Saisikohan lastensuojelusta avustusta lomamatkaan?

• Viestiketjun aloittaja "Raisa"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mutta ihan yhtä vahvasti olen sitä mieltä että joka sentti noistakin lomamatkoihin käytettävistä rahoista pitäisi mieluummin käyttää siihen että saatais köyhyys pois lapsiperheistä ja tietysti muistakin.
Mutta jos ne köyhät perheet sais rahaa, eikä olisi enää köyhiä, nehän saattaisi käyttää rahat lomamatkaan. Mites sitten suu pannaan?

[QUOTE="vieras";28593666]Mutta jos ne köyhät perheet sais rahaa, eikä olisi enää köyhiä, nehän saattaisi käyttää rahat lomamatkaan. Mites sitten suu pannaan?[/QUOTE]

No valtion tuella ei täällä niin paljon pääse rikastumaan. Aloittajallahan olisi ollut varaa ilman tätä haluamaansa avustustakin. Miksi siis annettais sinne se satanen kun jollain perhellä ei ole koko kuukaudeksi edes sitä satasta ruokaan?

[QUOTE="mjää";28594361]Tässä ammatissa? kuitenkin sivulla 1 kirjoitat näin:

"Ja itseasiassa mähän en sitä maksa kun opiskelen enkä käy töissä. Ja ajattele, silti en hae avustusta huviretkiin! "

Onko tässä nyt tapahtunut jokin nopea työllistyminen :D[/QUOTE]

Olet ehkä joskus kuullut että opiskella voi enemmänkin kuin yhden ammatin? :)

"Vieras"
[QUOTE="vieras";28572645]Ei huono idea. Okei, meitä se ei haittaisi kun on suuret tulot mutta saattaisi kannustaa useampia ihmisiä pyrkimään eteenpäin ja tekemään enemmän töitä eikä maleksita kotona. Täydellistä systeemiä kaikkia kansalaisia kohtaan ei tietysti ole vielä keksittykään.[/QUOTE]

Kaikista töistä ei saa (ei edes korkeakoulutusta vaativista) niin hyvää palkkaa että sillä kustantaisi yksityisen terveydenhoidon ja opiskelut jne. Ei se ainakaan minua "kannustaisi" jos tulis tuollainen laki, kun muutenkin raadan raskaassa työssä pienellä palkalla. En "maleksi" kotona.

[QUOTE="vieras";28594527]lapsilisän saa jokainen lapsi, lomamatkaa ei. hieman eri asia.[/QUOTE]

No ei saa syömishäiriöä (eikä muita sairauksia/vammojakaan) vaikka reiluinta olisi että ne tulisivat kaikille.

Ihan rehellisesti; kuinka moni haluaa ottaa lapselleen sen syömishäiriön jos se antaa 100€ suuruisen tuen lomamatkaan? Ja kuinka moni uskoo että tuo 100€ kattaa kaikki ne menot ja tulojenmenetykset mitä ap:lle on lapsen ilmeisesti vuosia kestäneestä sairastelusta tullut?

[QUOTE="mjää";28594496]Olen, olen myös kuullut silloin sanottavan: "edellisessä ammatissani siitä oli hyötyä" ;) jos sanot:" ammatissani on siitä hyötyä" tarkoittaa se sen hetkistä tilannetta.[/QUOTE]

No liittyykö mun ammattini tai edellinen ammattini tähän asiaan nyt sitten yhtään millään tavalla..? Tai onko sillä mitään merkitystä sulle teenkö mä samaa työtä nyt kuin vuosi sitten?

Yhteistyössä