Joku äiti poltti tuapkkaa lasten -leikkipuistossa ja sillä oli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pisti Vihaksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pisti Vihaksi

Vieras
vielä lapsi/ tai lapset mukana. Toinen oli alta 1 -vuoden ja nukkui ilmeisesetikkin nukkui vaunuissaan. Äiti oli noin metrin ja tai puolen toista metrin päässä vaan siitä vaunuista ja ei edes ollut mitään harsoa niitten vaunujen päällä.
Toinen lapsi noin 3+ vuotias leikki siinä ja pyöri välillä äitinsäkkin ympäristössä kun se antoi pillimehun sille lapselleen.

Miten jotku voikin tuolla lailla puhallella tupakan myrkky savuja lapseensa??

En vois itte tehä tuolla lailla ja en ymmärrä miten muutkaan voi?? tai oon maistanu sitä röökii ehkä kahesti, muttei kiinnosta nyt sitte yhtään. .. !!!! !!!!

Ymmärtäisinkin ehkä just ja just jossain muualla, mutta miksi täytyy tulla lastenleikkipuistoon jossa on muitakin ihmisiä ja lapsia!!!!
Jättäisivät muut rauhaan. Tajus si se sentääs laittaa sen röökin roskikseen sen tumppaamisen jälkeen.

Vitsit, tekis mieli tehdä joku ilmoitus tommosesta käytöksestä. Eikö joku laki kielläkkin sen ettei lasten ympäristössä edes saa tupakoida, mutta eihä nuo tuommoset teini idioottit ymmärrä yhtikäs sitääs.. ;(

Pitäs ottaa vauvat ja lapset pois tuommoeselta natsilta!!!!
Varmasti on polttanut samalla ku ootti sitä toista lasta, nuorempaaa ainaki ku näytti niin innolla sitä kessua vetäsevän ja näyttiki ihan jo vanhalta tupkoitsijalta vaikka ikää vasta var,aan noin max, alle -25. -vuotiaalta..

No ei mua sillei kiinnosta mut alkopa vaa ärsyttää.. :(

Voi kamalaa. Nyt kaikki tupakoinnin näkevät lapset saa elinikäiset traumat. Mä oon kans polttanut leikkipuistossa ja poltan pihallanikin vaikka lapsikin on paikalla. En nyt tietenkään lapsen päälle savuja puhaltele.

En siis sua tarkottanu tolla aiemmalla, mutt hvyä jos et sentääs kuitenkaa lapsiisi puhaltele.. :/

Mut onkos se joku laki jossa on et lapsilla pitäs saada olla sellanen "savuton ympäristö ja" -elämä??

Mikähän laki kieltäisi lasten seurassa tupakoinnin, varsinkin ulkotilassa. En itsekään kovin fiksuna pidä leikkipuistossa tupakointia, mutta ei sitä mikään laki kiellä, kaikki aikuiset voivat rauhassa ketjupolttaa.

Opetelkaa nyt hyvät ihmiset edes aakkoset ja muutenkin kirjoittamaan! Ärsyttävää lukea aloituksia, joissa on yhtä paljon ymmärrettävää tekstiä kuin islamin imaamin kirjoituksissa suomalaisen silmin!!!

• Tykkää
Reactions: samperi ja dipt
Mulle on ihan sama jos polttaa lastensa vieressä, sen lapsia ne on.
Se mua vituttaa että leikkipuistossa pitää väistellä tupakantumppeja kun pieni taapero niitä tietysti suuhunsa yrittää poimia. Meidän puistossa on tupakointi ihan selkeästi kielletty, yksi äiti siellä silti polttaa, hänkin niin että puiston aukioloaikoina menee kyllä puiston ulkopuolelle polttamaan ja vahtii sieltä lastaan mutta kun puistossa ei ole työntekijöitä paikalla polttelee suruttaa ja natsat on missä sattuu. Samainen mamma kyllä välillä tuo kyös koiransa sinne puistoon. Ärsyttää.

Opetelkaa nyt hyvät ihmiset edes aakkoset ja muutenkin kirjoittamaan! Ärsyttävää lukea aloituksia, joissa on yhtä paljon ymmärrettävää tekstiä kuin islamin imaamin kirjoituksissa suomalaisen silmin!!!

alkaa ymmärtää se tosi asia et suomee puhutaan niin eri lailla ja ne jotka jämähtäny pelkkään kirja kieleen. entisenä kadun kundina tiädän tän ja rikastunut suomenkiellelisesti :D. toki jos ei ymmärrä muuten kuin pilkuin ja pistein niin onhan se aika jäätävää sokeutta :D

Valitettavasti tällaiselle ei voi mitään. En kyllä ymmärrä minäkään miksi jotkut vanhemmat haluavat altistaa lapsensa passiivisesse tupakoinnille? Varmaan antavat kossuhömpsytkin samaan syssyyn? Kun "eihän siitä mitään seuraa" ja "ei pidä liiotella".

Itsekin olen entinen tupakoitsija. Minä tosin osasin ottaa muut tupakoidessani huomioon. Esim. en polttanut muiden, etenkään lasten, välittömässä läheisyydessä. Valtaosa tupakoitsijoista vaikuttaa kuitenkin olevan sen verran vajaita, että pitää asettaa valtion taholta kaiken maailman holhoavia lakeja, kun ei oma järki ja tilannetaju riitä.

Oikeasti raivostuttaa välillä tupakoitsijoiden itsekkyys: tuprutellaan siten, että muutkin altistuvat, vaikkapa bussipysäkeillä tai ovien läheisyydessä, heitellään tumppeja pihalle niin, että kulkeutuvat kengissä sisään ja vauvat saavat niistä mukavaa syötävää jne.

• Tykkää
Reactions: Minna77 ja Wolt
[QUOTE="hmm";28609349]ei varmaan laki kiellä, mutta leikkipuiston säännöt voi kieltää. Ei koulun pihallakaan saa polttaa koululaiset eikä aikuiset, sama voisi päteä puistoihin...?[/QUOTE]

Ainakin Helsingissä leikkipuistoissa tupakointi on kielletty. Ja vaikka se nyt ei ympärilläolijlita häkään tappaiskaan niin ei se sauhuttelu nyt mikään hyvä esimerkkikään ole. Ainakaan leikkipuistoissa.

vielä lapsi/ tai lapset mukana. Toinen oli alta 1 -vuoden ja nukkui ilmeisesetikkin nukkui vaunuissaan. Äiti oli noin metrin ja tai puolen toista metrin päässä vaan siitä vaunuista ja ei edes ollut mitään harsoa niitten vaunujen päällä.

Miksi siinä vaunujen päälläolsi vielä kuulunut jok rätti olla :O ettei savu ainekaan pääse pois, niinkö?
Tuossa kasvaa uusi tupakka sukupolvi.

Itse poltan puistossa jos siellä ei ole muita. Jos siellä on joku muu, siirryn näennäisesti puiston rajojen ulkopuolelle, mutta niin että näen ja kulen lapseni, ja muutkin minut kyllä näkevät. Suoraan sanottuna a:n kaltaisten tuohtujien mielipiteet eivät minua kiinnosta. Tumppeja ei maahan tietenkään jätetä.

On minun tehtäväni huolehtia omien lasteni päihdekasvatuksesta, ja niiden muiden lasten vanhempien tehtävä takoa lastensa päähän, ettei pidä tehdä '''niinkuin toi dorka täti tuolla puiston laidalla''.

alkaa ymmärtää se tosi asia et suomee puhutaan niin eri lailla ja ne jotka jämähtäny pelkkään kirja kieleen. entisenä kadun kundina tiädän tän ja rikastunut suomenkiellelisesti :D. toki jos ei ymmärrä muuten kuin pilkuin ja pistein niin onhan se aika jäätävää sokeutta :D

Muutama huomio:

- "kirjakieli" yhteen.
- mikä on "suomenkiellelisesti"?
- muitakin virheitä.

Voi kamalaa. Nyt kaikki tupakoinnin näkevät lapset saa elinikäiset traumat. Mä oon kans polttanut leikkipuistossa ja poltan pihallanikin vaikka lapsikin on paikalla. En nyt tietenkään lapsen päälle savuja puhaltele.

Miksi tupakoit leikkipuistossa? Se on lasten leikkipaikka, ei aikuisten röökialue. Joskus voisi ajatella myös kanssaihmisiä. Eikö voisi vetää sitä röökiä ennen kuin tulee puistoon? Se haju ja myrkyt kantautuvat kauemmaksi entä siihen parin metrin päähän.

Tupakoiminen lasten läheisyydessä nyt vaan on tyhmää, sanoi laki siitä jotai tahi ei. Koen, että minulla on oikeus pyytää toista ihmistä siirtymään kauemmas lapsistani esim. leikkipuistossa tai pysäkillä, jos toinen polttaa ihan siinä vieressä.

Itse näin tällä viikolla oikein kaksinkappalein kunnon white trash äitejä. Molemmilla vauvat/ pienet taaperot rattaissa ja molemmilla rööki suussa. En voinut kuin pyöritellä silmiäni niille. Kävi lapsia niin sääliksi. Oli naamataulut muutenkin sen näköisiä että rööki ja viina maistuu ja kaikenaikaa lähinnä vituttaa.

Kyllä tässä maailmassa kauhisteltavaa riittää. Tuo on kyllä mun mittakaavassa vielä aika mitätön juttu. En ole koskaan noista sauhuttelijoista nähnyt vaivaa, vaikka en ite poltakaan. Se on totta, että säästäisi edes ne lapset savulta.
Tiedän yhden perheen, jossa astmaatikko lapset autossa ja kumpikin vanhempi sauhuttelee.
Mitä vaahdota asioista, joille ei mitään voi?
Olisihan se hyvä, jos kukaan ei polttaisi, joisi tms.

Niin, voi kamalaa, tupakoitsija on huono esimerkki niin omille kuin muidenkin lapsille. Leikkipuistoissa on useimmiten tupakointi kielletty, joten on turha huutaa sitä kuuluisaa "minulla on oikeus"-mantraa. Vielä lisähuomautuksena, että tupakoivien vanhempien lapset alkavat todennäköisemmin polttaa tupakkaa kuin savuttomien vanhempien lapset, eikö yhtään huoleta millaisen kuvan annat lapsille(si)?

Niin, voi kamalaa, tupakoitsija on huono esimerkki niin omille kuin muidenkin lapsille. Leikkipuistoissa on useimmiten tupakointi kielletty, joten on turha huutaa sitä kuuluisaa "minulla on oikeus"-mantraa. Vielä lisähuomautuksena, että tupakoivien vanhempien lapset alkavat todennäköisemmin polttaa tupakkaa kuin savuttomien vanhempien lapset, eikö yhtään huoleta millaisen kuvan annat lapsille(si)?

No minkä minä voin nikotiiniriippuvuudelleni? Kerropa joku konsti jolla pääsisin tupakasta eroon? Tiesitkö että riippuvuuksien voimakkuudet ovat erilaisia eri ihmisillä joten turha tulla puhumaan että se ja sekin lopetti noin vaan. Ihan takuuvarmasti tiedän tupakasta enemmän kuin sinä.

Tupakoinnin vieroituslääkkeet auttoivat jonkun verran, mutten voinut muun lääkityksen vuoksi jatkaa niiden käyttöä.

Yhteistyössä