Käykö koululaisenne kesällä joka päivä suihkussa?

• Viestiketjun aloittaja Haisulit
  • Ensimmäinen viesti
ihme kysymys
11-v poika ja 15-v tyttö käyvät kesät talvet suihkussa joka ilta. 9-v ei kävis varmaan ikinä, jos sitä ei patistettaisi siihen.
Kesällä patistan suihkuun joka kerran sen jälkeen, kun tullaan uimarannalta, muuten riippuen täysin siitä miten hikoilee ja miten likainen on.

miunmau
11-v poika ja 15-v tyttö käyvät kesät talvet suihkussa joka ilta. 9-v ei kävis varmaan ikinä, jos sitä ei patistettaisi siihen.
Kesällä patistan suihkuun joka kerran sen jälkeen, kun tullaan uimarannalta, muuten riippuen täysin siitä miten hikoilee ja miten likainen on.
Öö, miksi uimarannalta (uimasta ?) tulon jälkeen käydään suihkussa?

Meillä ei vielä koululaisia, mutta kuten nytkin myös tulevaisuudessa koululaisina käyvät joka päivä talvet kesät suihkussa.

Lukuunottamatta niitä kesäpäiviä kun käydään rannalla, jolloin pesu luonnollisesti hoituu siellä uidessa.

jaahasta
Ei käy. Talvella käyvät pari kertaa viikossa yleensä, kesällä useammin riippuen hikisyyden ja lian määrästä ja siitä onko käyty esim. uimassa. Jos ei sen kummemin ole likaistuttu niin mitäs sitä turhaa lotraamaan :)

"vieras"
Öö, miksi uimarannalta (uimasta ?) tulon jälkeen käydään suihkussa?

Meillä ei vielä koululaisia, mutta kuten nytkin myös tulevaisuudessa koululaisina käyvät joka päivä talvet kesät suihkussa.

Lukuunottamatta niitä kesäpäiviä kun käydään rannalla, jolloin pesu luonnollisesti hoituu siellä uidessa.
Hiekan takia. Ja auringon. Me ei ainakaan raahata pesuaineita uimaan, joten eipä se meri/järvivesi pese ihoa.

miunmau
[QUOTE="vieras";28540579]Hiekan takia. Ja auringon. Me ei ainakaan raahata pesuaineita uimaan, joten eipä se meri/järvivesi pese ihoa.[/QUOTE]

Meillä käydään suihkussa/ pesulla, mutta ainakaan lasten ihoja ei pestä aineilla. Iho ja hiukset puhdistuu pelkällä vedelläkin.

kolmen kohta teinin äiti
Koko perhe käy joka ilta suihkussa tai saunassa, olipa kesä tai talvi. Aina on lapsetkin käyneet, ja nyt varsinkin murrosiässä mahtais olla tuoksut melkoisia, jos eivät säännöllisesti peseytyisi...

Khimaira
[QUOTE="hmmm";28541607]Siks kun muut asukkaat saa kärsiä näiden turhanlotraajien takia mm. vuokranhinnoissa. Ihan älytöntä. Kerrostaloissakin pitäs olla jokaisella oma vesimittari, saisivat itse maksaa läträämisensä.[/QUOTE]

Mä en tiennytkään ettei makseta itse käyttämäämme vettä, vaikkei asuntokohtaista mittaria olekaan..Vuokraan on laskettu lisäksi neliöiden mukainen vedenkulutus, joka lähes 100 neliön asunnossa on sitä luokkaa ettei taatusti läträtä kenenkään muun kustannuksella :whistle:

Entäs ne ketkä kastelevat rivarin pihaa letkulla, pesevät autonsa, yms. kenen vesiä he kuluttavat?

"hmmm"
Mä en tiennytkään ettei makseta itse käyttämäämme vettä, vaikkei asuntokohtaista mittaria olekaan..Vuokraan on laskettu lisäksi neliöiden mukainen vedenkulutus, joka lähes 100 neliön asunnossa on sitä luokkaa ettei taatusti läträtä kenenkään muun kustannuksella :whistle:

Entäs ne ketkä kastelevat rivarin pihaa letkulla, pesevät autonsa, yms. kenen vesiä he kuluttavat?
Ette todellakaan maksa itse käyttämäänne vettä koska teillä ei ole mittaria. Maksatte sovitun summan. Samassa talossa on taatusti perheitä joiden vedenkulutus on paljon vähäisempää, mutta he joutuvat maksamaan saman summan neliöiden perusteella VAIN SIKSI, koska aina riittää teitä älyvapaita vedenlotraajia. He siis pärjäisivät vähemmällä vedellä ja maksaisivat vähemmän, mikäli olisi vesimittari. SE jos mikä olisi reilua. Ja te puolestaan saisitte lillua vaikka koko päivän juoksevan veden alla, kunhan maksatte siitä mitä käytätte, ette enempää ette vähempää.

Tätä on sadatellut moni, jotka ovat vuokralla asuneet ja aina löytyy taloyhtiöistä näitä sairaita suihkufriikkejä, jossa ei voida puhua enää normaalista hygieniasta vaan ihan pakkomielteestä. Vuokranantajat tämän ovat itse sanoneet, että tottakai se nostaa vuokria TAI niitä vesimaksuja, koska eihän se ilmaista ole. Harmi vain ettei siinä tunneta tasa-arvoa vaan mennään niiden lotraajien mukaan.

Eipähän se mulle ongelma ole, maksamme itse vetemme koska asumme omakotitalossa niinkuin itsekin asuin lapsena. Meillä ei turhia läträilty. Hana osattiin sulkea välillä ja laittaa päälle kun sitä TARVITSEE. Näin opetamme lapsemmekin.

Monet kerrostalokasvatit oppivat täysin päinvastaisen tyylin kun se vesi on "ilmaista" ja sitä saa käyttää niin paljon kuin huvittaa. Täysin älyvapaata touhua.

Tiedänpä tapauksen, oli vielä nuorehko poika, joka äitinsä mukaan saattoi istua suihkussa tuntitolkulla. Just.

Ja sit nää älykääpiöt ei tajua sitä normaalia vedenkäyttöä kun menevät vieraisille taloon, jossa vedet ja kaikki maksetaan todellakin itse käytön mukaan. Turha kuvitellakaan että heillä olisi mitään tapoja sen suhteen miten sitä vettä kulutetaan. Surutta annetaan hanasta tulla litratolkulla vettä ihan turhaan. Ja sitten maksetaan näiden kerrostalojunttien turhanlorotukset ja jätevesikustannuksetkin.

Ei muuta mulla. Mutta joskus voisi hiukan ajatella mitä kannattaa opettaa niille lapsilleenkin, sitäkö että käyttää voi niinkuin sielu sietää kunhan ei itte tarvi maksella mitään ylimääräisiä.

Yhteistyössä