kyllä mulla ainakin on oikeus tehdä lapsia vaikka saankin toimeentulotukea!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihainenne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vilja";28603706]No, tässähän se on todistettu. Kierre jatkuu. Mitä olet yrittänyt tehdä sen katkaisemiseksi? Jos et ole sairas tai vammainen, voisit yrittää näyttää että kierteen katkaiseminen on lopulta mahdollista ;)[/QUOTE]

Ei ole 1700-1800-luvulla vielä jaettu nykyajan tukiaisia. Kerjäläinen kenties?

[QUOTE="vilja";28603706]No, tässähän se on todistettu. Kierre jatkuu. Mitä olet yrittänyt tehdä sen katkaisemiseksi? Jos et ole sairas tai vammainen, voisit yrittää näyttää että kierteen katkaiseminen on lopulta mahdollista ;)[/QUOTE]

Sulla tais jäädä sarkasmi huomaamatta.

[QUOTE="anni";28603779]Kuten myös sinunlaisillesi esim.autisti ei saisi lisääntyä.[/QUOTE]

Mä olen edelleen sitä mieltä että ilkeitten ei pitäisi lisääntyä.

kielletään ehkäisy!!

Vanhempien vastuu on moisella keksinnöllä venytetty ihan uskomattomiin sfääreihin!! Unohdetaan kokonaan, että sillä pennullakin pitää olla oikeus elämään, oli vanhemmat millaisia idiootteja tahansa.

Toimeentulotuki pois ja ensisijaisiin tukiin korkotuksia, mutta tuet nuorilta pois ja nuoret töihin, sairaille tukia ja pienipalkkaisille. perheessä 1 vanhemman työvelvollisuus, muuten tuet pois! tai jotain..

Ja tuloerot hallintaan. täällä nyt puhutaan tekopyhästi ANSIOISTA. Mun mies tekee täyttä työviikkoa raskaassa työssä ja saa puolet äitini palkasta, ja ei ole edes ääriesimerkki. KAikki työt on tehtävä.

Alkuperäinen kirjoittaja eläjaannatoistenkinelää;28603836:
kielletään ehkäisy!!

Vanhempien vastuu on moisella keksinnöllä venytetty ihan uskomattomiin sfääreihin!! Unohdetaan kokonaan, että sillä pennullakin pitää olla oikeus elämään, oli vanhemmat millaisia idiootteja tahansa.

Toimeentulotuki pois ja ensisijaisiin tukiin korkotuksia, mutta tuet nuorilta pois ja nuoret töihin, sairaille tukia ja pienipalkkaisille. perheessä 1 vanhemman työvelvollisuus, muuten tuet pois! tai jotain..

Ja tuloerot hallintaan. täällä nyt puhutaan tekopyhästi ANSIOISTA. Mun mies tekee täyttä työviikkoa raskaassa työssä ja saa puolet äitini palkasta, ja ei ole edes ääriesimerkki. KAikki työt on tehtävä.

Useimmiten se palkka ei tule työn raskaudesta vaan vastuusta.

On se... Toiset tekee töitä niskat limassa että saapi elettyä ja maksettua veroja. Sossupummit ne vaan nostaa ne rahat, istuuvat vaan perseellään ja ostaavat kaikkea kallista sossunpiikkiin. On se niin väärin.. Hitto helepommallahan piäsis, kun ruppeis itekkii sossupummiks, ei tarvihtis tehä töitä ollenkaan, olis vaan mutta rahaa tulee, SO WHAT?

Alkuperäinen kirjoittaja Onseväärin!;28604238:
On se... Toiset tekee töitä niskat limassa että saapi elettyä ja maksettua veroja. Sossupummit ne vaan nostaa ne rahat, istuuvat vaan perseellään ja ostaavat kaikkea kallista sossunpiikkiin. On se niin väärin.. Hitto helepommallahan piäsis, kun ruppeis itekkii sossupummiks, ei tarvihtis tehä töitä ollenkaan, olis vaan mutta rahaa tulee, SO WHAT?

Helpomminhan Suomessa nykyään elättää itsensä sossupummina kuin töitä tekemällä. Sieltä voit saada sen 1200e kuussa ilman että teet yhtään mitään kun taas huonoimmin palkatuissa töissä verojen jälkeen jää ehkä tonni käteen.

[QUOTE="huoh";28603030]Oikeus on panna ja saada lapsiakin.

Mutta mikä velvollisuus meillä työssäkäyvillä on elättää niitä sua ja sun miestä ja lapsia??

Miksei mulla ole oikeutta määrätä mihin mun rahat käytetään...?[/QUOTE]

AIVAN.

Hmm... sullakin tais jäädä sarkasmi huomaamatta :)
Saattais auttaa, jos lukis sen edellisen tekstin :)
Kerrotko mikä kohta tässä oli sarkasmia:

"Suurimmasta osasta tulee ihan samanlaisia pummeja, kuin vanhempansakkin. Se kun on jännä juttu, että lapset oppivat etiikkansa ja moraalinsa vanhemmiltaan. Eli miksi tehdä töitä, kun voi elää herroiksi makaamalla himassa?"

Eli siis suurimmasta osastako ei tulekaan pummeja. Lapset eivät opi etiikkaa ja moraalia vanhemmiltaan? Jahas.

Vai siis olisko tarkoitus laittaa "herroiksi"? Niin kuin, että eihän ne tosiaan tuilla herroiksi elä. Tällainen "sarkasmi" nyt kuitenkin olisi aika ristiriidassa sanomasi kanssa. Jos tuilla on hankala elää, niin miksi he valitsisivat saman tien.

Vai onko kenties niin, että joka kerran kun joku vastaa takaisin vähän nasevasti, väität että edellinen viesti oli sarkasmia? Ja kenties jäi huomaamatta, että jotkut näistä vastauksista on myös vastattu pilke silmäkulmassa eikä vaahtoamalla.

[QUOTE="vieras";28603349]no ei se ihan noin mene. Kyllä niitä lapsia itsekkäästi itselle tehdään eikä yhteiskunnan hyväksi. lisäksi jos köyhä perhe saa viisi lasta ja elää tukiaisilla niin suuri riksi on, että toimeentulotukiasiakkuus periytyy ja tadaa ei yhteiskunta hyödy mitenkään.[/QUOTE]

just tuota meinasin itsekkin kirjoittaa. ja tiedän kokemuksesta että se periytyy. koska omat vanhemmat on toimeentulo elättejä tai siis äiti on. ja kyllä itsekkin tiedän kaikki porsaanreijät miten saa mitäkin tukia. 2v niin elinkin. ja oikeestaan elin leveemmin kun nyt töissä ollessa :) Mutta nautin työstä ja sen tuomista sosiaalisista kontakteista niin että en vaihtaisi sitä enää samaan elämään kun ennen. Mutta minustakin oli hyvää vauhtria tulossa sossun elätti. Ja töihin lähtö oli jo todella hankalaa. olisin tietysti voinut ratkaista ongelman pykeltämällä lapsiamaailmaan. Harvemmin työkkäri pakottaa töihin/tukitöihin silloin :) olisin saanut makoilla kotona ihan rauhassa.

Yhteistyössä