Voi luoja 9v pojan kysymyksiä, haluaa tietää et missä ilmansuunnassa Italia on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt sain maailmankartan auki koneella, Ruotsissa jos asuttais ni olis Italia etelässä. Eli eipä täällä 90% vastaajista itsekkään tiedä että missä se kartalla sijaitsee :laugh:

[QUOTE="vieras";28564975]Pitää nyt vielä lisätä, että voi niillä sen verran olla tekemistä keskenään, että vaikka osaa lukea karttaa niin ei osaa yhdistää lukemaansa todellisuuteen. Eli vaikka metsässä osaa katsoa kartasta, että tuollapäin on tie niin ei osaa kuitenkaan oikeasti lähteä sinne suuntaan. Mutta siis suuntavaistolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa osaako katsoa kartasta kumpi on lähempänä Helsinkiä Kerava vai Oulu.[/QUOTE]

no näin ei kyllä kukaan ole väittänytkään :O

Toivottavasti äidin tyhjäpäisyys ei tule olemaan pojan kehitykselle rajoitteena. Tuossa iässä on nimittäin helppo tappaa utelias mieli idioottimaisella "kyseleepä tuo nyt ihme juttuja" - asenteella.

Onhan ne kaikki varmaan "ihme juttuja" sellaiselle joka ammentaa itse tietonsa roskalehdistä ja roikkuu päivät mammapalstalla yhteiskunnan tynnyrinpohjimmaisten kanssa.

[QUOTE="vieras";28565000]No on se Italia etelässä. Voi sitä tietysti vielä tarkentaa sinne etelälounaaseen, mutta on se silti etelää. Älä nyt oikeasti tee itseäsi vielä enemmän naurunalaiseksi.[/QUOTE]

Ootko edes lukenut koko ketjua. Mun poika halusi, että sormella näytän missä on Italia, jos osoitan etelään, ei siellä Italiaa ole.

[QUOTE="vieras";28565044]No onhan se etelässä. Ei just tasan tarkkaan siinä mihin osotat, mutta etelässä kyllä. Ei se ole tasan tarkkaan siellä etelälounaassakaan. Sä tarvit koordinaatit jos haluat tasan tarkkaan tietää missä Italia on.[/QUOTE]

Niin, eli sä kerrot vastaukseksi suunnilleen oikein olevan ilmansuunnan :O Ei tässä ketjussa kukaan sellaista kysynyt. Olisin minäkin SUUNNILLEEN osannut kertoa, että tuolla jossain se on. Mutta edelleen poika halusi sormella osoitettavan ja toi oikein kompassin, jotta saa paremmin osoitettua missä se on. Jos hänen juttuunsa ois riittänyt SUUNNILLEEN tieto, tuskin ois kompassia tuonut.

Lähemmäs sille etelälounaalla pääsee, kuin etelällä :headwall:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Niin, eli sä kerrot vastaukseksi suunnilleen oikein olevan ilmansuunnan :O Ei tässä ketjussa kukaan sellaista kysynyt. Olisin minäkin SUUNNILLEEN osannut kertoa, että tuolla jossain se on. Mutta edelleen poika halusi sormella osoitettavan ja toi oikein kompassin, jotta saa paremmin osoitettua missä se on. Jos hänen juttuunsa ois riittänyt SUUNNILLEEN tieto, tuskin ois kompassia tuonut.

No sulla on edelleen SUUNNILLEEN tiedot. Sun pitää selvittää Italian koordinaatit ja kertoa ne pojalle niin tiedätte tarkalleen missä se on.

[QUOTE="vieras";28565071]No sulla on edelleen SUUNNILLEEN tiedot. Sun pitää selvittää Italian koordinaatit ja kertoa ne pojalle niin tiedätte tarkalleen missä se on.[/QUOTE]

:headwall:

Sä oisit ehkä voinut muotoilla tuon alkuperäisen kysymyksen vähän eri tavalla. Nyt siitä sai sellaisen käsityksen, että sulla ei ollut mitään hajua missä Italia on. Ja sama harhaluulo kesti kyllä erittäin monen viestin ajan ennen kuin sait sanottua, että halua tietää tarkalleen.

Sun lapses halusi tietää missäpäin Italia on. Toi kompassin, koska kompassi on tässä asiassa se kiinnostavin juttu hänelle. Olisitte yhdessä kartsoneet kompassista, että tuola on Italia, koska Italia on etelässä. Se, olisitko näyttänyt 10cm vinoon, on aivan yhdentekevää. Kannattaa hankkia karttapallo. Siitä saa hyvän käsityksen ja lapsi oppii itsekin katsomaan.

Lähemmäs sille etelälounaalla pääsee, kuin etelällä :headwall:

Älä selitä. Tätä ketjua on kertynyt nyt 10 sivua, niin kerrotkin meille että tiesit koko ajan missä Italia on? Älä kuseta. Jäit jo kiinni, ja yrität kovasti peittää sitä. Eiköhän tää ketju ollut tässä. Vai haluatko vielä jankata? Itse sanoit että olisit voinut sanoa koillisessa tai eteläkoillisessa(mikä sekin on?).

[QUOTE="vieras";28565532]Älä selitä. Tätä ketjua on kertynyt nyt 10 sivua, niin kerrotkin meille että tiesit koko ajan missä Italia on? Älä kuseta. Jäit jo kiinni, ja yrität kovasti peittää sitä. Eiköhän tää ketju ollut tässä. Vai haluatko vielä jankata? Itse sanoit että olisit voinut sanoa koillisessa tai eteläkoillisessa(mikä sekin on?).[/QUOTE]

Joo ja kerroin KAKSI kertaa, että kyseessä oli kirjoitusvirhe, piti kirjoittaa etelälounas, eteläkaakko :headwall:

Hyvä jos sä osaat ilman karttaa kertoa missä se on, mä en osaa.

En mä koe olevani aasi, jos en lonkalta osaa kertoa tarkalleen että missä Italia on. Mä koen olevani aasi ihan jossain muissa jutuissa.

Ilman karttaa se olisi hyvin voinut olla vaikka eteläkaakossa :laugh:

Normaalin ihmisen pitäisi kyetä päättelemään tuollainen asia esim. aikavyöhykkeiden kautta. Siis ihan oikeastiko kuvittelet ilman karttaa, että Italia voisi olla Georgian kohdalla??

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28565780:
Normaalin ihmisen pitäisi kyetä päättelemään tuollainen asia esim. aikavyöhykkeiden kautta. Siis ihan oikeastiko kuvittelet ilman karttaa, että Italia voisi olla Georgian kohdalla??

Mä oon sit varmaan hyvin epänormaali :headwall:

[QUOTE="vieras";28565822]Ei jumalauta! Vieläkö te tätä jaksatte. Vänkäätte kuin pikkulapset. Lopettakaa jo![/QUOTE]

Ap tätä ketjua jatkaa koko ajan. Me vaan kohteliaisuudesta vastataan sille;)

Et voi antaa muuta kuin suunnilleen tiedon, ellet tiedä tarkalleen mihin se poikasi siellä Italiassa haluaa suunnan tietää.
Italia on sen verran pitkulainen maa, että täytyisi tietää koordinaatit sekä Suomesta, että Italiasta, että voidaan osoittaa tarkka suunta haluttuun paikkaan.

No johan on väännetty juttua ei mistään=)

Björnikin siellä niin viksuna tietää missä on Georgia, wau!
ollu koko illan kieli keskellä suuta ja kartta kädessä

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä