kyllä mulla ainakin on oikeus tehdä lapsia vaikka saankin toimeentulotukea!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihainenne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vihainenne

Vieras
Ihan suututtaa lukea tuollaista ettei ois oikeutta tehdä lapsia vain sen takia että saan toimeentulotukea!!! Meille on tulossa viides lapsi ja mies on työkkärin kurssilla ja itse kotihoidontuella. Meidän on siis pakko hakea toimeentulotukea.
Ja nyt teidän mielestä köyhällä ei ole oikeutta hoitaa lapsia kotona vaan ne on vietävä hoitoon? enkö olekin oikeessa?

Kyllä kai toimeentulotuensaajillakin on oikeus lapsia tehtailla. Elämässä käy köpelösti, ja väliaikaisesti on turvauduttava yhteiskunnan tukiin. Mutta sitä en ymmärrä, jos koko eläminen perustetaan tukien varaan ja sitten aletaan vielä tehtailla suurta perhettä. Että kyllä joku aikomus tulisi olla sen katraan elättämiseksi aivan omin neuvoin.

Oikeus on panna ja saada lapsiakin.

Mutta mikä velvollisuus meillä työssäkäyvillä on elättää niitä sua ja sun miestä ja lapsia??

Miksei mulla ole oikeutta määrätä mihin mun rahat käytetään...?

Niin, on oikeuksia muttei vastuuta, tällainen asenne on aika yleistä valitettavasti.
Toki sinulla on oikeus vaikka kuinka moneen lapseen, mutta toinen juttu onko se järkevää. Toiset on järki-ihmisiä ja toiset ei...

Mulla kyllä järki sanoisi vastaan jos tilanne olisi huono ja vauvakuumetta pukkaisi.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
ette te mua elätä vaan eletään ihan omilla rahoilla. mä meen töihin kun oon kasvattanut lapseni samoin mies kun saa kurssinsa loppuu.

Miksi ette odottaisi että kun (jos) tilanne paranee niin sitten olisi uuden vauvan aika?
Älä nyt vedä hernettä nenään, senkus teette koska tahansa, mutta eikö se olisi järkevää odotella ja katsoa paraneeko tilanne? Tai eikö se ahdista yhtään hankkia lapsia kun talous on kuralla?

MUOKS: Ai katos vauva olikin jo tulossa. :laugh: Sori en nähtävästi osaa lukea.:whistle:

Viimeksi muokattu:
Miksi ette odottaisi että kun (jos) tilanne paranee niin sitten olisi uuden vauvan aika?
Älä nyt vedä hernettä nenään, senkus teette koska tahansa, mutta eikö se olisi järkevää odotella ja katsoa paraneeko tilanne? Tai eikö se ahdista yhtään hankkia lapsia kun talous on kuralla?

Ainahan ei ole aikaa odottaa.Saattaa olla 40v pienituloinen niin silloin on päätettävä äkkiä tekeekö lisää lapsia vai ei.

ette te mua elätä vaan eletään ihan omilla rahoilla. mä meen töihin kun oon kasvattanut lapseni samoin mies kun saa kurssinsa loppuu.
Viiden lapsen kanssa kotona, ja sit sä meet töihin? Kiva.

Mihin sä muuten sitä toimeentulotukea tarvit, jos kerran elät omilla rahoilla? Sit kun meet töihin, tienaat niin lujaa että seitsemänhenkisen perheen elatuksen lisäksi kuittaat kymmenen vuoden kotonaolon?

Mä ymmärrän että toimeentulotukea voi joutua hakemaan mutta kuka helvetti tekee viis lasta jos ei kumpikaan vanhemmista käy töissä! Kun viiden lapsen elättäminen ei välttämättä olis helppoa edes kahden aikuisen palkalla.

[QUOTE="jeps";28603126]Onko ap miettinyt, että mistä ne rahat tulee joita nostelet?[/QUOTE]

Aloittajan kaltaisten henkilöiden äo ei riitä niin monimutkaisten ajatusten ajattelemiseen.

Mikä surkeinta Suomen ja maailman kannalta, niin eikös justiin ne geenit (äo-vapaat) ole juurikin sitä kaikkein lisääntyväisintä sorttia...

[QUOTE="jeps";28603126]Onko ap miettinyt, että mistä ne rahat tulee joita nostelet?[/QUOTE]

Se tulee sieltä pankista sen seinän kautta. Senkun vaa sieltä hakee lisää jos rahat loppuu.

Näin ajatteli mun lapsi nelivuotiaana. Tosin nyt kuusivuotiaana jo tietää että äiti ja isi temevät töitä sen "kortilla olevan ja seinästä tulevan rahan" eteen. Että sitä ei vain määrättömästi sieltä saa tulemaan... Mutta näköjään kaikki eivät sitä tiedä edes aikuisina. ;)

[QUOTE="huoh";28603142]Aloittajan kaltaisten henkilöiden äo ei riitä niin monimutkaisten ajatusten ajattelemiseen.

Mikä surkeinta Suomen ja maailman kannalta, niin eikös justiin ne geenit (äo-vapaat) ole juurikin sitä kaikkein lisääntyväisintä sorttia...[/QUOTE]

Köyhällä on halvat huvit!!

Eiku...

:D :D

Mä ymmärrän että toimeentulotukea voi joutua hakemaan mutta kuka helvetti tekee viis lasta jos ei kumpikaan vanhemmista käy töissä! Kun viiden lapsen elättäminen ei välttämättä olis helppoa edes kahden aikuisen palkalla.

Joo, siis meillä ei olis varaa elättää viittä lasta kahden aikuisen palkalla. Ollaan ns. keskituloisia... Tai no, elää kai pysyisi, mutta siihen se sitten jäiskin.

ne on mun rahoja. Ne kuuluu mulle lain mukaan!! Olen oikeutettu toimeentulotukeen joten ne on MUN rahoja ei teidän!!

Kyllä ne on sun rahoja, joihin olet oikeutettu. Mutta ne ovat myös meidän kaikkien muiden rahoja. Verorahoja, joita me työssäkäyvät maksamme. Yhteiskunta on päättänyt, mihin noita rahoja käytetään. Ja kun kaltaisiasi on enemmän, niitä, jotka eivät ymmärrä olla edes kiitollisia siitä, että elävät muiden maksamilla verorahoilla - yhteiskunta muuttaa sääntöjä.

Toimeentulotuki on viimeinen ja väliaikaiseksi tarkoitettu tukimuoto. Jos tuensaajat pitävät sitä automaattisesti heidän rahanaan, johon heillä on oikeus. Niin kerroppa miksi ihmeessä kannattaa käydä töissä? Miksi me muut välittäisimme. Ja mitä sitten, kun elätettäviä on enemmän kuin elättäjiä. Voiko käydä niin, etteivät rahat yksinkertaisesti enää riitä?

• Tykkää
Reactions: mamacita_
Joo, siis meillä ei olis varaa elättää viittä lasta kahden aikuisen palkalla. Ollaan ns. keskituloisia... Tai no, elää kai pysyisi, mutta siihen se sitten jäiskin.

Mun täytyy sanoa ihan samaa. Kolme on jo ihan meidän kyvyn rajalla kun omakotitalossa kuitenkin halutaan asua ja lapset harrastavat aktiivisesti. On todella omituista että joillekin ei tule mieleen pohtia että onko oikeasti varaa moneen lapseen...

Yhteistyössä