Typerimmät säästövinkit pinoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja abeena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä lähes kaikki kahvi juodaan uudelleenlämmitettynä :oD Aamulla keittää pannun ja lämmittelee siitä sit pitkin päivää mikrossa. Enkä mä kyllä huomaa eroa vastakeitettyyn...

Mistä se säästö syntyy??
Mahtaa teillä olla huono keitin, jos eroa lämmitettyyn ja vastakeitettyyn ei huomaa...

Mä säästän joskus vettä pissaamalla suihkussa, lapset tekee samoin. Sinne huuhtoutuu shampoovesien mukana.

Sukulaismies osti parikymmentä vuotta sitten uuden nätin nojatuolin, mutta pitää sen suojana vanhaa, suht erikoisennäköistä kukkakuvioista verhoa suojana. Onhan se tuoli ihan kuin uusi, mutta ei se rätti sitä kaunista. Samoin hänellä on autossa etuistuimen päällä myös vanha verho.

Hän siis ajattelee jälleenmyyntiarvoa, että saa paremman hinnan myydessään, kun tavara on kuin uusi. Ihan järkevästi ajateltu, mutta kun hän ei koskaan myy mitään.

[QUOTE="...";28549973]Meidän mummi huuhteli leipäpussit käytön jälkeen ja ripusti ne pyykkinarulle kuivumaan :) Niitä käytettiin useamman kerran.

Sama juttu jugurtti-ja viilipurkkien kanssa.

Jos kaupassa oli sokeria tai kahvia tarjouksessa, niitä sai yleensä 1 tai 2 kpl /talous. No mummi laittoi papan ja meidät lapset yksitellen kauppaan, jotta sai mahdollisimman monta tarjouspakettia.[/QUOTE]

Mun sukulaistäti tekee tuota myös leipä- ja hedelmäpusseille. Niissä voi sitten pakastaa pihan tuotoksia tai antaa niissä esim papuja, tomaatteja tms omasta maasta ilman että pitää ostella rullakaupalla vaikka pakastepusseja.

[QUOTE="vieras";28550921]Sukulaismies osti parikymmentä vuotta sitten uuden nätin nojatuolin, mutta pitää sen suojana vanhaa, suht erikoisennäköistä kukkakuvioista verhoa suojana. Onhan se tuoli ihan kuin uusi, mutta ei se rätti sitä kaunista. Samoin hänellä on autossa etuistuimen päällä myös vanha verho.[/QUOTE]

Mun äiti tekee samoin. Päällystytti vanhahkot sohvat (hyväkuntoiset rungoltaan, kangas piti uusia) kauniilla ja kalliilla kankaalla, mutta virittelee kaikenmaailman vanhoja sängynpeittoja nyt niiden suojaksi. Joo, toooosi kaunista ;) Ihan sama, jos olisi virittänyt nuo hirvitykset niiden vanhojen kuosien päälle...

[QUOTE="vieras";28550048]Ystäväni säästää imurinpusseissa.

Aina kun pussi täyttyy, hän laittaa kumihanskat käteen ja tyhjentää sen pusiin siitä pienen reiän kautta kaivamalla sormin ja henkarista tekemällään koukulla.

Aiemmin hän leikkasi pussin yhden reunan auki ja teippasi jesarilla kiinni, mutta kerran teipin pito petti ja pussi levahti olohuoneen lattialle leviäksi. Sen jälkeen siirtyi kaiveluun.

Moi ja anteeksi, jos tunnistat itsesi. En mä pahalla, mutta onhan tuo aika extremesäästöä. :D[/QUOTE]

Ei sitten ilmeisesti ole kuullut pölypussittomista imureista? eikä muutkaan tässä ketjussa vastanneet.

[QUOTE="Anne";28550924]Mun sukulaistäti tekee tuota myös leipä- ja hedelmäpusseille. Niissä voi sitten pakastaa pihan tuotoksia tai antaa niissä esim papuja, tomaatteja tms omasta maasta ilman että pitää ostella rullakaupalla vaikka pakastepusseja.[/QUOTE]

Mun äiti teki näin ja olenpa tainnut joskus tehdä itsekin...

Alkuperäinen kirjoittaja öh;28550972:
Ei sitten ilmeisesti ole kuullut pölypussittomista imureista? eikä muutkaan tässä ketjussa vastanneet.

Se, että imuri on valmistettu pölypyssittomaksi on täysin eri asia kuin se, että se pussi a) tyhjennetään "säästösyistä" tai b) se lojahtaa liikaa käytettynä imurin sisuksiin.

[QUOTE="vieras";28550048]Ystäväni säästää imurinpusseissa.

Aina kun pussi täyttyy, hän laittaa kumihanskat käteen ja tyhjentää sen pusiin siitä pienen reiän kautta kaivamalla sormin ja henkarista tekemällään koukulla.

Aiemmin hän leikkasi pussin yhden reunan auki ja teippasi jesarilla kiinni, mutta kerran teipin pito petti ja pussi levahti olohuoneen lattialle leviäksi. Sen jälkeen siirtyi kaiveluun.

Moi ja anteeksi, jos tunnistat itsesi. En mä pahalla, mutta onhan tuo aika extremesäästöä. :D[/QUOTE]

Mä teen itse tätä samaa,mutta en siis käytä yhtä ja samaa pussia montaa kertaa,ehkä kaks kertaa...

[QUOTE="Anne";28550917]Tämä menee ihan ohi aiheen mutta itse vaihdan rätin joka päivä. Pesen ne 90asteessa muiden siivousliinojen kanssa kunnes ovat niin rönttösiä että pitää pois heittää.[/QUOTE]

Kuin paljon tulee siivousliinoja kotona? Niin paljon että niitä kannattee koneessa pessä? erikseen?

Maksa kaikki laskut vasta eräpäivän jälkeen.
Jos laskun summa on esim 100€ ja maksat sen esim kolme päivää eräpäivän jälkeen, säästät melkoisesti.
Mukava pääoma eläkepäiviksi odottaa !

[QUOTE="vieras";28551025]Hyi helekkari...[/QUOTE]

Joo en usko että kukaan edes tekis noin, kunhan keksin. :D no jotkut kyl tekee tota et monta ihmistä käy samassa kylpyvetessä.

[QUOTE="Säästäjä";28551033]Maksa kaikki laskut vasta eräpäivän jälkeen.
Jos laskun summa on esim 100€ ja maksat sen esim kolme päivää eräpäivän jälkeen, säästät melkoisesti.
Mukava pääoma eläkepäiviksi odottaa ![/QUOTE]

Miten ihmeessä toi mitään säästää?

[QUOTE="noo";28551028]Kuin paljon tulee siivousliinoja kotona? Niin paljon että niitä kannattee koneessa pessä? erikseen?[/QUOTE]

Kyllähän noita tulee. Kerta viikkoon pesen yhden koneellisen 90asteessa. Käytän höyrypesuria, siitä tulee liina/liinoja, mikrokuituliinoja pölyjen pyyhkimiseen, isoa rättiä lattianpesussa, keittiörättejä. Jos pesen höyrypesurilla keittiön lattian, siitä tule kaksi isoa liinaa.

[QUOTE="Minea";28550519]itselläki tapana joka päivä vaihtaa uusi rätti,käytetty vaan pesuun. nehän alkaa haistakkin äkkiä palalta eikä tuota ilkeis koskeakkaan monta päivää pesemättömään rättiin :/[/QUOTE]

Meillä on vino pino saumuroituja harso -ja flanellirättejä. Pöydän pyyhkimiseen,naaman pyyhkimiseen, kaatuneen juoman kuivaamiseen, ja aina käytön jälkeen pyykkiin.

[QUOTE="vieras";28549965]Hmm.. Menee nyt ohi aiheen mutta tää tiskirätti-bakteeripesä-homma.. Mä en pese koneessa,mutta kerran päivässä (ja aina kun oon pyyhkiny esim maitoa) pesen rätin fairylla. Ja joka käytön jälkeen huuhtelen kunnolla ja rispustan kuivumaan. Siis en hanan päälle vaan pieniin koukkuihin.. käytän cifonette-rättejä koska ne kuivuu nopeasti. Bakteerit kasvaa vauhdilla just märissä räteissä,sienissä ym. Siks on tärkeää että ne saa kuivua ilmavasti ja mahd nopeasti.[/QUOTE]

Olen aina ihmetellyt kuka ostaa niitä helvetin cifonetteja :D.
Voiko paskempaa rättiä olla olemassa. JÄttää tiskipöydän kamalaksi viunaleiseksi.

[QUOTE="vieras";28549849]Kuka nyt pitkään lojunutta käyttääkään, yöks. Joka päivä otetaan uusi tiskirätti, käytetty pistetään koneeseen ja pestää väh. 60 asteessa.[/QUOTE]

Mutta onko tämä säästövinkki, jos siis ei ole muuta 60 asteista pyykkiä mitä pestä? Ei viittis pelkkien rättien takia pyöräyttää konetta ja likasten rättien säilöminen on ällöä.

• Tykkää
Reactions: rops
[QUOTE="noo";28551028]Kuin paljon tulee siivousliinoja kotona? Niin paljon että niitä kannattee koneessa pessä? erikseen?[/QUOTE]

Mä pesen muun 60-90 astetta kestävän pyykin joukossa. Vaihdan rättiä usein, pesen käytön jälkeen tiskiaineella enkä jätä mihinkään myttyyn märkänä ja likaisena, joten jos olen pyyhkinyt esimerkiksi kaatuneet maidot ja pöytään sotketun vauvan soseen, en koe että rättiä tarvitsisi heittää roskiin, enhän hävitä myöskään esimerkiksi lasten vaatteita joille kaatuu samoja asioita :)

Yhteistyössä