Ulkoiset peräpukamat--- poistokokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marjo-riitta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marjo-riitta

Vieras
mulla on ollut jo vuosia ulkoisia peräpukamia. joskus todella kipeitä ( sattuu jopa pissatessa joskus, tuntuu että joku kääntäisi takapuolessa puukkoa ) ja vuotavat verta paljon. välillä kutisevat, kuten nyt, tosi paljon. en tiedä onko sisäisiä mutta ainakin nämä ulkoiset. haluaisin ne poistattaa mutta miten lähden asian kanssa etenemään?
en tiedä miksi mutta hävettää aivan julmetusti mennä lääkärille tälläisessä asiassa. mulla on paljon ylipainoa ja olen laihduttamassa mutta eihän nuo ulkoiset voi laihtumisen myötä vain hävitä? en usko.
suostuuko lääkäri noin vain poistamaan ne vai onko siihen jotkut kriteerit?
nyt tuntuu että olisi tulossa taas uusi pukama tuonne peräpäähän ja tosiaan inhoan noita.:( joitain voiteita ( hädensä? ) olen joskus pistänyt sinne mutta eihän niilläkään pääse rumista pukamista eroon?
miten nuo ulkoiset poistetaan? kannattaako mennä heti hoidattaa ne vai odottaa kunnes olen lähellä normipainoa? mitä sanon kun soitan lääkäriin ? :)

Ei siinä lääkäriin menossa pukamien takia ole mitään hävettävää. Ja kyllä kannattaa ihan heti ottaa yhteyttä lääkäriin koska jos pääset oireiden vuoksi hoitoon niin siinä menee kuitenkin monta kuukautta.

Ja hoitoon pääsemisellä tarkoitan sitä että lääkäri kirjoittaa lähetteen kirurgian polille josta sitten jossain vaiheessa saat ajan jolloin siellä tutkitaan vähän tarkemmin peräsuolta ja paksusuolta ja sitten voidaan hirttää sisäisiä pukamia. Ja myös keskustellaan ulkoisten leikkaus mahdollisuudesta.

Ja siksi sanon että ota heti yhteys lääkäriin koska vaikka sinulta suostuttaisiin leikkaamaan ne ulkoiset niin siihen leikkausajan saamiseen kaikkineen voi hyvinkin mennä tästä päivästä vielä vuosi tai pidempäänkin koska pukamia ei aleta kovin helpolla leikkaamaan ja vaikka lopulta siihen suostuisivat niin ensin on nuo parit tutkimuskerrat + luultavasti sisäisien hirtto ja tähän kaikkeen menee todella helposti yhteensä ylikin se vuosi jos lasketaan siitä kun ekan kerran olet käynyt näyttämässä pukamia lääkärille.

Ja mullakin oli monta ulkoista ja oireili (vain) kipuna, kylläkin aivan jumalattomana kipuna, en ole koskaan kokenut mitään niin kipeää. Ja heti ekasta lääkärikäynnistä otin puheeksi sen leikkauksen mutta kun eihän niitä aleta leikkaamaan ennen kuin tutkittu ja hutkittu, niin sanotusti. Ja mulla meni puolitoista vuotta ensimmäisestä lääkäriajasta ennen kuin leikattiin.

Tietysti voi olla eri asia jos menee yksityiselle.

Kävin poistattamassa yksityisesti kuusi vuotta sitten ja operaatio tapahtui viikko "näytillä" käynnin jälkeen.
Leikkaus sujui hienosti mutta olin oikeasti aivan hirvittävän kipeä, kävin jopa näyttämässä tilannetta lääkärille kun arvelin että jotain on mennyt vikaan kun sattui ihan mahdottomasti ja minulla on korkea kipukynnys. Viikko meni sairastaessa kipua ja sitten alkoi helpottamaan.

Nyt on edessä uusi leikkaus kun raskauden jälkeen ulkoiset pukamat taas jäivät tuohon ikävästi lerpattamaan. Muuta vaivaa näistä ei ole kuin se, että jos joudun istumaan pitkään aloillani niin tulee ikävä paineen tunne. Tietenkin vessareissulla suihkuttelen pukamat aina koska en ihankaan luota siihen että pelkällä paperilla saisin puhtaan lopputuloksen.

Olen jo päättänyt pyytää niin vahvat kipulääkkeet että varmasti kestän leikkauksen jälkeisen kivun. Se kipu on kuitenkin ohimenevä ongelma verrattuna pukamien jatkuvaan kiusantekoon.

yksityisellä mulla hoidettiin sisäiset pukamat sillä samalla kerralla ku kävin näyttämässä gastroenterologilla, että "onko siellä jotain vialla". Löysi neljä pientä sisäistä pukamaa jotka hirtti siinä samalla. Aikaa meni noin puoli tuntia, rahaa kului 130€ ja kipulääkkeitä jouduin sen toimenpiteen jälkeen syömään pari päivä.

Vuosia kärsin ja kun kerran jouduttiin avaamaan ulos tullut pukama kylmäsuihkulla puudutettuna päätin, että nyt riittää. Tsin netistä arvostetun gastrokirurgin nimen ja varasin ajan. Tulin eilen kolmannen kerran hirttohoidosta. Joka kerta on hirtetty kolme sisäistäpukamaa. Alussa hän sanoi että tulin viime hetkillä sillä seuraava hoito olisi ollut leikkaus ja se ei ole mukava. Hirtto on kivuton ja nopea kun ammattilainen (kirurgi) sen tekee. Joka kerta kesti vartin mistä operaation osa oli minuutteja. He käyttävät tähän barron ligaatioon suunniteltua laitetta, joka imee limakalvon putken sisään ja samalla asettaa kumirenkaan tyveen.noin viikon päästä kuolioon menneet pukamat irtoavat, jolloin tulee hieman verta. Pahin on operaation jälkeen seuraavat 24+tuntia.Minulle on riittänyt muutama perus burana, mutta hirttojen takia hermosto luulee että on kakkahätä ja pitäisi välttää vessassa juoksua. Ehlä ummetusta vastaava olo. Mä olen onnellinen, sillä enää ei ole huolia ja kirurgin mukaan ei tartte huolia jatkosta sillä kun hoidetaan kunnolla, eivät uusi kovinkaan usein. Älä kärsi, mene hoitoon. Oma kirurgi oli Diacorista, ruoholahdesta Helsingissä.

mulla on ollut jo vuosia ulkoisia peräpukamia. joskus todella kipeitä ( sattuu jopa pissatessa joskus, tuntuu että joku kääntäisi takapuolessa puukkoa ) ja vuotavat verta paljon. välillä kutisevat, kuten nyt, tosi paljon. en tiedä onko sisäisiä mutta ainakin nämä ulkoiset. haluaisin ne poistattaa mutta miten lähden asian kanssa etenemään?
en tiedä miksi mutta hävettää aivan julmetusti mennä lääkärille tälläisessä asiassa. mulla on paljon ylipainoa ja olen laihduttamassa mutta eihän nuo ulkoiset voi laihtumisen myötä vain hävitä? en usko.
suostuuko lääkäri noin vain poistamaan ne vai onko siihen jotkut kriteerit?
nyt tuntuu että olisi tulossa taas uusi pukama tuonne peräpäähän ja tosiaan inhoan noita.:( joitain voiteita ( hädensä? ) olen joskus pistänyt sinne mutta eihän niilläkään pääse rumista pukamista eroon?
miten nuo ulkoiset poistetaan? kannattaako mennä heti hoidattaa ne vai odottaa kunnes olen lähellä normipainoa? mitä sanon kun soitan lääkäriin ? :)

Yhteistyössä