Minäkö,mieheni vai molemmat tyhmiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="huhhuh";28562491]Tuo asia oli sinusta sekavaa,niinkö?

niin, vastasin noin kun en tiennyt varmaksi tarvitsenko autoa vaiko en. En tajunnut silloin,että mies onottamassa meidän autoa,kun mielestäni siitä oli jo sovittu,että käyttää pojan autoa[/QUOTE]

Tarvitsetko huomenna autoa = voinko ottaa sen itse.

En usko = ota vaan.

no esim se että siis teillä on kaksi lastako? Ihan pieni ja autoiluikäinen? Koska alkuperäisen viestin lukiessa tulee mieleen että jaa se lapsi jonka kanssa olet kotona on siis autoiluikäinen, sillä on oma auto mutta tarvii turvaistuimen.

Siis todellakin toi alkuperäinen viesti on sekava, minkä lisäksi kysymys tyhmyydestä on aika typerä, mies oli ymmärtänyt asian eri tavalla, sitä sattuu.

Molemminpuolinen väärinymmärrys, jatkossa kannattaisi varmaan olettaa vähän vähemmän ja kysyä sen sijaan. Ja hankkia vaikka joku kakkosistuin pientä varten myös toiseen autoon.

[QUOTE="vieras";28562558]Tarvitsetko huomenna autoa = voinko ottaa sen itse.

En usko = ota vaan.[/QUOTE]

Varmaankin sitten näin,mutta itse en käsittänyt sitä,että mies on ottamassa meidän autoa kun toisin oli sovittu (minun mielestä)

[QUOTE="vieras";28562558]Tarvitsetko huomenna autoa = voinko ottaa sen itse.

En usko = ota vaan.[/QUOTE]

juuri näin minäkin olisin vastaavassa tilanteessa ymmärtänyt

[QUOTE="huhhuh";28562578]Varmaankin sitten näin,mutta itse en käsittänyt sitä,että mies on ottamassa meidän autoa kun toisin oli sovittu (minun mielestä)[/QUOTE]

No miksi muutenkaan hän olisi kysynyt?

[QUOTE="huhhuh";28562553]-Autojen vaihdosta sopi mies ja poika. Itse olin kyllä kuulolla kun siitä sovittiin.
-Turvaistuinta en ottanut puheeksi kun en käsittänyt,että mies ottaa meidän auton kun puhe oli,että käyttää pojan autoa.

Olisi pitänyt osata ottaakyl puheeksi siinä olet oikeassa[/QUOTE]

No ei kai sun mies niin typerä ole, että luulee että se turvaistuin on siellä autossa vaan huvikseen?

Itse sanoit että et tarvitse autoa, miksi vastasit niin?

Typeriä tässä ovat molemmat, sinä vastaat miehen kysymykseen ettet tarvitse autoa, mutta ette edes puhu ääneen kummasta autosta on kyse. Ja jos pihassa seisoo kaksi autoa, niin miksi hemmetissä mies ei jätä sulle sitä autoa jossa se turvaistuin on?????Kesällä sattuu kaikenlaista, mitä jos lastasi purisi kaulaan ampiainen, ja pitäisi kiireen vilkkaa lähteä lääkäriin?? Kannattaisko jatkossa antaa sen auton seistä pihassa, jota sinä voit käyttää, jos on tarve???

no eikö se turvaistuin voi olla kotona nin ettäsen vo isitte laittaa siihen autoon millä lähtee liikkeelle?

ja ap...jos ulosantisi on yhtä selkeää m iehellesi,ei ihme että hän ei tajua

Miksi sanoit että et tarvitse autoa, jos nyt olet täällä jankkaamassa että mies otti väärän auton?????
Mitä väliä minkä auton mies otti, jos olet kerran sanonut ettet tarvitse autoa. PISTE.

no esim se että siis teillä on kaksi lastako? Ihan pieni ja autoiluikäinen? Koska alkuperäisen viestin lukiessa tulee mieleen että jaa se lapsi jonka kanssa olet kotona on siis autoiluikäinen, sillä on oma auto mutta tarvii turvaistuimen.

Siis todellakin toi alkuperäinen viesti on sekava, minkä lisäksi kysymys tyhmyydestä on aika typerä, mies oli ymmärtänyt asian eri tavalla, sitä sattuu.

Ok, minä olin nyt tyhmä kun esitin kysymyksen ja olisin voinut muotoilla otsikon toisin.

Mutta ne voi ymmärtää sitä,että joku käsitti tuosta,että autoiluikäinen tarvitsisi istuinta :)
Puhe oli pojasta ja lapsesta.

[QUOTE="vieras";28562589]No miksi muutenkaan hän olisi kysynyt?[/QUOTE]

No se kysyy monesti ,että olenko menossa minnekkään vaikka itse olisi menossa vaikka junalla.

[QUOTE="vieras";28562591]No ei kai sun mies niin typerä ole, että luulee että se turvaistuin on siellä autossa vaan huvikseen?

Itse sanoit että et tarvitse autoa, miksi vastasit niin?

Typeriä tässä ovat molemmat, sinä vastaat miehen kysymykseen ettet tarvitse autoa, mutta ette edes puhu ääneen kummasta autosta on kyse. Ja jos pihassa seisoo kaksi autoa, niin miksi hemmetissä mies ei jätä sulle sitä autoa jossa se turvaistuin on?????Kesällä sattuu kaikenlaista, mitä jos lastasi purisi kaulaan ampiainen, ja pitäisi kiireen vilkkaa lähteä lääkäriin?? Kannattaisko jatkossa antaa sen auton seistä pihassa, jota sinä voit käyttää, jos on tarve???[/QUOTE]

Sanoin,että En usko, että tarvitsen. Tarkoitin tällä juurikin tuota,että koskaan ei tiedä mitä sattuu ja tuleeko menoa jonnekkin. En taas käsittänyt ,että mies ei sitä tajua ja oli auton lainaamiseta ajatellut eritavalla.

En saanut tolkkua ap:n kirjoituksista, ei ihme jos sattuu väärinkäsityksiä :D Mielikuvissani nyt vaan näen pikku taaperon huristelemassa autollaan niin että maantie vaan pöllyää! :D

[QUOTE="huhhuh";28562518]Kaksi on jo liikaa ilmeisesti ku sekaisin niissä menee :)

Pitää kysyä,että eikö kukaan ymmärtänyt selitystäni. Onko kyse siis siitä että en osaa kertoa asiaa selkeästi vai onko lukemisen ymmärtämisessä ontuvuutta.[/QUOTE]

On varmasti luontaista olettaa, että muiden ymmärtämisessä on ontuvuutta, kun kukaan muu ei oikein ymmärtänyt tekstiäsi, kuin sinä.

[QUOTE="melinda";28562595]no eikö se turvaistuin voi olla kotona nin ettäsen vo isitte laittaa siihen autoon millä lähtee liikkeelle?

ja ap...jos ulosantisi on yhtä selkeää m iehellesi,ei ihme että hän ei tajua[/QUOTE]

Turvaistuimen kuuluisikin olla kotona silloin kun lapsen kanssa kotia jää ja toinen vie auton missä turvaistuin normaalisti on. Näin asia on ollutkin,mutta ei tänään. Olisi pitänyt mennä itse se ottamaan ,mutta kun en edelleenkään käsittänyt,että mies ottaa sen auton missä istuin on.

Ei tajua ei

[QUOTE="huhhuh";28562670]Turvaistuimen kuuluisikin olla kotona silloin kun lapsen kanssa kotia jää ja toinen vie auton missä turvaistuin normaalisti on. Näin asia on ollutkin,mutta ei tänään. Olisi pitänyt mennä itse se ottamaan ,mutta kun en edelleenkään käsittänyt,että mies ottaa sen auton missä istuin on.

Ei tajua ei[/QUOTE]

Eikö mies yleensä käytä omaa autoaan? Näin minä ymmärsin.
Vai lainaako koko ajan pojan autoa?
Eli mies toimi ihan normaalista, sinä ymmärsit että "lainaaminen"jatkui.
Eli jos kellään on ymmärryksessä vikaa, se olet sinä.

Ja ulosantisi on aivan kamalan epäselvä. Et osaa kirjoittaa ajatuksiasi selkeästi, etkä näköjään ajattele kovinkaan loogisesti. Kannattaa harjoitella miehen kanssa kommunikoimista hiukan lisää. Kuinka kauan olette olleet naimisissa?

Otappa kuppi kahvia ja selkeytä ajatustasi, ja lue tämä ketju. Etkö huomaa miten sekavasti selität? Ei kukaan voi lukea sinun ajatuksiasi. Sinun täytyy ilmaista itseäsi niin, että muutkin ymmärtävät sinua, et ainoastaan sinä! Mies raukka.

Luin vaan alotuksen ja pari kommenttia ja ymmärsin aloituksen. Mutta siis tarviitko sä välttämättä sitä autoa? Sovitteko nimenomaan että sä tarviit tänään autoa ja sitä istuinta? Ei sitä aina aamulla jaksa ajatella niin selkeesti, meilläkin monesti on sovittu että mä meen pienellä autolla, mut mun mies on jo tottunu etten muista ja takavarikoi isomman auton avaimen illalla :).

[QUOTE="vieras";28562686]Eikö mies yleensä käytä omaa autoaan? Näin minä ymmärsin.
Vai lainaako koko ajan pojan autoa?
Eli mies toimi ihan normaalista, sinä ymmärsit että "lainaaminen"jatkui.
Eli jos kellään on ymmärryksessä vikaa, se olet sinä.

Ja ulosantisi on aivan kamalan epäselvä. Et osaa kirjoittaa ajatuksiasi selkeästi, etkä näköjään ajattele kovinkaan loogisesti. Kannattaa harjoitella miehen kanssa kommunikoimista hiukan lisää. Kuinka kauan olette olleet naimisissa?

Otappa kuppi kahvia ja selkeytä ajatustasi, ja lue tämä ketju. Etkö huomaa miten sekavasti selität? Ei kukaan voi lukea sinun ajatuksiasi. Sinun täytyy ilmaista itseäsi niin, että muutkin ymmärtävät sinua, et ainoastaan sinä! Mies raukka.[/QUOTE]

Mies ei käytä meidän autoa juuri koskaan vaan menee joko bussilla/junalla tai nyt sitten viikonloppuna hälle tuli mieleen,että jos ottaisi pojan auton. Selitti asian vielä niin,että kun istuin on autossa ja me päästään liikkumaan myös autolla eikä tarvitse istuinta raijata edes takaisin ja mukavampi kuumalla ajellla ilmastuidulla autolla.Pointtina tuohon oli myös se että tuo autoiluikäinen poika tykkää ajaa meidän autolla enemmän.

Ennen on ollut niin,että jos kuka tahansa autoamme lainaa (sitä missä istuin on) niin jättää istuimen kotia jos pieni lapsi jääkotia kanssa.

Naimisissa ollaan oltu 4v

Luin vaan alotuksen ja pari kommenttia ja ymmärsin aloituksen. Mutta siis tarviitko sä välttämättä sitä autoa? Sovitteko nimenomaan että sä tarviit tänään autoa ja sitä istuinta? Ei sitä aina aamulla jaksa ajatella niin selkeesti, meilläkin monesti on sovittu että mä meen pienellä autolla, mut mun mies on jo tottunu etten muista ja takavarikoi isomman auton avaimen illalla :).

Onneksi joku ymmärsi edes jotenkin :)

En tarvitse välttämättä autoa tänään. Meillä on sovittu,että jos auton ottaa niin istuin jää kotia, ihan vain siksi jos sattuu jotain tai tulee muuten vain jotain menoa. Pääsee sitten menemää,ei jää siit istuimesta kiinni.

Yhteistyössä