[QUOTE="vieras";28603597]kyllä mun mielestä köyhälläkin on oikeus tehdä lapsia. mutta joku järki siinä touhussa pitää olla ja siks me tehtiin vaan kaksi lasta. mies on nyt valitettavan pitkään ollut työtön (mä käyn töissä). eli tukia saadaan mekin. ensimmäinen lapsi sai alkunsa kun mä vielä opiskelin. valmistuin just ennen synnytystä, eli toimeentulotukea saatiin sillon.
nyt on meidän lapset tehty ja eläkeikään asti aikaa tehdä töitä. kun mieskin niitä saisi. hakemisen puutteesta ei kyse ole. eli joutunee luultavasti kouluun. ja tuilla eläminen jatkuu valmistumiseen asti

aina ei kaikki suju niin ihanteellisimmin.[/QUOTE]
Toi onkin ihan eri asia. Teillä on kummallakin yritystä ja halua. Ei sille mitään voi, jos toinen ei löydä töitä heti kenkää saatuaan. Tuollaisissa tilanteissa ihan mieluusti pistän veromarkkojani likoon.
Se onkin sitten eri asia, kun tietentahtoen maataan himassa ja nostetaan toimeentulotukea eikä ole kiinnostusta tai yritystä mihinkään muuhun.
Ja joo, se on kyllä paskaa, jos nettoaa enemmän toimeentulotuella, kuin työllä. Ehkä pitäis alkaa miettiä, josko sitä toimeentulotukea vähän laskis???
Pitää kuitenkin muistaa, että työssäkäymisestä kertyy eläkettä... mikä on sitten aika iso juttu vanhoilla päivillä. Eli ei se homma ole ihan pelkästään siitä kiinni, paljonko jää rahaa käteen.
Näemmä täällä on puhuttu siitä, miten kaikenmaailman sossupummit (= ihmiset, jotka eivät edes halua tehdä töitä) saavat tehdä vaikka 20 lasta yhteiskunnan elätettäväksi, koska niillä lapsissa on yhteiskunnan tulevaisuus???
In my ass. Suurimmasta osasta tulee ihan samanlaisia pummeja, kuin vanhempansakkin. Se kun on jännä juttu, että lapset oppivat etiikkansa ja moraalinsa vanhemmiltaan. Eli miksi tehdä töitä, kun voi elää herroiksi makaamalla himassa?