Kehtaisitko mennä omalla kuvallasi ja nimellä lehteen kertomaan tällaisia asioita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Varmaan sitten jos olisin jo myynyt itseni lööpeille enkä saisi laskujani maksettua normaalilla työllä vaan pitäisi keikkua jollain Seiskan sivuilla viikosta toiseen ja kun ne oikeat aiheet kaluttu loppuun, päästään aiheeseen seksi.

Se, että paljastetaan intiimejä asioita lehdissä.

Siis, parisuhteessa olevan ihmisen oletetaan harrastavan kumppaninsa kanssa seksiä. Joten jos sen sanoo ääneen, niin mitä ihmeellistä siinä on?
Musta se ei ole intiimiä. Jos kertoisi tarkalleen mitä aktin aikana tapahtuu tai mistä kinkystä kumppani tykkää tms niin se olis liian intiimiä, ehkä. Riippuu myös tietty tavasta jolla asia tulee puheeksi...

Se, että paljastetaan intiimejä asioita lehdissä.

Mun mielestä intiimin asian paljastaminen olisi esim. se, että Maria J olisi ottanut kuvan pimperostaan ja näyttänyt kuvan ohjelmassaan (mitä palstamammat kyllä on tehnyt ;) Mutta sen asian paljastaminen, että Maria J harrastaa seksiä ja kokee sen nautinnollisena ei mun mielestä ole mikään intiimi paljastus, tai edes paljastus. Tietty jos seksi ei ole luonnollinen osa elämää tai tuntuu häpeälliseltä jutulta, niin sit varmaan nämä Marian jututkin tuntuvat noloilta...

Mun mielestä intiimin asian paljastaminen olisi esim. se, että Maria J olisi ottanut kuvan pimperostaan ja näyttänyt kuvan ohjelmassaan (mitä palstamammat kyllä on tehnyt ;) Mutta sen asian paljastaminen, että Maria J harrastaa seksiä ja kokee sen nautinnollisena ei mun mielestä ole mikään intiimi paljastus, tai edes paljastus. Tietty jos seksi ei ole luonnollinen osa elämää tai tuntuu häpeälliseltä jutulta, niin sit varmaan nämä Marian jututkin tuntuvat noloilta...

Marialla on kouluikäinen lapsi, mahtaako hänestä tuntua kivalta?

Musta on lapselle paljon hyödyllisempää ymmärtää se, että seksi on normaalia ja mukavaa mutta tuo mukanaan vastuuta ja paljon mietittävää ja on jatkuvaa oppimista. Jos vastakohtana on se, ettei siitä koko aiheesta koskaan kukaan puhu missään. Tai että se olis jotenkin kamalaa ja piiloon hyssyteltävää.

[QUOTE="vieras";28565976]Tuntuuko sinusta kivalta, että kaikki tietävät äitisi harrastaneen seksiä?[/QUOTE]

Tuntuisi hirveämmältä jos olisi omalla nimellään ja kasvoillaan ollut jossain lehdessä asian vuoksi.

[QUOTE="vieras";28565976]Tuntuuko sinusta kivalta, että kaikki tietävät äitisi harrastaneen seksiä?[/QUOTE]

Nii, mä rupesin kans miettimään asiaa tolta kannalta, että miten kukaan "kehtaa" kertoa vaikka vauvan olevan tulossa, sehän nyt melko varmasti tarkoittaa seksiä :xmas:

Jos tämä asia on tosiaan niin luonnollinen kuin annatte ymmärtää eikä ollekaan kiusallinen esimerkiksi kyseisten ihmisten lapsille, niin miksei asioista puhuta ihan ruokapöydässä koko perheen kuullen. Tai esimerkiksi työpaikan kahvitiloissa, linja-autossa matkustaessa jne. Enpä ole vielä kenenkään kuullut puhuvan näistä asioista avoimesti esimerkiksi kauppareissuilla.

Tota, mä olen viimeisilläni raskaana ja mulla on esikoinen täyttämässä 5. Me ollaan todellakin tietyllä, lapselle ominaisella tyylillä, puitu tätä seksiä ja hedelmöittymistä ja synnytystä ja muuta ihan kahvipöydässä, ruuhkajunassa, ravintolan vessassa ja milloin missäkin :D Ja siis ihan sitä seksin mekaniikkaakin, että miten ihmeessä ne isän solut joutuu sinne äidin solujen lähelle. JA MIKSI :laugh:
Ne on selitettävä just silloin kun se askarruttaa ja ne kuule askarruttaa niin paljon ja ihmetyttää, etten enää jaksa edes katsella ympärilleni, että kuka kuulee ja nolostuuko joku.

Ai mikä? Se että äiti on harrastanut seksiä? Öööö, tiedätkö että hän on saattanut oivaltaa sen ihan itsekin?! Eri asia olisi, jos Maria J olisi kertonut tarkemmin yhdynnästä, mieltymyksistään tms. niin se olisi voinut olla hämillistä lapsenkin mielestä. Mutta mun mielestä normaaliin vanhempi-lapsisuhteeseen kuuluu myös seksiasioista kertominen lapsen ikää vastaavalla tasolla. Se mitä minä en ymmärrä, on sellaisen viestin välittäminen lapselle, että seksi olisi jotenkin salamyhkäistä, häpeällistä, salattavaa, noloa, kiellettyä, jne. Mun mielestä se olisi jopa lapsen identiteettiä vaurioittavaa. Kyllähän se lapsi tietää Marian käyvän kakallakin, vaikkei Maria tuotoksiaan esittelisikään. Ei se seksi tai seksuaalisuus ole yhtään sen kummallisempaa. Seksi ja seksuaalisuus on kuitenkin niin iso ja luonnollinen osa elämää, että miksi siitä pitäisi tehdä tabu? Minä ainakin olen kertonut lapsilleni, että rakasteleminen, helliminen ja hyvänäpitäminen on vanhempien juttu, luonnollinen asia ja mahtava voimavara.

TV-kuuluttaja Maria Jungner pistää itsensä likoon tänään Yle Puheella alkavassa keskusteluohjelmassa.
Ohjelman ensimmäisessä osassa puhutaan seksistä, ja Maria kertoo muutamaan otteeseen myös omakohtaisia kokemuksiaan.

Jungner esimerkiksi ihmettelee, että tilastojen mukaan suomalaiset harrastavat seksiä vain kerran viikossa.

- Mielestäni tämä kuulostaa jopa vähältä. Ajattelin heti, että olen oikea seksiguru. Kyllä mä paljon enemmän [harrastan seksiä], hän paljastaa.

Ohjelmassa puhutaan myös seksin kokonaisvaltaisuudesta parisuhteessa.

- Intiimiä puolta ei voi hoitaa pelkästään makuuhuoneessa. Paras seksi alkaa jo aamulla ja päättyy illalla, kun mennään oikeasti sänkyyn, Jungner sanoo ohjelmassa.

Maria Jungner Ylell

Tuossa ei ole minusta mitään erikoisen uskaliasta tai hävettävää, ihan normaalista asiasta se puhuu. Tosin itse en halua kovin henkilökohtaisista asioista puhua nimellä ja naamalla lehdessä - en siis seksielämästä, parisuhteesta, äitisuhteesta, muinaisista teiniangsteista, tms. Mutta JOS puhuisin, niin ihan hyvin kehtaisin.

Jos tämä asia on tosiaan niin luonnollinen kuin annatte ymmärtää eikä ollekaan kiusallinen esimerkiksi kyseisten ihmisten lapsille, niin miksei asioista puhuta ihan ruokapöydässä koko perheen kuullen. Tai esimerkiksi työpaikan kahvitiloissa, linja-autossa matkustaessa jne. Enpä ole vielä kenenkään kuullut puhuvan näistä asioista avoimesti esimerkiksi kauppareissuilla.

Ei se, että jostain asiasta ei puhuta sukulaisten tai lasten aikana, tarkoita että asia ei voisi olla luonnollinen tai että siinä olisi jotain hävettävää. Ei moni puhu lasten kanssa rahatilanteestaan tai työpaikan asioistakaan. Mutta kyllähän seksistä voi puhua työpaikalla tai kauppareissulla, miksei voisi.

• Tykkää
Reactions: moekoe
No, ihmiset mieltävät yksityiset asiat erilailla. Turha tästä on vääntää tai haukkua kumpaakaan puolta: niitä jotka ovat avoimempia tai niitä jotka haluavat pitää asiat itsellään.

• Tykkää
Reactions: Minni:)
No, ihmiset mieltävät yksityiset asiat erilailla. Turha tästä on vääntää tai haukkua kumpaakaan puolta: niitä jotka ovat avoimempia tai niitä jotka haluavat pitää asiat itsellään.

Samaa mieltä. Itse en menisi julkisuuteen omalla nimellä ja naamalla kertoilemaan miten on tullut selailtua seksioppaita jne. Ihan vaan siksi et koen sen omaksi yksityisasiaksi.

Ja jos ajattelen lapsen näkökulmasta, niin vaikka miten oisin sisäistänyt sen, et oma äiti on varmaan harrastanut seksiä, niin tollasen asian lukeminen lehdestä olisi musta tuntunut äärimmäisen kiusalliselta. Lapsena en itse ainakaan halunnut tietää mitään vanhempieni seksielämästä, eikä se ole aikuisenakaan alkanut sen enempiä kiinnostamaan.

• Tykkää
Reactions: Akaatti

Yhteistyössä