Meillä pistettiin itkuksi kaikki. Jos oli tilanne, jossa vaadin anteeksipyyntöä, niin tuli itku, että anteeksi vaan, kun olen kaikkeni teidän eteen tehnyt ja uhrannut yms yms
500km välimatkaa, todella valikoidut soittoihin vastaukset ja 98% viestien poistot lukematta auttavat nykyään kummasti.
Elämä helpottui huomattavasti.
Meillä ei myöskään äiti tiedä sanaa anteeksi tai ainakaan ei tiedä sen merkitystä
Meillä ei itketä vaan jänkätään viimeiseen asti ja haukkuu minut jos koetan sille linjalle mennä että näytän äidille että katsos kun olet väärässä,
joten en jaksa jankuttaa tuolle silloin harvoin kun jaksan vastailla luuriinkaan enään
Myös minunkin elämäni helpottui kun muutimme kauas
Aijemmin kun asuin omillani samassa kauungissa jossa äitinihän vei salaa minun vara-avaimeni,
pahinta että hän antoi minun ymmärtää hukanneeni sen
Ja kyse oli silloin vielä patenttiavain,
eli teettäminen olisi ollut todellakin kallista
Kerran jäi sitten avainvarkaudestaan kiinne kun marssi kotiini sisälle kun en ovea avannut,
sen vuoksi kuulemma sen avaimenkin pölli kun:
-miksi sinä olet tuommonen että et ovea avaa?
Kun koetin avainta saada pois äidiltä hän nauroi,
uhkasin soittaa poliisit
hän nauraa ja selittelee taas että johan poliisitkin nauraa kun näin äitiäsi kohtelet ja muita selityksiä
(ei jaksa kirjoitaa mutta hän siis saa vaikka konstaapelin seisomaan päällään jos niin haluaa).
Sain avaimen pois kun muutin siitä vuokrakämpästä pois
ja vaihtoehdot oli äidillä viedä avain vuokranantajalleni tai antaa minulle.
Nyt tuo on puhunut sen 4vuotta mitä olen täällä muualla (onneksi) asunut että hän voisikin muuttaa tänne kun ei hänellä ole siellä missä nyt asuu,
ketään. Hmm, miksiköhän
Toivon tosiaan että nuo puheet muutosta vain on puheita.
Kerran äitini on muuttanut kerrostalossaan kerrosta alemmas ja silloinkin hän haukkui kaikki meidät muutto avustajat,
jälkikäteen on muistellut kuinka hän yksin on hoitanut muuttonsa kun kukaan ei teistä voinut minua auttaa.
Mutta kyllä minä autan teitä kun te apua tarvitte,
milloin me ollaan apua pyydetty? :O
Äitini myös rakstaa ihmisten kiusaamista ihan loppuun saakka.
Hän saattaa mm soittaa keskellä yötä ja väittää joutuneensa sairaalaan kun on sitä ja tätä vaivaa.
Kun soitat sinne sairaalaan ja varmistat tämän niin eihän siellä äitiä ole,
kun soitat äidille ja kerrot että tuo on ihan sairasta tuollanen leikki hän taas nauraa ja hekottaa kuinka olin tyhmä ja uskoinko ja jos nyt vähän kiusaan niin ei pidä suuttua :O
Tästä pääsimmekin tiivistettynä lapsieni ristiäisiin ja juhliin.
Vanhempani on eronneet.
Äidille aina katkera pala tuo ero ja syyhän oli tietenkin muiden,
ei hänen.
Kun lapseni syntyi ja tuli ristiäiset,
ei äitini tullut lukuisista kutsuista huolimatta paikalle kun olimmehan kutsuneet myös isäni.
-Itse olet valintasi tehnyt, jos isäs on noin hyvä ja tärkeä, tulen vain jos isäs ei siellä ole.
No nyttemmin tuossa jokin aikaa sitten äiti 'heräsi' että miksiköhän en häntä ole kutsunut lapsieni ristiäisiin,
kerroin syyn niin taas naurua hekotusta ja jotakin epämääräistä.
Seuraava puhelu tuli saman päivän illalla ja äiti kertoi kuinka oli ystävänsä kanssa jutelleet kuinka minulla ei ole mitään käytöstapoja ja vanhempien kunnioitusta kohtaan
ja kuinka minä olin ollut törkeä kun en ollut kutsunut omaa äitiäni lapsieni ristiäsiin ja kuinka hänellä jäi tämä kokemus elämästään kokematta MINUN takiani