"oksi"
Itse oksentanut ja voinut erittäin pahoin 3x9kk, ei ihan paras mahdollinen vointi, mutten kyllä hirviökään ollut..
mun mielestä ei tarvii myöskään näytellä reipasta. mutta se valitus ja sillä huomion hakeminen on ärsyttävää.Raskaus ei ole sairaus, mutta joskus sentekeenäidin sairaaksi. Jotkut ehkä raskaudennojalla tekee tai on tekemättä asioita, mutta suurin osa kuitenkin yrittää äärirajoillaan elää normaalia elämää vaikka laatta lentää, väsyttää tai/ja on kipuja. Itse ainakin yritin ihmisillenesittää reippaampaa mitä olin. Todellisuudessa en jaksanut edes ruokapöydässämistua niin pitkään, että olisin saanut syötyä, mutta vieraiden tultua piti esittää ja kun vieraat oli lähteneet, painuin parin tunnin unille jne..
Miten sitten pitää toimia jos vaikka kärsii pahoinvoinnista (oksentaa useita kertoja päivässä) vielä loppuraskaudesta ja vatsa jo painaa, liikkuminen vaikeaa ja kivuliasta, heräilee öisin eikä saa nukahdettua uudestaan kun ei sopivaa asentoa löydy jne. Ei siis mitään vaarallista tai erikoista vaan ihan perusvaivoja jotka kuitenkin väsyttää ja kiusaa niin ettei meinaisi jaksaa mitään ja ottaa päähän. Sitten kun toiset kysyy että miten voit ja ehdottaa vaikka tapaamista tai jotain yhteistä tekemistä.Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28628808:mun mielestä ei tarvii myöskään näytellä reipasta. mutta se valitus ja sillä huomion hakeminen on ärsyttävää.
No mulla on varmaan kanssa sitä vikaa, et koitan esittää reippaampaa kuin olen. Eikä sitä väsymystä ymmärrä jos ei sitä itse koe. Vasta kun löin mustaa valkoisella pöytään niin alkoi isäntä tajuamaan. Tää on kummallekin esikoinen niin kaikki on uutta ja outoa. Ei mun sentään tarvinnut ikkunoita nostella kun tehtiin tuossa remppaa.onpas helvetin herttainen ja ymmärtäväinen mies sinulla. ja tuon kanssa hankit lapsen
Sä olet aina jotenki helevetin negatiivinen.Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28628202:-mies ei ymmärrä sitä ja tätä, mä kun oon raskaana, niin kyllä sen pitäs jne
-pitäs saada eduilla kassajonoissa, koska oonhan raskaana
-haukuin sen ja sen ja se loukkaantui, ei ymmärtänyt, että hormoonit jyllää koska oon raskaana
jne
jen