Tuilla elävä käy kosmetologilla, kampaajalla yms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä mieltä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="antsu";28629428]aika turha keskustelun avaus, mitä se kellekkään kuuluu mihin kukanenki rahansa käyttää? joillakin vaan kiinnostaa toisten elämä enemmän kuin oma. eikä kenekään tarvi näyttää ojasta repästyltä vaikka ois pieni tulonen,hohhoijaa..[/QUOTE]

OT:

Mistä näitä turhantärkeitä maailmannapoja riittää... Jos ei kenellekkään kuulu muiden rahojen käyttö, niin ei kenellekkään kuulu myöskään tulla tänne arvostelemaan tai turhittelemaan kenenkään keskustelunavauksia. Tämä on keskustelupalsta, ei täällä ole oikeaa eikä väärää mielipidettä. Olkaa lukematta ja kommentoimatta, vai kiinnostaako toisten elämä enemmän kuin oma?

Just tänään mun naapuria ärsytti kun kävin kynsihuollossa.
Vaikka mä olen vain työtön yh, mun kaikki tulot yhteensä on noin 2500 e. Pakollisten laskujen jälkeen jää reilu tonni ruokaan ja huveihin, joten tullaan hyvin toimeen :)

Enpä kehtaisi kehuskella, jos elelisin yhteiskunnan piikkiin. Ajat ovat muuttuneet, ennen oli suuri häpeä joutua elätiksi eikä silloin todellakaan kukaan kehdannut itseensä ruokaa enempää panostaa. En ihmettele, että naapuria ärsyttti, minuakin ärsyttää. Meidän perheeseen tulee kahdesta lapsesta lapsilisä, asumme huonokuntoisessa kaupungin vuokra-asunnossa, jonka vuokriin emme tukia saa. Pakollisten menojen, eli vuokran, veden, sähkön ja kahden kuukausilipun jälkeen alle 600€ sisältäen lapsilisät. Pakko ajatella se on vaan ajatella, että yhteiskunnan elätit eivät omalla älyllään pärjää ja vajaaälyisistä pitää vaan pitää huolta.

Enpä kehtaisi kehuskella, jos elelisin yhteiskunnan piikkiin. Ajat ovat muuttuneet, ennen oli suuri häpeä joutua elätiksi eikä silloin todellakaan kukaan kehdannut itseensä ruokaa enempää panostaa. En ihmettele, että naapuria ärsyttti, minuakin ärsyttää. Meidän perheeseen tulee kahdesta lapsesta lapsilisä, asumme huonokuntoisessa kaupungin vuokra-asunnossa, jonka vuokriin emme tukia saa. Pakollisten menojen, eli vuokran, veden, sähkön ja kahden kuukausilipun jälkeen alle 600€ sisältäen lapsilisät. Pakko ajatella se on vaan ajatella, että yhteiskunnan elätit eivät omalla älyllään pärjää ja vajaaälyisistä pitää vaan pitää huolta.

Ok, mielenkiintoinen mielipide :)
Mielestäni mä olen pärjännyt ihan hyvin, aloitan syksyllä koulun, asun mukavassa asunnossa, omistan auton ja pärjään taloudellisesti. Yhteiskunnalta saan lapsilisiä 300 e ja asumistukea 400e.
Loput rahat ovat ansiosidonnainen ammattiliitosta, elatusmaksut lasten isältä ja pääomatulot.

Onneksi olen niin vajaaälyinen, etten osaa hävetä itseäni :)

Just tänään mun naapuria ärsytti kun kävin kynsihuollossa.
Vaikka mä olen vain työtön yh, mun kaikki tulot yhteensä on noin 2500 e. Pakollisten laskujen jälkeen jää reilu tonni ruokaan ja huveihin, joten tullaan hyvin toimeen :)

Tää on kyllä oksettavaa.. Tollaset pellet saa hirveitä summia tekemättä mitään. Meikäläinen ei saa hirveellä puurtamisellakaan noin paljoo palkkaa! Saati että olis ikinä ollu varaa käydä missään kynsihuollossa. Kampaajallakin oon käyny viimeks kaks vuotta sitten.. Teen kuitenki 8 tunnin duunipäiviä viitenä päivänä viikossa. Ja nää bimbot ei tee muuta ku huolla itseään.

Kohta joku haukkuu mua katkeraks kateelliseks, totta ehkä olenkin! Se nyt kuitenkin on väärin että työssäkäyvien pitää maksaa jonkun salonkipäivät!

Tää on kyllä oksettavaa.. Tollaset pellet saa hirveitä summia tekemättä mitään. Meikäläinen ei saa hirveellä puurtamisellakaan noin paljoo palkkaa! Saati että olis ikinä ollu varaa käydä missään kynsihuollossa. Kampaajallakin oon käyny viimeks kaks vuotta sitten.. Teen kuitenki 8 tunnin duunipäiviä viitenä päivänä viikossa. Ja nää bimbot ei tee muuta ku huolla itseään.

Kohta joku haukkuu mua katkeraks kateelliseks, totta ehkä olenkin! Se nyt kuitenkin on väärin että työssäkäyvien pitää maksaa jonkun salonkipäivät!

Puhut asiaa!

Minulla ei ole lapsia, mutta opinto- ja toimeentulotuilla on tullut elettyä opiskelijana. Nykyään en juo tippaakaan alkoholia enkä tupakkaa ole koskaan polttanutkaan. Kyllä sitä rahaa jää silloin käytettäväksi muuhun, voisin jopa sanoa tarpeellisempaan.
Itse en käy kosmetologilla ja hiuksetkin on kampaajakaveri leikannut halvalla, mutta rahaa käytän esimerkiksi cd-levyjen ostoon, lemmikkipupuun, kirjoihin ja musiikkikeikkojen pääsylippuihin. Meikit olen ostanut Lumenen tehtaanmyymälästä, vaatteita käytettyinä, yhtäkään viherkasvia ei kotona ole ostettu valmiina kaupasta vaan itse kasvatettu siemenistä. Kyllä sitä löytää vaikka mitä pientä, jossa voi säästää ja sitten käyttää rahat haluamallaan tavalla.

Kaverit, jotka käy töissä laittaa tosiaan satoja euroja kynsiin, hiuslisäkkeisiin, tekoripsiin, suihkurusketuksiin, vaikka samalla rahalla vuodessa pääsis vaikka ulkomaille.

[QUOTE="vieras";28631992]Puhut asiaa![/QUOTE]

Otin kantaa siihen etteivät kaikki tukia saavat ihmiset sentään huoria ole, ja selostin jo mistä osa tuloistani tulee.
Mikään ei estä teitä katkeria ihmisiä vaihtamaan alaa, jotta saatte parempaa palkkaa.
Kaikki me ollaan oikeutettuja tukiin.

Mitäs jos te joskus jäätte työttömiksi tms?
Jätättekö tuet nostamatta jotta muut eivät joudu maksamaan teidän tukianne? :)

Otin kantaa siihen etteivät kaikki tukia saavat ihmiset sentään huoria ole, ja selostin jo mistä osa tuloistani tulee.
Mikään ei estä teitä katkeria ihmisiä vaihtamaan alaa, jotta saatte parempaa palkkaa.

Sinä olet oiva esimerkki kokoomukselle miksi työttömyysturvaa pitää madaltaa.

[QUOTE="vieras";28632066]Sinä olet oiva esimerkki kokoomukselle miksi työttömyysturvaa pitää madaltaa.[/QUOTE]

Ok. Haluatko perustella kommenttiasi ollenkaan? Ammattiliiton työttömyyskassan maksama ansiosidonnainen on sulta jotenkin pois?
Olen menossa syksyksi opiskelemaan ja silti yritän koko ajan etsiä töitä, ilman koulutusta on vain hiukan hankala päästä töihin. Kevään olin työkokeilussa, ihan omasta tahdostani etsin itselleni paikan jonne pääsin.

Entäs sitten jos itse jäät työttömäksi, millaisella summalla tulisit toimeen?

Kyllä mua tollanen ottaa pannuun. Mä aivan avoimesti paheksun jos joku kaveri käyttää väärin tukia. Jotkut röyhkeesti huijaa sossua laittamaan lisää rahaa vaan tilille. Mennään sinne nöyränä, hattu kourassa mutta kaupungilla juostaan kaupoissa shoppailemassa, on rakennekynnet ja ripsienpidennykset.

Ne urpot vaan on niin itsekkäitä kun eivät huomioi sitä että niiden tuet tulee meidän maksamista veroista! Ja joku viisas kehoitti hakemaan parempipalkkaseen työhön ettei tarvis vinkua ja itsekkin ois varaa kuukausittaisiin ripsi-/kynsihuoltoihin. Hassua vaan että palkka kun kovenee, niin kovenee veroprosentitkin!!

Mun kaveri kolmen lapsen työtön """" yyhoo""" saa ihan kivasti rahaa..vuokrat maksetaan. Päivähoito maksut sähköt siis ihan kaikki... töissä käyvä Mies ei kato oo kirjoilla kämpäs ni hih hii

Jep täytyy vissiin vaihtaa alaa, nimittäin työttömäksi! Jää fyrkkaa kivasti rakennekynsiin ja kampaajaan ja tietty myös ihanasti aikaa ku ei oo se duuni rasitteena! Kiitti vinkistä! Miks mä en tätä heti ite keksiny! No mä oonkin vaan urpo oravanpyörässä juokseva työläinen..

Vakavasti puhuen, kuka tän kaiken kustantais ja yhteiskuntaa pyörittäis jos kaikki jäis kotiin makaamaan?

Kysyit myös mitäs jos itse jäisin työttömäksi. Noh ensinnäkin oon jo pitkään maksellu työttömyyskassaan rahaa, joten saan sieltä jonkin aikaa helpotusta. Toisekseen en jäis makaamaan, vaan vaikka sit p*skahommiin jos ei muuta sais. Työttömyystuilla elämisen pitäis olla vaan väliaikasta ja koko ajan pitäis aktiivisesti ettiä uutta työtä. Monelle työttömyys vaan tuntuu olevan valinta ku pakon sanelemaa. Eikä ehkä ihme jos siitä saa enemmän rahaa ku duunista ja vapaa-aikaa pilvin pimein!

Moni tuilla elävä voi säästää esim. ruoassa jotta saa jotain muuta ylimääräistä ostettua. Itse en pidä sitä järkevänä, mutta eihän kukaan voi valvoa esim. vaikka äiti syöttäisi lapsille pelkkää makaronia tms. Ottakaa myös huomioon, että nuori terve ihminen kuluttaa aika vähän ja voi säästää ruoasta, mutta toisaalta nykyisillä tuilla moni sairas on jo helisemässä lääke- ja sairaalalaskujen kanssa. Myös erikoisruokavaliot, kuten ihan pelkkä laktoosi-intoleranssi, kasvattavat ruokalaskua ihan "kivasti".

Itse en ole koskaan saanut penniäkään toimeentulotukea, enkä saa mitään yhteiskunnan tukia vaikka olen ollut työttömänä syksystä 2008. Mutta ei tulisi mieleenkään kadehtia muita köyhiä, joita on yhä enemmän myös työssäkäyvissä, mutta hyvin pienipalkkaisissa. Perusongelma on se, ettei palkallista työtä riitä kaikille ja elämme nyt jonkinlaista siirtymäaikaa ennen kuin tämä tunnustetaan.

Mulle jäi yksinhuoltajana tonni kuussa käteen vuokran, sähkön yms jälkeen. Kyllähän sillä ihan hienosti eleli. Ja tämä on suomessa perustoimeentulo

Kyllä, aika uskomatonta. Monelle ei todellakaan jää tonnia rahaa kuussa kaikkien pakollisten jälkeen. Toki tuossa summassa jo lapsilisät, elatusmaksut jotka olisin saanut työssäkäydessäni muutenkin. Olin luottotietonsa menettänyt opiskelija, joten sossussa kävin, koska en saanut opintotukea.

Sehän on opiskelijoilla oiva tapa saada rahaa ilman, että pitää ottaa opintolainaa. Parin kympin laskun antaa mennä ulosottoon ja maksaa sen sitten pois kun opiskelut on opiskeltu. Hetken siinä on luottotiedot menneet, mutta 3v ajan saa sossusta saman rahan.
Itse en siis tietenkään menettänyt luottotietojani sossun vuoksi, mutta moni oikeesti tekee näin, jottei tartte ottaa lainaa.

Huoh... OLLAAN SUOMESSA

Te jotka kirootte siellä kun sossupummit mällää rahalloinsa ja elelee leveästi,jos noin vituttaa,niin jääkää työttömäksi,hakekaa toimeentulotukea ja kattokaa miten kivasti sillä elelee...ei tosiaankaan kovin kivasti.
On tainnut naapuri tai kaveri vaan "hieman"liiotlla sossu toimeentulollaan,tai provosoinut vaan huvikseen...

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä mieltä?;28629202:
Mitä mieltä olette yh-naisesta, jonka kaikki tulot ovat yhteikunnantukia ja elatusapua, käy suhtkoht säännöllisesti kosmetologilla ja kampaajalla?

Itse herää kysymys millä rahalla, hän ei ole työllä ansainnut senttiäkään ja en katso yhteikunnan tukia palkaksi vaan välttämättömäksi väliaikaiseksi avuksi, ettei nälkään kuole. Mielestäni on kornia, että näitä rahoja käytetään tuollaiseen kalliiseen, ei mitenkään pakolliseen. Tietysti tukka pitää käydä leikkauttamassa, mutta se muu...

Miten niin herää kysymys, että millä rahalla - no sillä rahalla, minkä hän saa. Ihan tavallista valuuttaa se on, käy ihan joka putiikissa missä muukin rahaa... Ja siis mitään kalliitahan nuo eivät edes ole.

Kuulostaa siltä, että olisitte oikeutettuja toimeentulotukeen, jos tulot ovat noin pienet. Kun kerran omalla älyll... ei kun anteeksi, omalla rahalla ette pärjää. Ei kai siinä mitään kehuskelemista ole, mutta ei kyllä mitään häpeällistäkään. Mielestäni pikemminkin outoa varsinkin lapsiperheessä jättää joku tuki hakematta, jos omat tulot ovat niin pienet, että täytyy kadehtia toimeentulotuen saajia.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;28632729:
Kuulostaa siltä, että olisitte oikeutettuja toimeentulotukeen, jos tulot ovat noin pienet. Kun kerran omalla älyll... ei kun anteeksi, omalla rahalla ette pärjää. Ei kai siinä mitään kehuskelemista ole, mutta ei kyllä mitään häpeällistäkään. Mielestäni pikemminkin outoa varsinkin lapsiperheessä jättää joku tuki hakematta, jos omat tulot ovat niin pienet, että täytyy kadehtia toimeentulotuen saajia.

Tuollaisia perheitä on pilvin pimein eivätkä he ole oikeutettuja mihinkään tukiin. Ja he ovat niitä, jotka maksavat ne 2500 euroa, mitä jotkut yh:t nettoaa. Kaikki sen tietää, että suurin osa lähiöiden yh-mamoista ei ole penaalin terävämpiä kyniä. Tekemällä pentuja he turvaavat tuet kunnes pennut lentää pesästä. Yritetäänhän niitä kouluttaa ja työllistää, mutta heidän lapsensa ja he ovat yleensä niitä nuhaherkimpiä, kas kummaa. Jokainen työtön, joka on menneen työnsä liksasta ansiosidonnaisensa maksanut, sen kyllä ansaitsee. Ansiosidonnainen on väliaikainen apu työuran uudelleen järjestelyyn. Vaikka jotkut sen yhteiskunnan piffaamana lomana ottaakin.

[QUOTE="vieras";28632203]Te jotka kirootte siellä kun sossupummit mällää rahalloinsa ja elelee leveästi,jos noin vituttaa,niin jääkää työttömäksi,hakekaa toimeentulotukea ja kattokaa miten kivasti sillä elelee...ei tosiaankaan kovin kivasti.
On tainnut naapuri tai kaveri vaan "hieman"liiotlla sossu toimeentulollaan,tai provosoinut vaan huvikseen...[/QUOTE]

Lapseton "sossupummi" on aivan eri asemassa, eli todella tiukilla. Yleensä.

Yhteistyössä