En kestä tota miestä enää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
En oikeasti kestä. Saa mut raivon partaalle jatkuvasti.. Meillä on lapsia ja pienin on vauva vielä. Joka päivä tuo äijä takoo pleikkaria ja minä saan tehdä kaikki arkiset lasten- ja kodinhoitotyöt. Käy siis töissä, tulee kotiin, syö mun tekemää ruokaa ja painuu pleikan ääreen. V****e mulle kun minä en jaksa tätä elämää tälla tavalla. Olen kuulemma katkera ja väsyny ja mitä kaikkea. En kuulemma anna hänelle koskaan yhtään mitään niin siksi minun on turha mitään elämältä toivoakkaan. Ei muista jouluna, ei äitienpäivänä, synttärinä ehkä väkinäisesti. Ylivoimaisen vaikeaa on tehdä jotain mitä minä toivon ja haluan. Viime vuonna käytiin kylpylälomalla kun olin raskaana. Valitti kokoajan siellä ja minusta kaikki oli juurikin tosi mukavaa ja ihanaa. Yhteistä aikaa rennossa ympäristössä ilman lapsia ja ennen vauvan syntymää.. Pilasi senkin kitisemällä kuin pikku kakara. Mun kanssa oli niiiin tylsää! Eikä mies edes elätä meitä työllään, joten turha kenenkään siihen korteen tarttua, minä maksan suurimman osan elämisestä vaikken töissä juuri nyt olekkaan. On niin täysin epäarvostettu olo kuin vaan voi olla! Ihan turha näistä on edes keskustella, tuo on varmasti jotenkin vajaaälyinen ja empatiakyvytön kun ei yhtään ymmärrä minun kantaani. Monesti riitojen aikaan tulee mieleen että hyppään vaikka junan alle niin pääsen tästä paskasta. Välillä on ihan hyvinkin, kun yhdessä jotain jutellaan tai tehdään, mutta ne on niin harvinaisia hetkiä. Silloin vain kun tuolle miehelle niin sattuu sopimaan. En jaksa!

Joo provoahan tää mun koko elämä onkin!

Sanoin miehelle että alkaa miettimään miten maksaa elareita kun lähden. Sanoi että ei tarvitse kun ei ole ketään kenelle maksaa.. Uhkailiko se jotenkin?

[QUOTE="vieras";28552997]Ootko kysynyt, miksi ei halua viettää aikaa edes lastensa kanssa?[/QUOTE]

Kiireesti aina jonkun jutun tekee vauvankin kanssa ja sitten työntää takaisin mulle. Jos hankaan vastaan ja sanon että mulla on niska ja selkä jo ihan tönkkönä niin alkaa vittuilu. Ei auta sanoa että olen väsynyt, kipeä tms. hän on aina vähän enemmän ja hänellä on aina vähän rankempaa! En tiedä miksi on tuollainen.

Enpä usko että on provo, ihan mahdollista että moni elää tuollaista elämää.

Meillä mies ei pelaa, mutta ei myöskään tee juuri mitään kotona. Riitaa ihan hirveesti juurikin sen vuoksi että tuntuu ettei arvosteta, eikä millään ole mitään väliä.
Minun ratkaisu on että erotaan. Usean vuoden olen yrittänyt, ja tilanne vaan pahenee, joten lasten vuoksi paras lähteä eri teille riitelemästä.

Mun miehellä on välillä noita "pelikausia" eli kun tulee töistä niin aukaisee saman tien pleikkarin. Nyt on ollut pari kuukautta niin ettei ole pelannut ollenkaan. Mutta silloin kun se ostaa jonkun uuden pelin ja pelaa sitä koko ajan niin mulla on kyllä ihan samanlaisia ajatuksia kuin sulla. Lapsia ei vielä ole mutta esikoinen on tulossa, ja todella toivon että saa tuo pelaaminen pysyä poissa sitten kun lapsi syntyy..

Nytkin se tuolla nauraa kavereidensa kanssa kun pelaa netissä. Äsken riideltiin ja minä täällä itken. Ei kiinnosta äijää. Ei varmaan usko että vielä teen sen ja lähden jos mikään ei muutu ja eihän se muutu.

No miksi et eroa? Usein täällä kuulee vaikka millaisista sontasuhteista ja silti vaan kestetään. En ymmärrä miksi? Yksi ainoa elämä ja jos noin paskaa on, niin ota ja lähde hyvä ihminen!

[QUOTE="Mie";28553029]Mun miehellä on välillä noita "pelikausia" eli kun tulee töistä niin aukaisee saman tien pleikkarin. Nyt on ollut pari kuukautta niin ettei ole pelannut ollenkaan. Mutta silloin kun se ostaa jonkun uuden pelin ja pelaa sitä koko ajan niin mulla on kyllä ihan samanlaisia ajatuksia kuin sulla. Lapsia ei vielä ole mutta esikoinen on tulossa, ja todella toivon että saa tuo pelaaminen pysyä poissa sitten kun lapsi syntyy..[/QUOTE]

Toivottavasti pysyy teillä.. Meillä tää alko nyt raskauden aikaan ja loppua ei näy. Ihan hirveetä oli vauvan ensiviikotkin, ja kuukaudet riidellä kun toinen ei auta tarpeeksi :( Itkun kanssa hoidin vauvaa ja isompia lapsia ja äijä vaan pelas ja pelas, huusi ja vittuili mulle kun kerroin tunteistani.. Voi ei, tää kuulostaa ihan hirveeltä! Miten oon joutunu tämmöseen elämään?

[QUOTE="vieras";28553045]No miksi et eroa? Usein täällä kuulee vaikka millaisista sontasuhteista ja silti vaan kestetään. En ymmärrä miksi? Yksi ainoa elämä ja jos noin paskaa on, niin ota ja lähde hyvä ihminen![/QUOTE]

Oon eronnu ennenkin. Tiedän mitä se on lapsillekkin. Teinkö taas saman virheen?? En halua, en halua olla tässä tilanteessa :(

siis mita kakaroita teidan miehet on kun pelaa jotain pleikkaa? siis perheelliset miehet..!?
mutta siis tsemppia aapeelle. luulen etta tohon ei auta muu kun kunnon shokkihoito miehelle. miehen kamat ja pleikka kassiin oven ulkopuolelle, eropaperit paallimmaiseksi ja vaihdat lukot.

[QUOTE="aapee";28553061]Oon eronnu ennenkin. Tiedän mitä se on lapsillekkin. Teinkö taas saman virheen?? En halua, en halua olla tässä tilanteessa :([/QUOTE]

Itse painin tuonkin asian kanssa. Ei todellakaan kiinnostaisi olla sinkku, eikä 4n lapsen yksinhuoltaja, mutta meillä on niin paljon jo lapset kuulleet riitelyä, että ei ole vaihtoehtoja. Toista ei pysty muuttamaan.

Eipä se tuosta mihinkään paranekaan. En vaan voi käsittää, miten kukaan voi elää tollaista elämää? (Myöskään sitä miksi sen ihmisen kanssa tehdään lapsia saati useampia, kun yleensä se millainen mies on kyseessä on nähtävissä jo sitä ennen.) Eipä sulla ole kun kaksi vaihtoehtoa, jatkat sietämistä tai otat eron.

Saako lapsia hoitoon vaikka viikonlopuksi että voisitte keskustella tulevaisuudesta/toiveistanne jne. ja viettää "laatuaikaa" yhdessä? Jos vaikka viestisi menisi perille...

siis mita kakaroita teidan miehet on kun pelaa jotain pleikkaa? siis perheelliset miehet..!?

Noh, mun mies pelaili tossa just viime viikolla pleikkaa melkein joka ilta. Ennen sitä oli syöttänyt lapselle päivällisen, leikkinyt sen kanssa pari tuntia, tehnyt iltatoimet ja nukuttanut lapsen. Taisi joku ilta vielä siivota keittiönkin. Mä sitten tein omia juttujani tietokoneella. Muutamana iltana menin miehen kainaloon ja lopetti pelaamisen pyytämättä. Että ei se pelaaminen vaan se, miten pelataan. Sai sen pelinsä pelattua läpi ja nyt ei taas hetkeen ole pelaillut.

Munkin ensimmäinen ajatus on, että eikö tosiaan mitään viitteitä moisesta ollut jo esim ennen lasten tekoa? En sano tätä pahalla ja on helppoa olla jälkiviisas, mutta en ymmärrä miksi niin moni tekee vielä monta lasta sellaisen miehen kanssa, joka ei auta missään ja vaan valittaa jne... Koska nimenomaan ne lapsethan sitä kotihommaa ja työtä aiheuttaa, niin jos jo ekan lapsen jälkeen miehessä alkaa ilmenemään moisia piirteitä, niin miksi tehdä vielä monta lasta lisää... Mutta itse asiaan, niin tuo kuulostaa siltä, että miehesi on vaan peliriippuvainen. Jos ei muutatee kun pelaa, ja kahdenkeskinen aika sun kanssa on tylsää, niin sehän kertoo vaan siitä että elämä pyörii pelaamisen ympärillä. Mun hyvän ystävän miehellä sama homma. Aluksi kaikki oli hyvin, mies oli ihana jne, mutta pikkuhiljaa peliriippuvuus vei mennessään. Mies pelasi illat aina yömöhään asti, oli väsynyt, ei puhunut mitään tai jos puhuinii huusi ja valitti vain. Ja ongelmaa ei muka ollut hänellä vaan naisella... No erohan siitä tuli.

Yritä ap puhua miehellesi järkeä ja saadahänet ymmärtämään, että tarvii apua. Tsemppiä, toivottavasti saatte asiat kuntoon.

Oon koittanut puhua järkeä. Ei auta kun puolustaa kokoajan omia tapojaan ja syyttää mua kostonhaluiseksi ihmiseksi ym. Luulee että kyse on yhdestä peli illasta, ei ymmärrä että tätä on jatkunut pian vuoden. Minä kuulemma haluan vain määräillä häntä ja siitä on kaikessa kyse.

Meillä ei ole minkäänlaista läheisyyttäkään enää ollut. Ei tunnu haittaavan edes.

Riippuvuudeltahan tuo kuulostaa. Sano se hänelle. Kokeile haastaa olemaan ilman pelejä viikko/kuukaus tms. ja keksi jotakin muuta kivaa mitä voisitte tehdä yhdessä vaikka koko perheen voimin.

Ihme heppu jos ei halua tehdä suhteen eteen mitään...

Riippuvuudeltahan tuo kuulostaa. Sano se hänelle. Kokeile haastaa olemaan ilman pelejä viikko/kuukaus tms. ja keksi jotakin muuta kivaa mitä voisitte tehdä yhdessä vaikka koko perheen voimin.

Ihme heppu jos ei halua tehdä suhteen eteen mitään...

olen sanonut. Ei usko, nauraa vain asialle. Tässä taannoin olikin viikon pelaamatta ja asiat rullas heti paremmin! Mutta kun viikko meni niin tahti vain kiihtyi taas.

[QUOTE="aapee";28553008]Kiireesti aina jonkun jutun tekee vauvankin kanssa ja sitten työntää takaisin mulle. Jos hankaan vastaan ja sanon että mulla on niska ja selkä jo ihan tönkkönä niin alkaa vittuilu. Ei auta sanoa että olen väsynyt, kipeä tms. hän on aina vähän enemmän ja hänellä on aina vähän rankempaa! En tiedä miksi on tuollainen.[/QUOTE]

tuota sun mies on kamala! tiedätkö mun mies on aina hoitanut lapset puoliksi! jopa sen lapsen jonka biologinen isä ei ole! ei oo tarkoitus tulla hehkuttaa vaan tuoda esille se että miehes on tosi itsekäs!

ootko sä kertonut hänelle sun tunteistas,siis silleen ajatuksella ja nätisti,kun vihaisena tulee usein ilmaistua asiat niin että toinen ei ihan ymmärrä oikein mitä tarkoitat. ite joskus kuvittelin kertoneeni miehelle miltä musta tuntuu,kirjotin 2kpl A4
kirjoitin ne vihaisena,mies luki,eikä sanonu mitään,suutuin ja käskin lähtee,mies lähti. . löysin ne paperit muutaman päivän kuluttua,luin ne eikä se kuulostanu yhtään siltä mikä oli ollut tarkoitus, se kuulosti vaan syyttämiseltä, sellaselta mihin ei voi millään puolustautua! täytyy sanoa että läheltä liippasi koko liiton hajoaminen. typerä minä.

ootko kertonut hänelle että välillä susta tuntuu niin pahalta että tekis mieli hyppää junan alle(tosin jos miehellä on jostain syystä itsellään tunne taakkaa saattaa hän torjua sinut sanomalla että hyppää sitte, etenkin jos tämä saa hänet kokemaan itsensä uhatuksi=haluat jättää hänet ).

mä luulen että miehelläs on peliriipppuvuus ja ärtyneisyys on joko vieroitusoire tai reagtio omaan häpeän tunteeseen!'

varaa kirkon pariterapiasta aika