Vinkkejä hankalaaseen tilanteeseen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pt-mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pt-mies

Vieras
Olen kohta 30-vuotias pyörätuolissa oleva mies, vammauduin joskus 25-vuotiaana auto-onnettomuudessa kun ajoin autoa päihteiden vaikutuksen alaisena ja sitten kynnettiinkin pitkin ojaa ja lensin suoraan tuulilasin läpi ulos ja lopusta ei olekkaan muistikuvia. Kunnes sitten sairaalassa heräsin ja lääkärit kertoivat mitä on tapahtunut ja että en tule enää oikeastaan koskaan kävelemään ja niinhän siinä kävi. Eli lantiosta alaspäin halvaus.

Koulussa olin aika niljake, (siis yläkoulussa.) ja kyllä alakin ja senkin jälkeen vielä pitkään nuorena äijänä. Kiusasin paljon muita oppilaita millon mistäkin syystä, mitä nyt oon jälkeenpäin alkanut katumaan hirveesti, oikeestaan sen jälkeen kun tuo onnettomuus kävi ja siinä tapahtu samalla sellanen suuri henkinen kasvu. Yks mun uhreista oli ylä-asteella sellanen tyttö. Se oli sillon joku 160 senttinen ja 80 kilonen ja mä tietty haukuin sitä läskiksi, sitten rumaksi, huoraksi ja ties miksi. Eikä se kiusaaminen jääny vaan muhun vaan sitä kiusas myös moni muu...

Sitten täys-ikäsyyden korvilla meidän tiet vaan eros, eikä enää kuultu toisistamme. Kyseinen tyttö oli sillon mua muutaman vuoden nuorempi eli nykyisin hän on siis 28-vuotias nainen. Nyt monta vuotta jälkeenpäin, mä tapasin meidän kotipaikkakunnalla tämän naisen... itse olin siis jäänyt asumaan tänne ja hän muutti sillon muualle. Tää nainen oli muuttunu ihan täydellisesti! se oli laihtunu ainakin -25kg, kaunistunu ihan saatanasti ja oli todella upee tapaus... jäi ihan monttu auki, et onko toi todella se sama??

Mä pelkäsin et se oli tavallaan tulossa kostamaan. Niin itsevarmalta ja kauniilta se näytti. Sit tapahtu se kusisin, mä aloin ihastumaan tähän muijaan...

Se oli tavannu tällä paikkakunnalla myös yhden entisen jätkäpuolisen kaverinsa, jonka kanssa ne oli jo hyvää pataa sillon kouluaikoina. Se ei koskaan kiusannut sitä, vaikka tämä jätkä oli jollakin tapaa myös mun tuttava ja vaihdettiin aina kuulumisia ja käytiin yhessä röökillä. Päätettiin sit lähtee jätkien kanssa ryyppyillalle ja kuulin että myös tämä yks daami oli kutsuttu käymään siellä.... mulla meni sillon pala kurkkuun mut ilta suju kuitenkin kohtalaisen hyvin, mä ja tämä daami ei otettu mitään kontaktia, hän ei oikein edes katsonut minuun päin, saatikka juteltu. Minä välillä vilkuilin sitä naista (en siis pahasti..) ja mietin kaikenlaista

Myöhemmin pyysin yhdeltä jätkätuttavistamme kyseisen mimmin puhelinnumeron ja päätin ottaa häneen yhteyttä. Laitoin tekstiviestin ja aloimme sitten tekstailemaan. Puhuttiin suoraan sillon joskus tapahtuneesta ja minä pyysin anteeksi ja hän joten kuten antoi.. Ymmärsin jos hän ei voinut täysin mulle mielessään anteeksi antaa, mutta se joten kuten riitti ja uskoin että pääsisimme elämässä eteenpäin. Sit siinä tais käydä niin, kun käytiin yhdessä myös ulkona tämän naisen kanssa ja vietettiin aikaa, että hän alkoi myös ihastumaan muhun... Hän oli jo sillon kouluaikoina ollut ihastunut, koska olin niitä koulun " komeimpia kovispellejä " jotka ramppas aina röökillä jne. mutta minä tyhmä lapsellinen paska sillon vain kiusasin häntä... tajusin vasta myöhemmin, miten nätti tää mimmi voikaan olla. No sitten ihastumisemme muuttui seurusteluksi ja seurustelun edetessä muutimme yhteen. Sitten vasta alkoi tapahtua ....................................................................................................................

Nainen alkoi välillä saamaan älyttömiä raivareita ja näin ollen mä uskoin, että siitä vuosien henkisestä väkivallasta on jäänyt jotain hampaan koloon... Hän hakkaa nyt mua aina täällä kotona, äskenkin tuli ja iski nyrkillä kolme kertaa päähän ja huusi ja haukkui ja sanoi, että etkö sinä perkeleen paskiainen ikinä opi. Välillä kyllä saan hellyyden osotuksia, mutta sitten sietämätöntä ja mieletöntä vihaa! Olen itkenyt niin vitun monta kertaa ja äskenkin rupesin vaan itkemään ja yritin tarttua naisen jalasta kiinni ja tipuin tuolista mutta hän vain riuhtaisi itsensä kylmänviileästi irti... Tuntuu että minut on täysin alistettu täällä kotona ja pistetty itkemään ja voimattomaksi, mutta silti rakastan naista niin paljon etten osaa erota. Vaikka ei kai tässä muu auta... Tätä kai ne kiusaamisen aiheuttamat arvet aiheuttaa, joita kadun lopun elämääni kun olen nyt nähnyt miten pahaa jälkeä se on saanu toiseen ihmiseen aikaan............

Ei se koulukiusaaminen oikeuta väkivaltaiseen käytökseen, vaikka ilmeisesti tuo nainen on saanut sinut uskomaan että kaikki on sinun syytäsi. Kehottaisin lähtemään tuosta suhteesta.

Äkkiseltään tuo naisen käyttäytyminen muistuttaa erään tuntemani henkilön käytöstä jolla on kakisuuntainen mielialahäiriö.

[QUOTE="Lissu";28617770]Ei se koulukiusaaminen oikeuta väkivaltaiseen käytökseen, vaikka ilmeisesti tuo nainen on saanut sinut uskomaan että kaikki on sinun syytäsi. Kehottaisin lähtemään tuosta suhteesta.

Äkkiseltään tuo naisen käyttäytyminen muistuttaa erään tuntemani henkilön käytöstä jolla on kakisuuntainen mielialahäiriö.[/QUOTE]

Siis kaksisuuntainen mielialahäiriö... :D

[QUOTE="Lissu";28617770]Ei se koulukiusaaminen oikeuta väkivaltaiseen käytökseen, vaikka ilmeisesti tuo nainen on saanut sinut uskomaan että kaikki on sinun syytäsi. Kehottaisin lähtemään tuosta suhteesta.

Äkkiseltään tuo naisen käyttäytyminen muistuttaa erään tuntemani henkilön käytöstä jolla on kakisuuntainen mielialahäiriö.[/QUOTE]

Ei oikeutakkaan, mutta jos olen satuttanut hänen tunteitaan niin pahasti, että arvet on moisesta paskasta olemassa vielä tänäkin päivänä..

Kyllä hän siis tekojaan katuu ja asioista jälkeenpäin jutellaan. Ei silti tunnu pääsevän täysin vihastaan eroon minua kohtaan... :/

[QUOTE="Lissu";28617776]Siis kaksisuuntainen mielialahäiriö... :D[/QUOTE]

Mut nää mielenterveysongelmathan ovat voineet hänelle aiheutua siitä kiusaamisesta vai pidätkö sitä ihan mahdottomana?

Ei oikeutakkaan, mutta jos olen satuttanut hänen tunteitaan niin pahasti, että arvet on moisesta paskasta olemassa vielä tänäkin päivänä..

Kyllä hän siis tekojaan katuu ja asioista jälkeenpäin jutellaan. Ei silti tunnu pääsevän täysin vihastaan eroon minua kohtaan... :/

Arvet varmasti jää mutta asioiden hautominen vuosikausia ei ole enää tervettä, etenkään jos purkautuu väkivaltaisena käytöksenä. Naisen pitäisi varmaankin päästä psykiatrin juttusille näistä asioista.

Onko teillä hyviä kausia joita seuraa taas huono jakso ja niin edespäin, se voisi viitata tuohon kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön?

[QUOTE="Lissu";28617809]Arvet varmasti jää mutta asioiden hautominen vuosikausia ei ole enää tervettä, etenkään jos purkautuu väkivaltaisena käytöksenä. Naisen pitäisi varmaankin päästä psykiatrin juttusille näistä asioista.

Onko teillä hyviä kausia joita seuraa taas huono jakso ja niin edespäin, se voisi viitata tuohon kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön?[/QUOTE]

No mun on pakko myöntää, että mä välillä tahalleni ärsytän naista... ehkä meidän persoonat ei oikein vaan sovi yhteen ja sitä kautta meillä sitten synkkaa. Sillä, hän huuti mulle siitäkin, et vittu katoppa vaan kun muutin pois ja alotin uuden elämän muualla, mulla meni siellä tosi hyvin... ei ollut ongelman ongelmaa (ja näin siis on varmaan oikeasti ollutkin, kun hän on pyytäny uusia ystäviään kertomaan mulle todistaakseen.) eli kai se mun naama on, mikä sen vihan oikeasti aiheuttaa...

Tästä tarinasta on jotenkin hankala saada kiinni, kun puhut hänestä lähinnä tuona ylipainoisena kiusaamanasi tyttönä, etkä nykyisenä avopuolisonasi. Et kerro mitään tämänhetkisestä suhteestanne ja minulta ainakin meni ohi, miten kauan olette olleet nyt yhdessä ja millaisten vaiheiden kautta päädyitte yhteen ja mitä kaikkea hän on tässä välillä kokenut. Oletteko puhuneet kiusaamisesta tms.

No mun on pakko myöntää, että mä välillä tahalleni ärsytän naista... ehkä meidän persoonat ei oikein vaan sovi yhteen ja sitä kautta meillä sitten synkkaa. Sillä, hän huuti mulle siitäkin, et vittu katoppa vaan kun muutin pois ja alotin uuden elämän muualla, mulla meni siellä tosi hyvin... ei ollut ongelman ongelmaa (ja näin siis on varmaan oikeasti ollutkin, kun hän on pyytäny uusia ystäviään kertomaan mulle todistaakseen.) eli kai se mun naama on, mikä sen vihan oikeasti aiheuttaa...

Silti ajattelisin itse niin että jos joku asia ärsyttäisi mua lyömisen pisteelle niin lähtisin ennen suhteesta kuin kävisin käsiksi... ei ole tervettä käytöstä tuollainen.

Eikä ne uudet ystävät välttämätttä ole nähneet tästä naisesta kuin sen pintasilauksen mitä hän on halunnut heille näyttää... oudolta kuulostaa tuo todistamaan pyytäminenkin.

Luulen oikeasti ettei tällä naisella ole kaikki ihan kohdallaan...

Mut nää mielenterveysongelmathan ovat voineet hänelle aiheutua siitä kiusaamisesta vai pidätkö sitä ihan mahdottomana?

Niin, voi olla tai olla olematta. Tuossa tilanteessa sillä ei ole merkitystä. Et sinä ole hänelle enää "velkaa", hänhän valitsi sinut kaiken sen jälkeen kumppanikseen. Ei mikään oikeuta häntä nyt sinulle kostamaan aiheuttamaasi mielipahaa ja vielä noin rajulla tavalla. Kaikenlaisia patoutumia voi jäädä kouluajoilta, mutta toiset pääsevät niistä yli. Tämä kiusattu varmaankin on päässyt yli koska sinun kanssa on nyt? Vai onko hän valinnut sinut juurikin tästä vallankäyttö-syystä? Epäilen.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28617838:
Tästä tarinasta on jotenkin hankala saada kiinni, kun puhut hänestä lähinnä tuona ylipainoisena kiusaamanasi tyttönä, etkä nykyisenä avopuolisonasi. Et kerro mitään tämänhetkisestä suhteestanne ja minulta ainakin meni ohi, miten kauan olette olleet nyt yhdessä ja millaisten vaiheiden kautta päädyitte yhteen ja mitä kaikkea hän on tässä välillä kokenut. Oletteko puhuneet kiusaamisesta tms.

No kyllähän mä tuolla puhuin, että hänestä on muuttunut sitten upea, kaunis aikuinen nainen. Ajan kanssa eli en pidä häntä enää minään ylipainoisena koulukiusattuna tyttösenä.

Ollaan me puhuttu siitä kiusaamisesta ja pyysin sillon useita kertoja anteeksi ja hän tuntu jotenkin myhäillen antavan ja aattelin et no jos kaikki ois nyt sit ok.. mut ei ilmeisesti ollukkaan

En nyt lähde siitä puhumaan kauanko olemme tarkalleen olleet yhdessä, mutta tarpeeksi kauan.

[QUOTE="Lissu";28617846]Silti ajattelisin itse niin että jos joku asia ärsyttäisi mua lyömisen pisteelle niin lähtisin ennen suhteesta kuin kävisin käsiksi... ei ole tervettä käytöstä tuollainen.

Eikä ne uudet ystävät välttämätttä ole nähneet tästä naisesta kuin sen pintasilauksen mitä hän on halunnut heille näyttää... oudolta kuulostaa tuo todistamaan pyytäminenkin.

Luulen oikeasti ettei tällä naisella ole kaikki ihan kohdallaan...[/QUOTE]

Ei varmaan olekkaan. Silti joku osa musta saa uskomaan, että hän on tosissaan sen kanssa, että hänen mielelleen aiheutui paljon pahaa sillon siitä mitä koulussa tapahtui... koska oli sitä paljon ja oli se aika rankkaa

Tuo todistelu ehkä siksi, että minä viimein uskoisin ja myöntäisin tappioni. Sitä kai se haluaa.

[QUOTE="Vieras";28617863]Niin, voi olla tai olla olematta. Tuossa tilanteessa sillä ei ole merkitystä. Et sinä ole hänelle enää "velkaa", hänhän valitsi sinut kaiken sen jälkeen kumppanikseen. Ei mikään oikeuta häntä nyt sinulle kostamaan aiheuttamaasi mielipahaa ja vielä noin rajulla tavalla. Kaikenlaisia patoutumia voi jäädä kouluajoilta, mutta toiset pääsevät niistä yli. Tämä kiusattu varmaankin on päässyt yli koska sinun kanssa on nyt? Vai onko hän valinnut sinut juurikin tästä vallankäyttö-syystä? Epäilen.[/QUOTE]

Saattaa olla... on hän siis mahdollisimman hyvin päässytkin, mutta sitten mun kanssa purkautui tämä. Voisiko yksinkertasesti kyse olla vain siitä, että olen loukannut häntä tarpeeksi syvästi ja anteeksi en tule saamaan? että hän yritti, mutta huomasi näköjään että ei pysty olemaan täysin sinut minun ja niiden asioiden kanssa..

No kyllähän mä tuolla puhuin, että hänestä on muuttunut sitten upea, kaunis aikuinen nainen. Ajan kanssa eli en pidä häntä enää minään ylipainoisena koulukiusattuna tyttösenä.

Ollaan me puhuttu siitä kiusaamisesta ja pyysin sillon useita kertoja anteeksi ja hän tuntu jotenkin myhäillen antavan ja aattelin et no jos kaikki ois nyt sit ok.. mut ei ilmeisesti ollukkaan

En nyt lähde siitä puhumaan kauanko olemme tarkalleen olleet yhdessä, mutta tarpeeksi kauan.

Kun puhut avopuolisostasi ainoastaan ulkonäköön viitaten, se kuulostaa todella kummalliselta. Yleensä ihmiset kuvailevat niinkin läheisiä ihmisiä ihan toisenlaisista näkökulmista. Pyysit kaveriltasi naisen puhelinnumeronkin ainoastaan hänen ulkonäkönsä perusteella, vaikkette käsittääkseni jutelleet tuona ryyppyiltana sanaakaan. Ja ihastumista kuvaat ainoastaan "tajusin vasta myöhemmin, miten nätti tää mimmi voikaan olla". Ja se, että hän oli laihduttanut oli mielestäsi jonkinlainen kosto sinulle. Mitään muuta hänen luonteestaan et kerro paitsi että on ollut jotain helliä hetkiä ja nyt nämä raivarit.

[QUOTE="vieras";28617911]Riipasevaa kuin Reginan novelli.

Tiedäthän että lähettämällä näitä teinilehtiin, voit hyvällä tuurilla jopa tienata muutaman kympin?[/QUOTE]

No empähän taida olla lähettelemässä..

Miksi arvostat ihmisessä vain ulkoista? Miksi sama nainen lihavana on kamala ja jopa "huora" mutta hoikempana upea nainen? En voi kuvitella minkälainen suhteenne on mutta tulevaisuutta en siinä kyllä näe.
Mitä tekisit jos avovaimosi lihoisi vaikkapa 25kg?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmana;28617925:
Kun puhut avopuolisostasi ainoastaan ulkonäköön viitaten, se kuulostaa todella kummalliselta. Yleensä ihmiset kuvailevat niinkin läheisiä ihmisiä ihan toisenlaisista näkökulmista. Pyysit kaveriltasi naisen puhelinnumeronkin ainoastaan hänen ulkonäkönsä perusteella, vaikkette käsittääkseni jutelleet tuona ryyppyiltana sanaakaan. Ja ihastumista kuvaat ainoastaan "tajusin vasta myöhemmin, miten nätti tää mimmi voikaan olla". Ja se, että hän oli laihduttanut oli mielestäsi jonkinlainen kosto sinulle. Mitään muuta hänen luonteestaan et kerro paitsi että on ollut jotain helliä hetkiä ja nyt nämä raivarit.

Miksi pitäisi?

[QUOTE="vieras";28617911]Riipasevaa kuin Reginan novelli.

Tiedäthän että lähettämällä näitä teinilehtiin, voit hyvällä tuurilla jopa tienata muutaman kympin?[/QUOTE]

Ei ap tienaisi kun sen jutut on aina samaa kaavaa toistavia ja epäuskottavia. Tässäkin aloituksessa on joku 100 ristiriitaa.
SÄÄLITTÄVÄÄ AP.

[QUOTE="vieras";28617939]Miksi arvostat ihmisessä vain ulkoista? Miksi sama nainen lihavana on kamala ja jopa "huora" mutta hoikempana upea nainen? En voi kuvitella minkälainen suhteenne on mutta tulevaisuutta en siinä kyllä näe.
Mitä tekisit jos avovaimosi lihoisi vaikkapa 25kg?[/QUOTE]

Arvostan mä hänessä sitä sisäistäkin. Osaa olla parhaimmillaan tosi hellä, hoivaava ja hyvä ihminen.. jos hän nyt sattuisi lihomaan sen 25kg niin kai minä rakastaisin häntä silti, koska olen nyt kypsempi ja vanhempi ja mulla on itsellänikin tämä vamma eli täydellinen en ole...

Yhteistyössä