Typerimmät säästövinkit pinoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja abeena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

abeena

Jäsen
20.10.2012
203
0
16
Listataanko typerältä/hauskalta kuulostavia säästövinkkejä, tuli mieleen tästä dna mainoksesta.

Itselle tulee ensimmäisenä mieleen isäni joka käski meitä lapsia levittämään margariinin näkkärin sileälle puolelle jotta sitä ei kulu turhaa niihiin reikiin.

No älyttömimmät, jotka minä olen kuullut, on teepussien kuivattaminen - voi käyttää ainakin kahdesti.

Suihkussa käyminen seisten vesivadissa. Vesivadin vedillä huuhdellaan sitten vessa.

Jälkimmäisellä varmasti säästää vettä, mutta melkoista olisi säilöä vesiä jossain. Sen sijaan jos talotekniikka tehtäisiin niin, että harmaat vedet kierrätettäisiin vessan huuhteluun, se kuulostaisi todella hyvältä idealta.

[QUOTE="...";28549808]mä pesen tiskirätit lakanapyykin seassa ettei tarttis ostaa uusia[/QUOTE]

Mitä typerää tässä on?
Heittääkö joku joka käytön jälkeen tiskirätit roskiin?

Alkuperäinen kirjoittaja Pesä;28549820:
Isä osti aikanaan halvempaa täysmaitoa ja rasvatonta maitoa joista sekoitteli sitten kevytmaitoa joka oli hieman (n. 10 penniä) kalliimpaa kaupassa valmiina ostettuna :D

Tästä tuli mieleen eräs iäkkäämpi henkilö, joka osti kevytmaitoa koska se oli kevyempi kantaa kuin täysmaito. Ja ihan oikeesti :D Ei ymmärtänyt vaikka selitettiin..

[QUOTE="Kettu";28549831]Mitä typerää tässä on?
Heittääkö joku joka käytön jälkeen tiskirätit roskiin?[/QUOTE]

Heitän. Joka kerta, ja vaihdan muutaman kerran viikossa uuteen. Ne on sellaisia bakteeripesiä että en pysty käyttämään töissäkään mitään pitkään lojunutta rättiä.

[QUOTE="vieras";28549849]Kuka nyt pitkään lojunutta käyttääkään, yöks. Joka päivä otetaan uusi tiskirätti, käytetty pistetään koneeseen ja pestää väh. 60 asteessa.[/QUOTE]

A-haa. Tämä on ihan uusi käytäntö minulle.

• Tykkää
Reactions: Salla07
Ahaa vielä tiskiräteistä, ne voi pestä myös astianpesukoneessa ;) Samoin kuin tiskiharjan.

Mua risoo hitosti miehen tapa keittää AINA liikaa kahvia ja lämmittelen sit seuraavana päivänä niitä kylmkiä kahveja ittelleni, kun en raaski heittää pois. Ja teen siitä ihan jonkunmoisen numeron joka kerta :D

Hmm.. Menee nyt ohi aiheen mutta tää tiskirätti-bakteeripesä-homma.. Mä en pese koneessa,mutta kerran päivässä (ja aina kun oon pyyhkiny esim maitoa) pesen rätin fairylla. Ja joka käytön jälkeen huuhtelen kunnolla ja rispustan kuivumaan. Siis en hanan päälle vaan pieniin koukkuihin.. käytän cifonette-rättejä koska ne kuivuu nopeasti. Bakteerit kasvaa vauhdilla just märissä räteissä,sienissä ym. Siks on tärkeää että ne saa kuivua ilmavasti ja mahd nopeasti.

• Tykkää
Reactions: nokkimus
Anoppi ei raaski käydä suihkus vaan ottaa vatiin vettä ja pesee sillä. Säästää joo mut...
Mä keräilen kerran poltettuja tulitikkuja ja siirtelen niillä tulta paikasta toiseen. Varsinkin talvel kun kaasuhella, monta puulla lämpiävää uunia ja kynttilät. Sit niitä on pino hellan vieres. Sytkäri olis kätevä mutten kestä sitä jätettä mikä siit tulee.

Meidän mummi huuhteli leipäpussit käytön jälkeen ja ripusti ne pyykkinarulle kuivumaan :) Niitä käytettiin useamman kerran.

Sama juttu jugurtti-ja viilipurkkien kanssa.

Jos kaupassa oli sokeria tai kahvia tarjouksessa, niitä sai yleensä 1 tai 2 kpl /talous. No mummi laittoi papan ja meidät lapset yksitellen kauppaan, jotta sai mahdollisimman monta tarjouspakettia.

Opiskeluaikoina silloinen työkaverini säästi rahaa tupakkaan, käyttämällä suodatinpusseja 2-3 krt kahvia keittäessä. Sanoi että mielummin juo kahvinsa näin, kuin hermoilee ilman tupakkia.

Mun jo edesmennyt mummoni säästi poltetut tulitikut ja kiinnitti niillä marjapensaiden suojaverkkoja kesäisin. :D Hän tosin säästeli mitä ihmeellisimpiä juttuja, pula-ajan lapsi kun oli.

Alkuperäinen kirjoittaja räde;28549938:
Mua risoo hitosti miehen tapa keittää AINA liikaa kahvia ja lämmittelen sit seuraavana päivänä niitä kylmkiä kahveja ittelleni, kun en raaski heittää pois. Ja teen siitä ihan jonkunmoisen numeron joka kerta :D

No yööök.. Itsehän tossa kärsit. Minä käskisin miehen lämmittää itselleen sitä aiemmin keittämäänsä.. Oppii aika nopeasti keittämään sopivamman määrän. Kokemusta on,mun mies oppi viikossa. Nykyään jos keitetään kahvia niin että molemmat kotona,kysytään aina haluaako toinenkin..ei tule turhaan keitettyä liikaa (eikä toinen jää "vahingossa" ilman).

Yhteistyössä