti tukka pitää käydä leikkauttamassa, mutta se muu...

Sitä mieltä, että itsepähän päättää miten rahansa käyttää. Joka sentti siinä taloudessa tulee ja menee hänen tilinsä kautta, koska miestä ei hänen kanssaan ilmeisesti asu, tai naispuolistakaan puolisoa.

Että kehtaatkin kateellisuuttasi kirjoitella tuollaista ja puuttua toisten elämään, joka ei varmasti todellisuudessa ole sitä, miltä ulospäin ehkä näyttää. Tukehdu nyt katkeruuteesi siellä. Jos ihmiselle annetaan yhteiskunnan tukia, se ei kerro hänestä vielä mitään !- vaikka istuisi pressan kanssa illallisella joka ilta. Kakaramaista kateutta -nothing else !!!!!

Että kehtaatkin kateellisuuttasi kirjoitella tuollaista ja puuttua toisten elämään, joka ei varmasti todellisuudessa ole sitä, miltä ulospäin ehkä näyttää. Tukehdu nyt katkeruuteesi siellä. Jos ihmiselle annetaan yhteiskunnan tukia, se ei kerro hänestä vielä mitään !- vaikka istuisi pressan kanssa illallisella joka ilta. Kakaramaista kateutta -nothing else !!!!!

Ihanaa nähdä sosiaalipummi näin aikaisin hereillä. Tuliko valomerkki ennen aikojaan?

Ei se noin yksoikoisesti mene, tää ihminenhän voi tingata jostain muusta, esim osaa tehdä edullisesti ruokaa. En lähtisi pienentämään kenenkään tukia noin heppoisin perustein :)

[QUOTE="risu";28629249]Ei se noin yksoikoisesti mene, tää ihminenhän voi tingata jostain muusta, esim osaa tehdä edullisesti ruokaa. En lähtisi pienentämään kenenkään tukia noin heppoisin perustein :)[/QUOTE]

Eli lapsille halvempaa, ravintoarvoiltaan huonompaa ruokaa, että äiti saa uudet kiharat?

Jos elää niin nuukasti muuten, että rahaa jää parturi- ja kosmetologikäynteihin, nuo tuet nyt eivät sentään ihan ruhtinaallisia yleensä ole, niin eikös se ole jokaisen oma asia, mihinkä ne rahat käyttää. Ehkä hän pistää rahoista sen verran sivuun, että pystyy käymään, tuskimpa hän rahoja sossusta on saanut, jos on sen verran rahaa että sitä tuollaisiin ylellisyyksiin riittää, se nyt olis jo vähä kyseenalaista, että saa toimeentulotukea, joka on nimenomaan mielestäni vaan ruokaan ja välttämättömiin menoihin, ja käyttäisi ne rahat pynttäytymiseen.

Mitäpä se mulle kuuluu, omasta elämisestäänhän ne rahat on pois. Jos joku vaikkapa elää makaroonilla ja kaurapuurolla tai muuten nuukailee, että jää rahaa kampaajalle, niin omapahan on valintansa.

Jos syö sitten vähemmän. Itsekin kun elin tuilla niin saatoin jollain viikolla vähän syödä heikommin niin jäi varaa säästää rahat kampaajakäynnille. Tosin eipä niillä rahoilla ollu varaa käydä ku korkeintaan kerran puolessa vuodessa. Ja jos lapsi on elätettävänä niin ei varmasti ole varaa käydä säännöllisesti, ei kampaajalla eikä kosmetologilla.
Ootko varma ettei käy jollain tutulla ja saa alennusta?

[QUOTE="vieras";28629233]Tukisummia on varaa pienentää, jos ne riittävät tommoseen ylimääräiseen mikä ei ole välttämätöntä.[/QUOTE]

Minä saan työkyvyttömyyseläkettä 1400e kuussa. Siitä kyllä pystyn käymään kampaajalla säännöllisesti ja jopa ulkona syömässä.

Ja jospa se yh ei juo alkoholia eikä polta, ei osta eineksiä (kalliita) vaan tekee ruoat alusta alkaen itse? Jos hän osaa vaikka ommella? Ostaa kirpparilta?

Kyllä minä mieluummin sallisin hyvin taloutensa hoitavalle, mutta tukiasaavalle kampaajakäynnit, kuin että alkkikselle valtion maksamat taksimatkat Alkoon ja takaisin :kieh: Kumma, kun niistä ei ikinä kukaan mitään sano.

[QUOTE="Jaa-a";28629300]Minä saan työkyvyttömyyseläkettä 1400e kuussa. Siitä kyllä pystyn käymään kampaajalla säännöllisesti ja jopa ulkona syömässä.[/QUOTE]

Mitä muita tukia saat? Asumistukea?

Ja jospa se yh ei juo alkoholia eikä polta, ei osta eineksiä (kalliita) vaan tekee ruoat alusta alkaen itse? Jos hän osaa vaikka ommella? Ostaa kirpparilta?

Kyllä minä mieluummin sallisin hyvin taloutensa hoitavalle, mutta tukiasaavalle kampaajakäynnit, kuin että alkkikselle valtion maksamat taksimatkat Alkoon ja takaisin :kieh: Kumma, kun niistä ei ikinä kukaan mitään sano.

Jaa nykyajan yh:t? Salli mun nauraa. Ne lapsiperheet, joissa molemmat vanhemmat käyvät töissä, usein keskitasoa matalammalla palkalla, ovat taloutensa kansssa tiukimmilla. He eivät saa mitään tukia ja juuri he osaavat elää nuukasti. Ei sellaisessa perheessä kuvitellakaan, että lapsilisän päälle lapselle varataan 150e kuukaudessa.

Oikeastihan siis laissa sanotaan, että esim. toimeentulotuki on tarkoitettu turvaamaan jokaiselle ihmisarvoinen elämä. Mikä on sitten sitä ihmisarvoista elämää? Joku pitää siihen olennaisena kuuluvan myös nuo mainitsemasi asiat. Ja jos kykenee muusta sen verran säästämään, että kykenee käymään kosmetologilla niin samahan tuo on. Ei sitä mikään laki määrittele mihin niitä rahoja sitten käyttää.

[QUOTE="risu";28629328]Samalla oikeudella kysyn sinulta paljonko saat palkkaa ja tuleko kelasta minkä verran?[/QUOTE]

Netto 1300 ja kymppi päälle. Ei Kelasta tai muualta mitään.

Oikeastihan siis laissa sanotaan, että esim. toimeentulotuki on tarkoitettu turvaamaan jokaiselle ihmisarvoinen elämä. Mikä on sitten sitä ihmisarvoista elämää? Joku pitää siihen olennaisena kuuluvan myös nuo mainitsemasi asiat. Ja jos kykenee muusta sen verran säästämään, että kykenee käymään kosmetologilla niin samahan tuo on. Ei sitä mikään laki määrittele mihin niitä rahoja sitten käyttää.

Viitaten aiempaan, kuka tukisi niiden köyhien lapsiperheiden - kuuluisien ydinperheiden - mahdollisuutta rahallisesti ihmisarvoiseen elämään.

[QUOTE="vieras";28629353]Viitaten aiempaan, kuka tukisi niiden köyhien lapsiperheiden - kuuluisien ydinperheiden - mahdollisuutta rahallisesti ihmisarvoiseen elämään.[/QUOTE]

Ei ne tulot vaan ne menot

Yhteistyössä