Säälittäviä sellaiset ihmiset jotka eivät luovuta verta

• Viestiketjun aloittaja Anemia
  • Ensimmäinen viesti
"Anne"
En varmaan pääsisi luovuttamaan kun tuolla on tuo kohta hammashoidot, vaikeuttaa luovuttamista. Minulla on krooninen tulehdus suussa.
Lisäksi en voi sille minkään että menen paniikkiin ko. tilanteissa, todennäköisesti pyörryn ja aika takuulla itken ja tärisen paniikissa.

Näin
Luovuttaisin kyllä mutta aikataulu ei sovi.
Täällä luovutus päättyy 18 eli ovet sulkeutuu.
Pääsisin paikalle vasta 17.30 ja silloin ryhtyvät siivoamaan tavaroita pois.

Heidän pitäisi olla iltaan saakka paikalla.

"mie vaan"
Alkuperäinen kirjoittaja Näin;28615054:
Luovuttaisin kyllä mutta aikataulu ei sovi.
Täällä luovutus päättyy 18 eli ovet sulkeutuu.
Pääsisin paikalle vasta 17.30 ja silloin ryhtyvät siivoamaan tavaroita pois.

Heidän pitäisi olla iltaan saakka paikalla.
Useissa paikoissa on silloin tällöin pidennetty aukiolo, esim kerran kk. Jos paikassa ei sellaista ole kannattaa laittaa viestiä ja kertoa, jos muutkin ovat sellaista viestiä laittaneet, voi paikka kiinnostua pidennetystä aukiolosta.. Ja etkö ikinä ole esim. kesälomalla?

"Vieras"
[QUOTE="mie vaan";28615080]Useissa paikoissa on silloin tällöin pidennetty aukiolo, esim kerran kk. Jos paikassa ei sellaista ole kannattaa laittaa viestiä ja kertoa, jos muutkin ovat sellaista viestiä laittaneet, voi paikka kiinnostua pidennetystä aukiolosta.. Ja etkö ikinä ole esim. kesälomalla?[/QUOTE]

Täällä käy kiertävä systeemi.

Eivät kierrä kesäloma aikaan .

"vieras"
Aapeen kaltaiset ihmiset on yksi syy miksi en luovuta. Luovuttaminen on vapaaehtoista eikä siihen saa painostaa. Mitä enemmän meuhkataan sitä vähemmän kiinnostaa.

Aapeen nikki on toinen syy. Minulla on jatkuvasti anemia ja kun välillä edes saan hemoglobiiniarvot nousemaan normaalin tasolle ei kiinnosta jakaa sitä heti pois.

"Iki-ihana"
[QUOTE="vieras";28614850]Noloja ihmiset, jotka esim. työpaikalla vaahtoavat verenluovuttamisesta. Että kyllä kaikkien pitäisi, minä käyn ja kyllä kaikkien pitäisi. Se on todella ajattelematonta, koska mitä sellainen siihen toteaa, jolla on esim. jokin terveydellinen syy, ettei voi? Jos ei ole halua kertoilla syitä (joo kuulkaa en mä voi kun mulla on toi sukupuolitauti..? Paljastanpa tässä, että mulla on tällainen sairaus/lääkitys..? Jne jne jne) mutta tämä vaahtoaja vaan meuhkaa ja ihmettelee, että onko tuo niin itsekäs ettei lähde luovuttajaksi. Todella, todella noloa siltä meuhkaajalta. Koska eihän tuollainen meuhkaaja muuta kuin leimaa apn tavoin säälittäväksi sen, joka ei luovuttajaksi voi lähteä, jos se ei kerro syitä siihen, ettei luovuta.[/QUOTE]

Tämä on NIIN totta! Minullakin on terveydellinen syy, jonka vuoksi en kelpaa luovuttajaksi, mutta en todellakaan halua alkaa selvittää sitä työpaikan kahvipöydässä puolituntemattomalle vouhkaajalle.

"vierailija"
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta mun mielestä säälittäviä ovat sellaiset ihmiset, jotka yksittäisen hyvän teon varjolla nostavat itsensä jollekkin jalustalle ja ovat olevinaan muita parempia eivätkä osaa nähdä muiden tekemiä erilaisia hyviä tekoja.

"Mie"
En mene luovuttamaan verta, koska en yksinkertaisesti uskalla! Jo pelkkä verikokeen otto saa minut voimaan pahoin kun kuulen kuinka vereni lorisee putkeen, hyi. Mutta ap saa sääliä ihan vapaasti!! :D

"vieras"
[QUOTE="vierailija";28615197]En jaksanut lukea koko ketjua, mutta mun mielestä säälittäviä ovat sellaiset ihmiset, jotka yksittäisen hyvän teon varjolla nostavat itsensä jollekkin jalustalle ja ovat olevinaan muita parempia eivätkä osaa nähdä muiden tekemiä erilaisia hyviä tekoja.[/QUOTE]

Totta.

Alkuperäinen kirjoittaja Spr:n työntekijä;28615016:
Hei tietämättömät! Verivalmisteista on jo nyt ajoittain ylitarjontaa eli ei todellakaan kaikkien olis tarvis luovuttaa verta. Just päättyi veripalvelun yt:t ja aika monta paikalliststoa suljetaan ja sen myötä henkilökuntaa ulos.
Luovuttajia tarvitaan koko ajan koska verivalmisteet säilyvät vain tietyn aikaa ja kaikentyyppisiä luovuttajia tarvitaan!
Meillä on ollut kuukauden sisällä tilanne ettemme saaneet tietyn veriryhmän trombosyyttejä saman päivän tarpeisiin. Ja kyseessä lapsipotilas.
Niin älä mielellään jaa tietoa joka voidaan ymmärtää väärin (ettei luovuttajia juuri nyt tarvittaisi)

säälittävää
Säälittäviä ovat ihmiset jotka toisten hätää ja hyväntahtoisuutta hyväksikäyttäen tienaa leipänsä.

Ennen luovutin verta, mutta sitten ilmenikin että verta oli jumalauta MYYTY meidän sairaaloihin!
Minä kun luulin että se menee johonkin oikeaankin tarpeeseen eikä minkään verenimijän bakkanaalien rahoittamiseen.

Sama juttu se on noiden "hyväntekijöiden" kanssa.
Mitä vitun hyväntekeväisyyttä se on että otat palkkaa siitä auttamisesta?

Raha likaa kaiken, jopa hyvät ajatukset.

kakkaaaa
muakin harmittaa etten voi luovuttaa, koska pistän metotreksaattia (reumasairaus). ei ole neula/veri-kammoja, päinvastoin, hyvä fyysinen kunto yms. mutta ymmärrän ettei kelpaa mun veret..

"Jepulis"
Alkuperäinen kirjoittaja säälittävää;28615378:
Säälittäviä ovat ihmiset jotka toisten hätää ja hyväntahtoisuutta hyväksikäyttäen tienaa leipänsä.

Ennen luovutin verta, mutta sitten ilmenikin että verta oli jumalauta MYYTY meidän sairaaloihin!
Minä kun luulin että se menee johonkin oikeaankin tarpeeseen eikä minkään verenimijän bakkanaalien rahoittamiseen.

Sama juttu se on noiden "hyväntekijöiden" kanssa.
Mitä vitun hyväntekeväisyyttä se on että otat palkkaa siitä auttamisesta?

Raha likaa kaiken, jopa hyvät ajatukset.
Niinpä! Verivalmisteet ovat kauppatavaraa, josta veripalvelu käärii rahat. Jokainen sairaalaa / sairaanhoitopiiri joutuu ostamaan tarvitsemansa veren. Eli hyväntekeväisyyshän siitä on kaukana..

[QUOTE="eee";28615036]Mäkin olen yrittänyt luovuttaa, mutta eivät saaneet musta verta ulos edes sen yhden pussillisen verran... Eipä onnistunut siis.[/QUOTE]

Sama. Toisesta kädestä ei löydy suonta johon pistäis ja toisessa kädessä suoni tekee jonkun ihme mutkan. Labrakäynnit onnistuu, mutta pussi jää juuri sen verran vajaaksi, että olo on höntti mutta ei ihan riitä luovutetuksi määräksi.
Mutta mä olen luvannut elimeni käyttöön kyllä :kieh:

"vieras"
Täältä on melkein sata km lähimpään luovutus paikkaan. pari krt vuodessa on sit jossain srk talolla mutta niistäkin tiedotetaan aika surkeasti. enpä tiennyt minäkään että veri myydään sairaaloihin.

"vieras"
Joo, oon sitten säälittävä. Ei haittaa. Mä olen pyörtymispisteessä joka kerta, kun multa otetaan verikoekin ja sitä seuraa usein eräänlainen kramppitila. Joskus pelkkä asiasta puhuminen riittää siihen, että alkaa pyörryttää. Joten ei kiitos. En usko, että mua sinne toista kertaa huolittaisiin, jos kerran menisin.

M32
Luovuttaminen on vapaaehtoista, joten en ole koskaan tuntenut tarvetta perustella sitä, etten luovuta. Kyse ei ole vapaaehtoisuudesta, jos luovuttamiseen painostetaan sosiaalisesti tai jopa lainsäädännön kautta.

"vieras"
Itselleni tuli luovuttamisesta niin huono olo että jouduin olemaan luovutuspaikalla aina muutaman tunnin pitkällään lepäämässä jalat ylhäällä ja olin muutaman päivän huonovointinen joten päätin lopulta lakata kiusaamasta itseäni.

Yhteistyössä